Gå til innhold

Dere med stemor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vil dere se på henne i familieforhold? Hva forventer dere av henne i forhold til deres egen mor med tanke på å stille opp, barnevakt, ha en rolle i barnas liv, osv?

Hvor mye kan hun "blande seg" i forhold til deres egen mor? Forventer dere noe økonomisk?

Grunnen til at jeg spør er at jeg snart vil bli stebestemor og vil vite hva dere tenker om det.

Liv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en stemor, og hun har vært som en skikkelig bestemor til barna til broren min, altså tantebarna mine (henger du med her?).

Strikker klær, sitter barnevakt osv.

Tenker det blir på samme måte med mine barn, hvis jeg noen gang får noen.

Nå er jo ikke den virkelige bestemoren (på den siden) i live da..

Men dette er vel forskjellig ifra bestemor til bestemor, hva som er naturlig. Hva om du prater med de kommende foreldrene om det, og lager en liten "avtale" om hvordan det skal være?

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn har farmor, mormor og bestemor :)

Min mor og stemor er helt likestilte når det gjelder barna. Og barna mine er fryktelig heldige som har dobbelt opp på morssiden. I vinterferien tok min stemor dem med til Nederland, og i påsken skal min mor ta dem med til Skottland!

Jeg tror faktisk ikke barna våre tenker over at jeg og min stemor ikke er biologisk i slekt. Ene gutten ble rasende da noen påsto at bestemor ikke var ordentlig bestemor, det skulle han ha seg frabedt :ler:

Skrevet

Jeg har et langt bedre forhold til min stemor enn til min biologiske mor. Hun vil nok aldri bli bestemor til mine barn, men hun vil definitivt spille en rolle i livet deres. Jeg tror de fleste sånne ting faller litt naturlig når den tid kommer (jeg har ikke barn, og har heller ingen planer om det i umiddelbar fremtid), men jeg vil aldri forvente noe økonomisk, verken av henne eller biologiske besteforeldre. Hvis de vil gi gaver til mine barn regner jeg med at de gjør det fordi de vil det selv, og dersom de ikke vil så lar de vær.

Det eneste jeg syns jeg kan kreve er at de må behandle barna på en rettferdig måte (ikke gjøre forskjell), og gjerne skjemme dem bort litt med oppmerksomhet. Jeg hadde et fantastisk forhold til min farmor, og håper mine barn en gang vil få et like godt, om ikke enda bedre, forhold til en av sine besteforeldre. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vil dere se på henne i familieforhold? Hva forventer dere av henne i forhold til deres egen mor med tanke på å stille opp, barnevakt, ha en rolle i barnas liv, osv?

Hvor mye kan hun "blande seg" i forhold til deres egen mor? Forventer dere noe økonomisk?

Grunnen til at jeg spør er at jeg snart vil bli stebestemor og vil vite hva dere tenker om det.

Liv

Hei Liv, :)

Jeg synes egentlig at det er dumt å forvente mer enn stemoren din ønsker å gi. Jeg synes også det kommer helt an på hva slags bånd hun har med deg. Det er jo bare flott for barnet om hun ønsker å være bestemor, men om hun tar avstand så har jo barnet mange andre fine rollemodeller sikkert? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei Liv, :)

Jeg synes egentlig at det er dumt å forvente mer enn stemoren din ønsker å gi. Jeg synes også det kommer helt an på hva slags bånd hun har med deg. Det er jo bare flott for barnet om hun ønsker å være bestemor, men om hun tar avstand så har jo barnet mange andre fine rollemodeller sikkert? :)

Les innlegget du svarer på en gang til. Du misforstår hvem ts er.

AnonymBruker
Skrevet

Oi..ups. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg synes alikevel inlegget mitt var relevant. :P

Det er jo opp til stemoren om hvor mye hun ønsker å delta, hvor mye hun vil gi, hvor mye hun vil dele av seg selv. Om hun vil være som en ordentlig bestemor, så er det jo bare helt flotters det da.. :)

Det man forventer kommer helt an på båndet mellom deg Liv og foreldrene til barnet. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Liv

Håper folk som venter barn,tenker over dette på forhånd. Kjenner så altfor mange steforeldre som blir satt på sidelinjen,og ikke får være en del av familien.

Det er ste som bor sammen med vioforeldre,og har gjort det i mange år. Når barnebarna kommer blir de satt helt på sidelinjen. Det ødelegger mye for de og ikke minst de små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...