Gå til innhold

Drapet på Christoffer Kihle Gjerstad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser moren, som nå står tiltalt for medvirkning til drapet på sin sønn, prøver å sno seg unna med at hun har lav IQ.

Stefaren er rettskraftig dømt til 8 års fengsel for å ha drept Christoffer Kihle Gjerstad (8 år gammel) i 2005, og ble i oktober 2009 innkalt til soning av dommen. Barnemorderen har senere fått to barn med Christoffers mor, som nå er tiltalt takket være besteforeldrenes innsats for å få gjerningspersonene stilt til ansvar.

Spør du meg så er det å ha lav IQ ingen unnskyldning for å ha stefaren drepe sin egen sønn med vitende og vilje, og etterpå stå last og brast med den dømte barnemorderen og få to barn med ham.

Vi tillater ikke identifisering av omtalte når navnet ikke er offentliggjort i media.

Phaedra,mod

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

for å la, skulle det stå

AnonymBruker
Skrevet

Håper moren får ti års fengsel – minst.

• Liker 2
Skrevet

Har navnet til morderen blitt offentliggjort i media? :klo: Jeg har aldri sett det noe annet sted enn på diverse blogger...

AnonymBruker
Skrevet

Lav iq kommer neppe til å gå gjennom.

AnonymBruker
Skrevet

Noen som skjønner HVOR LAV IQ det kan være snakk om?

AnonymBruker
Skrevet

Har navnet til morderen blitt offentliggjort i media? :klo: Jeg har aldri sett det noe annet sted enn på diverse blogger...

Vel, man har lov å offentliggjøre innholdet i dommen, herunder navnet på den domfelte. Ser ikke noen forskjell på Stefaren og Viggo Kristiansen.

Vi tillater ikke identifisering av omtalte når navnet ikke er offentliggjort i media.

Phaedra,mod

Skrevet

Minst like idiotisk som voldtektsmannen som slapp unna fordi han var døv.

Stakkars, stakkars alle verdens skjønne folk som lever med eit voldelig monster hjemme. Får vondt av tanken.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noen som skjønner HVOR LAV IQ det kan være snakk om?

Det var på nyhetene tidligere i kveld at det ville bli lagt frem IQ-test som var tatt i forbindelse med omsorgsovertagelse av de to andre barna. Den viste etter det jeg forsto, at hun hadde en IQ på rundt 90, som er i den nedre del av normalen.

Jeg tror at det blir en forskjell her i fordi det er snakk om passiv medvirkning. Er det snakk om vanlig medvirking eller at personen selv utfører handlingen, så må IQen være nede på 50-55 for at man ikke skal kunne straffes, men i dette tilfellet går det jo på hva hun faktisk forsto eller måtte forstå, så det er mulig at vurderingen blir anderledes her. Det er et grunnleggende prinsipp i strafferetten at enhver skal bedømmes etter slik man oppfattet situasjonen. Tror jeg at jeg blir angrepet og skader «angriperen» betydelig, kan jeg ikke straffes hvis jeg trodde at jeg var i en nødvergesituasjon.

• Liker 2
Skrevet

Vel, man har lov å offentliggjøre innholdet i dommen, herunder navnet på den domfelte. Ser ikke noen forskjell på Stefaren og Viggo Kristiansen.

Jeg er enig i at det ikke er noen forskjell på dem. Hva kan grunnen være til at media tilsynelatende unnlater å nevne navnet til stefaren? Er det av hensyn til de to barna hans?

Endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at det ikke er noen forskjell på dem. Hva kan grunnen være til at media tilsynelatende unnlater å nevne navnet til stefaren? Er det av hensyn til de to barna hans?

Det handler om ideologi. Det passer ikke inn venstreradikale tilhengere av "nye familieformer" sitt verdensbilde at stefedre rutinemessig mishandler barn, kjent som Askepott-effekten (http://en.wikipedia.org/wiki/Cinderella_effect ). Bare se på hvordan Christoffer-saken, et åpenbart tilfelle av drap på et barn, gjentatte ganger ble henlagt uten grunnlag før riksadvokaten beordret etterforskning og tiltale. Bare se hvordan den tilsvarende norskspråklige artikkelen (http://no.wikipedia.org/wiki/Askepott-effekten ) ble angrepet av en person som har rykte på seg for rabiat å pushe sine egne meninger og som trolig selv er stefar ut fra sin opptreden på artikkelen. Norske medier offentliggjør rutinemessig navn på drapsmenn og andre kriminelle, ofte før de er dømt. Lommemannen har ikke drept noen, likevel er navnet offentliggjort. Stefaren har på kynisk og kaldblodig vis drept en åtte år gammel gutt og etterpå skjendet graven gjentatte ganger. Denne mannen fortjener ikke noen anonymitet.

Phaedra,mod

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn: Erik Andersen (Lommemannen) og Thor Aage Mathisen (Helikopterlegen) har begge barn. Ingen av dem har drept noen. Likevel har media brukt fullt navn og bilde. Så det er åpenbart at stefaren, som har begått mye verre forbrytelser og er rettskraftig dømt, beskyttes på grunn av ren ideologi.

Phaedra,mod

Skrevet

Jeg ser moren, som nå står tiltalt for medvirkning til drapet på sin sønn, prøver å sno seg unna med at hun har lav IQ.

Stefaren er rettskraftig dømt til 8 års fengsel for å ha drept Christoffer Kihle Gjerstad (8 år gammel) i 2005, og ble i oktober 2009 innkalt til soning av dommen. Barnemorderen har senere fått to barn med Christoffers mor, som nå er tiltalt takket være besteforeldrenes innsats for å få gjerningspersonene stilt til ansvar.

Spør du meg så er det å ha lav IQ ingen unnskyldning for å ha stefaren drepe sin egen sønn med vitende og vilje, og etterpå stå last og brast med den dømte barnemorderen og få to barn med ham.

Dersom hun er så inni helvete dum , burde hun aldri mer reprodusere seg. Det er heller ikke noe annet hun kan bidra med , et meningsløst menneske.

• Liker 4
Gjest Bobler
Skrevet

Hvis hun har så lav IQ at hun ikke legger merke til at 8-åringen sin får grisejuling, så bør hun lukkes inn på en eller annen avdeling.

At hun fikk to barn og fortsatte forholdet med en som tok livet av sønnen sin skjønner jeg rett og slett ikke.

Hele saken gjør meg direkte kvalm. Blir kvalm av både stefaren og moren.

Forøvrig syntes jeg 8år er helt på trynet for et barnedrap og mishandling. For å sammenligne, mannen som PRØVDE å drepe fire mennesker i Sandefjord fikk 15år. Det er helt blåst.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er av hensyn til barna. Samtidig vil alle som kjenner dem vite det, uansett, så å holde navnet til morderen anonymt hjelper bare hans eget omdømme...

Skrevet

Tråden er ryddet. Vi tillater ikke identifisering av omtalte når navnet ikke er offentliggjort i media.

Phaedra,mod

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er av hensyn til barna. Samtidig vil alle som kjenner dem vite det, uansett, så å holde navnet til morderen anonymt hjelper bare hans eget omdømme...

Det er ikke av hensyn til barna (dessuten har de omtrent Norges mest anonyme etternavn som titusener av nordmenn har). Lommemannen og Helikopterlegen har også barn, og har ikke engang drept noen. Det er åpenbart på grunn av sympatier med stefaren at han beskyttes av noen medier. Forøvrig er navnet offentliggjort i media, bare ikke i de større mediene. Innholdet i dommen er offentlig, så navnet er offentliggjort og kan fritt brukes på internett, i media og andre sammenhenger. Mannen er rettskraftig dømt for drap på barn. Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen ble identifisert i media og på internett med en gang de ble arrestert, flere år før de ble dømt.

Det aller mest kvalmende i hele saken er hvordan barnemorderen beskyttes i de største mediene og enkelte nettsteder, noe som er ren dobbeltmoral og skyldes ekstremt tvilsomme motiver.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...