Mrs. B Skrevet 15. januar 2004 #1 Skrevet 15. januar 2004 Trenger et program som kan konvertere Powerpoint filer (ppt/pps) til exe. Noen her som vet om noe?
14062003 Skrevet 15. januar 2004 #2 Skrevet 15. januar 2004 Kan jeg få spørre hvorfor? PPT kan man få kjørt som selvekstrakterende fil - om det er det man trenger (tror jeg).
Mrs. B Skrevet 15. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2004 Fordi klassen jeg underviser vil lage hver sin presentasjon med cv og slikt for å ha på CD-ROM og da er exe en fordel siden de da kan dele ut til andre som bare kan spille av automatisk. Powerpoint har et eget visningsformat (pps) men det hadde vært bedre med exe siden ikke alle har PPT. Kan jo legge et Viewerprogram på CDen, men det beste er selvsagt om man ikke trenger noe sånt ekstra. See?
14062003 Skrevet 15. januar 2004 #4 Skrevet 15. januar 2004 autostart kan du kjøre på hva som helst - også pps om det er det du vil. Huff, ikke hør på meg, jeg er så uttafor nå at jeg svarer helt i ørska...
finnslarken Skrevet 15. januar 2004 #5 Skrevet 15. januar 2004 I PowerPoint velger du fra menyen, først "Fil", deretter "Pakk ned". Da vil pakkeveiviseren guide deg gjennom oppgaven med å pakke ned PP-visningen. Dersom du ikke har PowerPoint Viewer 97 (som er den versjonen som benyttes både til PP 97 og Office 2000), vil du få et valg om å laste denne ned. Har du den allerede på maskinen, velger du "Fremviser for Microsoft Windows". Husk dersom du må laste ned PPV97, at dersom du skal ha den med må den også installeres hos deg. Resultatet blir en .exe-fil ved navn PNGSETUP.EXE og PRES0.PPZ som så sendes til den som skal se PP-visningen uten PowerPoint installert.
Mrs. B Skrevet 16. januar 2004 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2004 Takk for tipset! Har ikke Office CDen her nå (som den ber om, siden jeg visst ikke har innstallert "Pakk ned" funksjonen) så får ikke testet det nå, men godt å vite at det går. Skal teste det så fort jeg får tak i CDen.
Mrs. B Skrevet 16. januar 2004 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2004 Fant CDen og fikk innstallert 'Pakk ned' funksjonen og testet hvordan det fungerte. Dessverre ble det ikke slik jeg ønsket. Den bare pakket det ned til en exe fil som man må pakke opp igjen, og da har man ppt filen løst igjen - så da er jeg like langt. Får se om jeg kanskje kan få konvertert til Flash isteden og så fra Flash til exe. Skal visst være en PPT til Flash converter et sted nemlig.
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2004 #8 Skrevet 16. januar 2004 ppt to flash: http://www.dreamingsoft.com/download.htm Kostar litt, men det er demoversjonar å nedlaste, i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå