AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Bor i et hus med to enheter, jeg bor nede alene og det bor to-tre personer i etasjen over meg. Det er veldig lytt ovenfra og ned, jeg kan høre når de snakker høyt, går i trappen, slår på springen osv., men dette er ikke noe problem. Men etter nyttår har de spillt musikk nesten hver eneste dag, i flere omganger. På i en halvtime, en time rolig, så på i en time, en halvtime rolig. De spiller ikke mellom 23-07 så det er jo ikke ulovlig, men har til og med våknet en søndagsmorgen kl. 09 av høy musikk. Egentlig vet jeg ikke hvor høyt de har på, men bassen overdøver alt. Jeg har prøvd med ørepropper, egen musikk i ørene, skru opp volumet på tv'en, pute over hodet, men det hjelper ikke. Jeg klarer nesten ikke være i min egen leilighet når stereoanlegget deres står på, man kan jo gå på veggen av den konstante "dunk-dunk-dunk" døgnet gjennom. Jeg har prøvd å kontakte dem, sendte et brev der jeg spurte vennlig om de kunne spille litt mindre musikk eller ha lavere på, noe de skrev tilbake at de skulle prøve å ordne, men at de aldri før hadde fått noen klager de årene de har bodd her (jeg har ikke bodd her så lenge). Bør jeg kontakte huseieren og be han snakke med dem? Eller har de all rett til å spille så mye musikk de bare vil så lenge det ikke er om natten? Er jeg gammeldags som syns folk i gamle hus burde kunne høre litt mer musikk med headset og litt mindre med stereoanlegg? Kjenner jeg gruer meg til å være hjemme noen dager fordi jeg vet jeg kommer til å måtte høre på den bassen dunke i timesvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå