Gjest Starlit Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Hei dere Studerer nå ved en skole hvor det går 16-17 åringer.. Er selv snart 24, og synes det blir en utfordring når elevene bevisst går inn for å lage uro og opptøyer i timene. Lærærne greier ikke håndtere dem lengre. Eller, de bryr seg rett og slett ikke. Elevene har etter mine øyne overtatt klassen. Og nå går flere av dem inn for å prøve å få meg utvist, forde jeg ønsker bedre arbeidsro og miljø. Jeg er i tillegg tillitsvalgt, og har rett til å få et ord med i "laget". Hver bidige dag prøver elevene å trå over grenser, i forsøk på å få meg sint. De vil etter min mening, prøve å dra meg inn i en slosskamp hvor jeg drar til en av elevene og blir utvist. Lærærne har så og si aldri vært på mitt lag, da jeg har en fremmed dialekt enn hva dem selv har. Og opplever ofte at de går langs korridoren og snakker på dialekten min. Ja, hører det også på kontoret, etterfulgt av latter. I denne situasjonen prøver jeg etter beste evne å være den voksne som ikke bryr seg. Men ser på saken som alvorlig, når elevene prøver hardere for hver dag som går, på å framkalle et raseriutbrudd fra meg. Jeg vil på ingen måte gjøre noe dumt eller røre elevene, da det vil få konsekvenser for meg. Men når jeg nå hver dag går rundt og overser spydige ord, i tillegg til å bli forfulgt, føler jeg at elevene tror jeg er redde for dem. Selv om jeg har tatt opp dette med lærere, i tillegg til at de har fått sett og hørt oppførselen deres, har ingenting blitt gjort. De har lovet meg både gull og grønne skoger, i tillegg til å ha snakket med min far. Faren min var forbannet og lovte å gå til toppen for å anmelde skolen, og få dem i media. Men roet seg etter å ha blitt servert en rekke løgner fra min lærer. Han fortalte meg at han synes hun virket hyggelig ut, og at vi måtte se det hele an da d ville ordne seg. Jeg hadde mine store tvil, og forsikret min far at hun var en mester i manipulasjon og falskhet. Nå føler jeg meg alene hvor ingen i verden vil tro meg. Å gå på skolen nå om dagene, er som å komme til et lukket fengsel hvor du havner i dårlige miljøer . Jeg blir ikke respektert, og jeg blir hånet selv hvor voksen jeg måtte være. Jeg har bestemt meg for å være sterk og holde ut de siste 2 månedene, men er redd elevene kommer til å gjøre verre ting for hver dag som går. vi er stort sett alene i timene uten lærere, slik at alt mulig kan skje. Lærærne samler seg stort sett på kontoret for å prate og le.. Hva bør jeg gjøre, dere? Er jo klart jeg er sterkere enn de yngre elevene til å kunne ta igjenn, men det er jo ikke noe smart trekk.. Hvordan kan jeg greie å riste dem av meg? Jeg trenger utdannelsen for min og samboers framtid, så det er helt klart dette som teller aller mest, framfor vennskap med elevene Endret 20. mars 2012 av Starlit
Ribbonwood Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Dette høres jo ut som regelrett mobbing spør du meg. Jeg ville levert en skriftlig klage til rektor ved skolen der jeg krevde at noe ble gjort. Rektor er pliktig til å ta skriftlige klager alvorlig. Tror det er vanskelig å riste av seg en gjeng med plagsomme 16-17åringer så det eneste rådet jeg har der er å holde ut til du er ferdig med skole og eksamen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 Jeg tror de opplever deg som fryktelig irriterende. Jeg føler meg rimelig sikker på at du mangler fullstendig selvinnsikt. Hold hodet lavt og gjør skolearbeidet ditt, det er to måneder igjen. 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 Hei dere Studerer nå ved en skole hvor det går 16-17 åringer.. Er selv snart 24, og synes det blir en utfordring når elevene bevisst går inn for å lage uro og opptøyer i timene. Lærærne greier ikke håndtere dem lengre. Eller, de bryr seg rett og slett ikke. Elevene har etter mine øyne overtatt klassen. Og nå går flere av dem inn for å prøve å få meg utvist, forde jeg ønsker bedre arbeidsro og miljø. Jeg er i tillegg tillitsvalgt, og har rett til å få et ord med i "laget". Hver bidige dag prøver elevene å trå over grenser, i forsøk på å få meg sint. De vil etter min mening, prøve å dra meg inn i en slosskamp hvor jeg drar til en av elevene og blir utvist. Lærærne har så og si aldri vært på mitt lag, da jeg har en fremmed dialekt enn hva dem selv har. Og opplever ofte at de går langs korridoren og snakker på dialekten min. Ja, hører det også på kontoret, etterfulgt av latter. I denne situasjonen prøver jeg etter beste evne å være den voksne som ikke bryr seg. Men ser på saken som alvorlig, når elevene prøver hardere for hver dag som går, på å framkalle et raseriutbrudd fra meg. Jeg vil på ingen måte gjøre noe dumt eller røre elevene, da det vil få konsekvenser for meg. Men når jeg nå hver dag går rundt og overser spydige ord, i tillegg til å bli forfulgt, føler jeg at elevene tror jeg er redde for dem. Selv om jeg har tatt opp dette med lærere, i tillegg til at de har fått sett og hørt oppførselen deres, har ingenting blitt gjort. De har lovet meg både gull og grønne skoger, i tillegg til å ha snakket med min far. Faren min var forbannet og lovte å gå til toppen for å anmelde skolen, og få dem i media. Men roet seg etter å ha blitt servert en rekke løgner fra min lærer. Han fortalte meg at han synes hun virket hyggelig ut, og at vi måtte se det hele an da d ville ordne seg. Jeg hadde mine store tvil, og forsikret min far at hun var en mester i manipulasjon og falskhet. Nå føler jeg meg alene hvor ingen i verden vil tro meg. Å gå på skolen nå om dagene, er som å komme til et lukket fengsel hvor du havner i dårlige miljøer . Jeg blir ikke respektert, og jeg blir hånet selv hvor voksen jeg måtte være. Jeg har bestemt meg for å være sterk og holde ut de siste 2 månedene, men er redd elevene kommer til å gjøre verre ting for hver dag som går. vi er stort sett alene i timene uten lærere, slik at alt mulig kan skje. Lærærne samler seg stort sett på kontoret for å prate og le.. Hva bør jeg gjøre, dere? Er jo klart jeg er sterkere enn de yngre elevene til å kunne ta igjenn, men det er jo ikke noe smart trekk.. Hvordan kan jeg greie å riste dem av meg? Jeg trenger utdannelsen for min og samboers framtid, så det er helt klart dette som teller aller mest, framfor vennskap med elevene Jeg tenker at de ikke tror på deg rett og slett fordi du tar feil. Fra andre innlegg jeg har lest her så virker det ikke som om du oppfatter ting på samme måte som andre. Kanskje det faktisk er du som er problemet?? 5
Gjest Starlit Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 (endret) De har da vel ingen grunn til å irritere seg over noen som ikke går rundt å provosere bevisst? Jeg er stort sett en blid og hyggelig person som inkluderer de aller fleste i fellesskapet. Så nå skjønner jeg ingenting :gjeiper: Da må det jo være utseendet mitt de reagerer på? Skal ikke mye til før de fyrer løs mot meg. Jeg går værtfall rundt å viser at jeg ikke bryr meg det spytt om hva de sier eller gjør mot meg, men oppfører meg heller som om jeg var lykkelig (selv om jeg ikke akkurat føler det slik på skolen). Endret 20. mars 2012 av Starlit
Gjest Badabing Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 Jeg tenker at de ikke tror på deg rett og slett fordi du tar feil. Fra andre innlegg jeg har lest her så virker det ikke som om du oppfatter ting på samme måte som andre. Jeg er litt enig i dette innlegget, for det er inntrykket jeg også får. Jeg aner ikke noe om hva du har skrevet før, men det er veldig spesielt å vite hva andre tenker og mener.. Ta fagene dine i stillhet, eller ta dem som privatist. 3
Gjest Starlit Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Jeg tenker at de ikke tror på deg rett og slett fordi du tar feil. Fra andre innlegg jeg har lest her så virker det ikke som om du oppfatter ting på samme måte som andre. Kanskje det faktisk er du som er problemet?? Noen av elevene har sakt at de reagerer på at jeg e så voksen av meg De er også livredde for at jeg skal få meg lærlingplass, og spesielt etter at arbeidsgiverne kom på besøk på skolen og snakket med meg. Lærærne var mest ivrige på å fremme favorittene sine, men dette gjenomskuet arbeidsgiverne lett Jeg gjorde klokt i å ikke framstå som desperat og å bare holde meg i et hjørne, så derfor valgte de å snakke med meg. Så da fikk jeg ekstrajobb! Endret 20. mars 2012 av Starlit
Gjest Starlit Skrevet 20. mars 2012 #8 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Jeg er litt enig i dette innlegget, for det er inntrykket jeg også får. Jeg aner ikke noe om hva du har skrevet før, men det er veldig spesielt å vite hva andre tenker og mener.. Ta fagene dine i stillhet, eller ta dem som privatist. Jeg har alt lakt fram fakta på bordet på skolen. De har fått skriftlig bevis av meg for hva elevene synes om meg, via private meldinger de har sendt til meg. Så har jo lærærne selv fått mærke oppførselen på elevene. Kan det ligge mere tvil for deg rundt meg som person? Er jo klinkende klart at jeg vet hva som runger i hodene på elevene, nå som de har kontaktet meg privat og laget leven Jeg vet meget godt hva de synes om meg, så her levner det ikke tvil engang;) Jeg har lov som alle andre på forumet om å be om velmente råd.. Endret 20. mars 2012 av Starlit
Gjest Survival Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Jeg er litt enig i dette innlegget, for det er inntrykket jeg også får. Jeg aner ikke noe om hva du har skrevet før, men det er veldig spesielt å vite hva andre tenker og mener.. Ta fagene dine i stillhet, eller ta dem som privatist. Hva i alle dager skal dette innlegget bety? Skal man bare godta at noen plager andre mennesker på den måten? Og hvis man blir mobbet og tråkka på dag inn og dag ut skal man enten bare la det være, og fortsette å bli tråkka på, eller droppe ut av skolen å bli privatist? Dette er det dummeste jeg har lest på lenge! Mitt tips til deg, Starlit er at du viser elevene at du ikke godtar den type behandling. Skolen og lærerne burde selvfølgelig ha hjulpet deg med denne situasjonen, dette er utilgivelig. Jeg mener at du bør gå til rektor/sjef på skolen og kreve at de gjør noe med saken! Du har tidligere snakket med lærere sier du, men gå direkte til toppen. Fortell at dette er regelrett mobbing, vis dem de meldingene du har fått tilsendt av elevene og fortell om oppførselen. På den måten lærer også mobberne at man ikke kan mobbe andre på den måten uten konsekvenser. Skjer ingenting etter det, kan du ta kontakt med media eller en anti-mobbing-organisasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 Hva i alle dager skal dette innlegget bety? Skal man bare godta at noen plager andre mennesker på den måten? Og hvis man blir mobbet og tråkka på dag inn og dag ut skal man enten bare la det være, og fortsette å bli tråkka på, eller droppe ut av skolen å bli privatist? Dette er det dummeste jeg har lest på lenge! Mitt tips til deg, Starlit er at du viser elevene at du ikke godtar den type behandling. Skolen og lærerne burde selvfølgelig ha hjulpet deg med denne situasjonen, dette er utilgivelig. Jeg mener at du bør gå til rektor/sjef på skolen og kreve at de gjør noe med saken! Du har tidligere snakket med lærere sier du, men gå direkte til toppen. Fortell at dette er regelrett mobbing, vis dem de meldingene du har fått tilsendt av elevene og fortell om oppførselen. På den måten lærer også mobberne at man ikke kan mobbe andre på den måten uten konsekvenser. Skjer ingenting etter det, kan du ta kontakt med media eller en anti-mobbing-organisasjon.
Gjest Badabing Skrevet 20. mars 2012 #11 Skrevet 20. mars 2012 -Og nå går flere av dem inn for å prøve å få meg utvist, forde jeg ønsker bedre arbeidsro og miljø. -De vil etter min mening, prøve å dra meg inn i en slosskamp hvor jeg drar til en av elevene og blir utvist. -Lærærne har så og si aldri vært på mitt lag, da jeg har en fremmed dialekt enn hva dem selv har. -Men ser på saken som alvorlig, når elevene prøver hardere for hver dag som går, på å framkalle et raseriutbrudd fra meg. -Jeg hadde mine store tvil, og forsikret min far at hun var en mester i manipulasjon og falskhet. - Jeg blir ikke respektert, og jeg blir hånet selv hvor voksen jeg måtte være. -Lærærne samler seg stort sett på kontoret for å prate og le.. Jeg bare reagerte på disse utsagnene. I startinnlegget kommer du ikke med noe grunnlag for å påstå dette, det høres ut som dette er ting du føler/tenker, og da er det vanskelig å vite om det har rot i virkeligheten. I senere innlegg skriver du derimot at du har fått sms'er fra andre elever, og hvis det er tilfelle, stiller jo saken seg annerledes. Hvis du har bevis for disse påstandene, kan du forsøke å ta det opp på nytt. Jeg er litt usikker på hvem som tar seg av slike saker i skolen, men det er det sikkert andre her inne som vet. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #12 Skrevet 20. mars 2012 Hva i alle dager skal dette innlegget bety? Skal man bare godta at noen plager andre mennesker på den måten? Og hvis man blir mobbet og tråkka på dag inn og dag ut skal man enten bare la det være, og fortsette å bli tråkka på, eller droppe ut av skolen å bli privatist? Dette er det dummeste jeg har lest på lenge! Mitt tips til deg, Starlit er at du viser elevene at du ikke godtar den type behandling. Skolen og lærerne burde selvfølgelig ha hjulpet deg med denne situasjonen, dette er utilgivelig. Jeg mener at du bør gå til rektor/sjef på skolen og kreve at de gjør noe med saken! Du har tidligere snakket med lærere sier du, men gå direkte til toppen. Fortell at dette er regelrett mobbing, vis dem de meldingene du har fått tilsendt av elevene og fortell om oppførselen. På den måten lærer også mobberne at man ikke kan mobbe andre på den måten uten konsekvenser. Skjer ingenting etter det, kan du ta kontakt med media eller en anti-mobbing-organisasjon. Jeg syns det er mer idiotisk at du oppfordrer noen, som tydeligvis ikke har antennene helt med seg, til å provosere og irritere enda mer. Du klarer tydeligvis ikke å lese mellom linjene, det har jeg lagt merke til i flere av innleggene dine. Tror du virkelig at det er så svart hvitt som ts vil har det til og at det er ABSOLUTT alle de andre som er problemet og ikke hun selv? Spesielt med tanke på de andre innleggene til ts. Du bør fokusere mer på å lese mellom linjene framover, på generell basis. 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #13 Skrevet 20. mars 2012 De har da vel ingen grunn til å irritere seg over noen som ikke går rundt å provosere bevisst? Jeg er stort sett en blid og hyggelig person som inkluderer de aller fleste i fellesskapet. Så nå skjønner jeg ingenting :gjeiper: Da må det jo være utseendet mitt de reagerer på? Skal ikke mye til før de fyrer løs mot meg. Jeg går værtfall rundt å viser at jeg ikke bryr meg det spytt om hva de sier eller gjør mot meg, men oppfører meg heller som om jeg var lykkelig (selv om jeg ikke akkurat føler det slik på skolen). Selvsagt har de grunn til å irritere seg over deg selv om du ikke provoserer bevisst, så lenge du provoserer. Du bør absolutt ta til deg litt av den kritikken folk kommer med. 2
Gjest Starlit Skrevet 20. mars 2012 #14 Skrevet 20. mars 2012 Det jeg har skrevet må da være klinkende klart og forståelig nok. Men kommer jo egentlig godt fram her hvem som er empatiløse. Slike personer velger stort sett å kverulere på saklige diskusjoner, i forsøk på å kvele debatten.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #15 Skrevet 20. mars 2012 Jeg har alt lakt fram fakta på bordet på skolen. De har fått skriftlig bevis av meg for hva elevene synes om meg, via private meldinger de har sendt til meg. Så har jo lærærne selv fått mærke oppførselen på elevene. Kan det ligge mere tvil for deg rundt meg som person? Er jo klinkende klart at jeg vet hva som runger i hodene på elevene, nå som de har kontaktet meg privat og laget leven Jeg vet meget godt hva de synes om meg, så her levner det ikke tvil engang;) Jeg har lov som alle andre på forumet om å be om velmente råd.. Men lærerene kan jo ikke gjøre noe med at ingen liker deg. Selv om du har skriftlig bevis for at ingen liker deg, så hjelper jo ikke det. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #16 Skrevet 20. mars 2012 Det jeg har skrevet må da være klinkende klart og forståelig nok. Men kommer jo egentlig godt fram her hvem som er empatiløse. Slike personer velger stort sett å kverulere på saklige diskusjoner, i forsøk på å kvele debatten. Så du påstår at du er helt uten skyld i denne saken? Og at det ikke er noen grunn for at verken lærere og elever ikke skal like deg? Og at faren din ikke tror på deg lenger? Jeg er på ingen måte empatiløs, men jeg tror virkelig at du er en stor del av problemet her. Og da må du jobbe med deg selv. 3
otilie Skrevet 20. mars 2012 #17 Skrevet 20. mars 2012 Men lærerene kan jo ikke gjøre noe med at ingen liker deg. Selv om du har skriftlig bevis for at ingen liker deg, så hjelper jo ikke det. jaha? hvorfor ikke?
Gjest Starlit Skrevet 20. mars 2012 #18 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Selvsagt har de grunn til å irritere seg over deg selv om du ikke provoserer bevisst, så lenge du provoserer. Du bør absolutt ta til deg litt av den kritikken folk kommer med. Jaja, da får jeg bare gå å beklage over at jeg har det utseendet som jeg har da For jeg kan ikke komme på andre grunner for å provosere noen. Så må jeg få beklage for at jeg er så skolefokusert og flink, i tillegg til å følge regler. Endret 20. mars 2012 av Starlit
Gjest Badabing Skrevet 20. mars 2012 #19 Skrevet 20. mars 2012 Men lærerene kan jo ikke gjøre noe med at ingen liker deg. Selv om du har skriftlig bevis for at ingen liker deg, så hjelper jo ikke det. Hvis det er ufine sms'er om at de ønsker å bli kvitt henne, så vil det vel kunne karakteriseres som mobbing. Hva står det egentlig i disse sms'ene? 2
Gjest Starlit Skrevet 20. mars 2012 #20 Skrevet 20. mars 2012 Hvis det er ufine sms'er om at de ønsker å bli kvitt henne, så vil det vel kunne karakteriseres som mobbing. Hva står det egentlig i disse sms'ene? Jeg fikk meldinger på facebook om at "jeg kommer til å få det jævlig på skolen, om jeg møter opp".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå