Gjest Badabing Skrevet 22. mars 2012 #41 Skrevet 22. mars 2012 Hvis du har det såpass ille, så tviler jeg på at hospits er en god løsning. Det bør du bare legge fra deg først som sist. Hvis det er virkelig ille, ta kontakt med psykiatrisk legevakt, kanskje du blir lagt inn og får ro. Det hjelper jo ikke på psyken å ha slike bekymringer i tillegg. Jeg har ringevegring selv når det gjelder offentlige instanser, så jeg skjønner at det ikke er enkelt. Jeg vet ikke hvordan Nav fungerer, men går det an å skrive mail med dem slik at du får en saksbehandler du kan forholde deg til? Så kan du legge frem situasjonen din og søknad om depositumslån på mail i stedet for i telefonen? Når det gjelder depositumslån i bank, så trenger ikke dette å være så vanskelig heller. Veldig mye kan gå via mail når det gjelder søknad om lån også. Da jeg tok opp lån, tok vi nesten alt via mail og så kom jeg og skrev under. Og her er det jo kun snakk om et lite lån. Jeg var i en slik situasjon en gang selv, men var så heldig å ha en arbeidsgiver som stilte som garantist for depositum for meg. Så trakk han av lønnen min i stedet. Dessverre er det ikke så mange som ham der ute. Det vil ordne seg, du har bare ikke funnet løsningen helt enda.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #42 Skrevet 22. mars 2012 Hvis du har det såpass ille, så tviler jeg på at hospits er en god løsning. Det bør du bare legge fra deg først som sist. Hvis det er virkelig ille, ta kontakt med psykiatrisk legevakt, kanskje du blir lagt inn og får ro. Det hjelper jo ikke på psyken å ha slike bekymringer i tillegg. Tviler på jeg får til noe slikt i Oslo. Da må jeg kutte opp armene så de tror på meg. Men takk for fint innlegg. Jeg vet jo at alt i livet ordner seg, men jeg føler at jeg rakner. Mister fotfestet. Nå skal jeg i tillegg ikke klare å finne meg et sted å bo? Alt er litt håpløst og jeg er overrasket over å ha havnet her. Men igjen, takk. Håpet er få finne en hybel med bare en måneds depositum. Tror jeg kan få det til med litt flaks.
liv Skrevet 22. mars 2012 #43 Skrevet 22. mars 2012 Mulig NAV i din bydel gir depositumslån, noen gir det når en har et avslag fra en bank. Depositumslån i banker kan søkes på over nett. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #44 Skrevet 22. mars 2012 Ærlig talt! Du trenger da ikke krangle med banken for å få depositumslån! Det er lettere å få lån i banken enn det er å få rask nok hjelp av nav! ...ellers så kan du selvfølig legge deg under en bro, men ikke klag for at du ikke får hjelp! Du kan ikke regne med at noen kommer på døren din med hjelp! Du trenger ikke ringe. Gå til banken, trekk kølapp, gå til kassa når det blir din tur og så spør du om de tilbyr depositumslån og hva kriteriene er. Du virker utrolig selvdestruktiv og du gjør problemene MYE større en de trenger å være! Du må heller selvfølgelig ikke vente 8uker før du får sykepenger! Du ødelegger deg selv med tankegangen din og jeg håper du får deg hjelpen du trenger så fort som mulig. Evt kan du få deg selv innlagt på psykriatisk, dra på legevakta og si at du føler du er på vei til å fullstendig miste grepet. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #45 Skrevet 22. mars 2012 DnbNor er forresten banken å gå til om du trenger depositumslån ...og ikke kom med at du ikke kan snakke med de av diverse grunner. Ikke bare du som sliter med psyken, og det tapper meg veldig for energi å prøve og hjelpe deg når du bare forkaster forslagene. Kjente meg igjen i deg og ville derfor hjelpe, men når du er så lite mottagelig og vanskelig mister man vilje og motet til å hjelpe deg! Lykke til videre! 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #46 Skrevet 22. mars 2012 Kjære deg. Du må snakke med de på NAV først. Ikke tro du får ordentlige svar på et forum. Det kan hende det er bedre enn du tror, at de kan hjelpe deg. Ikke bli psyket ut av svarene du får her, det er jo ikke sikkert de stemmer!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #47 Skrevet 22. mars 2012 Kjære deg. Du må snakke med de på NAV først. Ikke tro du får ordentlige svar på et forum. Det kan hende det er bedre enn du tror, at de kan hjelpe deg. Ikke bli psyket ut av svarene du får her, det er jo ikke sikkert de stemmer! Syns ts har fått gode svar her! Gode råd! Vil absolutt 100% sikkert ha snakket med banken før nav! MYE lettere å forholde seg til og mindre jobb for ts. Nav bare krever og krever og krever, og man nå ofte bruke mye energi bare på å skaffe alle papirene de vil ha. Og de er mye mer fordomsfulle enn banken er!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #48 Skrevet 22. mars 2012 DnbNor er forresten banken å gå til om du trenger depositumslån ...og ikke kom med at du ikke kan snakke med de av diverse grunner. Ikke bare du som sliter med psyken, og det tapper meg veldig for energi å prøve og hjelpe deg når du bare forkaster forslagene. Kjente meg igjen i deg og ville derfor hjelpe, men når du er så lite mottagelig og vanskelig mister man vilje og motet til å hjelpe deg! Lykke til videre! Banklån er uaktuelt. Jeg vil ikke låne mer penger, har studielån å betale på. Det som sjokkerer meg er at jeg ikke kan bo på hospits i en måneds tid mens jeg sparer opp penger selv.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #49 Skrevet 22. mars 2012 Ærlig talt! Du trenger da ikke krangle med banken for å få depositumslån! Det er lettere å få lån i banken enn det er å få rask nok hjelp av nav! ...ellers så kan du selvfølig legge deg under en bro, men ikke klag for at du ikke får hjelp! Du kan ikke regne med at noen kommer på døren din med hjelp! Du trenger ikke ringe. Gå til banken, trekk kølapp, gå til kassa når det blir din tur og så spør du om de tilbyr depositumslån og hva kriteriene er. Du virker utrolig selvdestruktiv og du gjør problemene MYE større en de trenger å være! Du må heller selvfølgelig ikke vente 8uker før du får sykepenger! Du ødelegger deg selv med tankegangen din og jeg håper du får deg hjelpen du trenger så fort som mulig. Evt kan du få deg selv innlagt på psykriatisk, dra på legevakta og si at du føler du er på vei til å fullstendig miste grepet. Det har vært forsøkt. Fikk bare beskjed om at jeg måtte be om henvisning via fastlege. Ingen hjelp. Man må komme inn og si man er suicidal i såfall, noe som byr meg fullstendig imot.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #50 Skrevet 22. mars 2012 Jeg kan ikke ta opp lån som kommer til å knekke ryggen på meg økonomisk. Da ender det bare med at jeg må si opp for å få ut depositumet for å få betalt det og jeg er like langt.
liv Skrevet 22. mars 2012 #51 Skrevet 22. mars 2012 Et depositumslån har lav rente og en kan betale litt og litt i måneden, tilsvarende det du hadde klart å spare. Om du har så lav inntekt som 12000 i mnd så har du sansynligvis rett på fritak fra lånekassa... 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #52 Skrevet 22. mars 2012 Et depositumslån har lav rente og en kan betale litt og litt i måneden, tilsvarende det du hadde klart å spare. Om du har så lav inntekt som 12000 i mnd så har du sansynligvis rett på fritak fra lånekassa... Nei, dessverre får jeg ikke det. Må betale avdrag, dette utgjør litt over tusen per måned. Jeg er ikke i stand til å ha et lån, kommer til å gi faen i det slik jeg har det psykisk og ende med enda større problemer. Det sliter nok på meg å vite at jeg har studielån. Men, det er jo varmt ute om sommeren. Jeg har iallfall skjønt at jeg ikke får noe hjelp av NAV, så kommer til å drøye enda litt til med å gå dit. Jeg har vurdert å selge kroppen min for å få nn penger raskt.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #53 Skrevet 22. mars 2012 Et depositumslån har lav rente og en kan betale litt og litt i måneden, tilsvarende det du hadde klart å spare. Om du har så lav inntekt som 12000 i mnd så har du sansynligvis rett på fritak fra lånekassa... Det er netto. Jeg er dessuten ute av stand til å forholde meg til slike søknader om fritak, kommer bare aldri til å gjennomføre dem da jeg kjenner meg selv godt. Betaler heller avdragene som jeg skal hvert kvartal.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #54 Skrevet 22. mars 2012 Gjør som meg. Prostituer deg. Du får ikke hjelp fra NAV. NAV er bare piss.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #55 Skrevet 22. mars 2012 Jeg er psykisk syk. Det som virker veldig enkelt for de fleste er usannsynlig vanskelig for meg. Jeg har klart meg fint så langt i livet fordi jeg unngår slikt som skaper kaos. Dete r derfor jeg aldri har gått til NAV før, selv om jeg sikkert kunne snyltet til meg mange tusen. Det er ikke i min natur å be om penger. Jeg hadde det ganske greit økonomisk da jeg vokste opp. Har levd mye på egenoppsparte buffere de siste årene, men nå er sparekontoene tømt. Jeg trodde man måtte det før man gikk til NAV og sutret.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #56 Skrevet 22. mars 2012 Gjør som meg. Prostituer deg. Du får ikke hjelp fra NAV. NAV er bare piss. Ja, jeg vurderer det nå. Må finne ut av hvordan jeg starter opp med slikt. Prøver å finne ut hvor jeg skal annonsere i såfall. 1
liv Skrevet 22. mars 2012 #57 Skrevet 22. mars 2012 Har du ansvarsgruppe? eller psykiatrisk sykepleier/hjelpepleier/miljøarbeider? Så kan de hjelpe deg med det til lånekassa og sånt. Men du administrere alt sånt på nett, du trenger ikke snakke med en eneste person. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #58 Skrevet 22. mars 2012 Har du ansvarsgruppe? eller psykiatrisk sykepleier/hjelpepleier/miljøarbeider? Så kan de hjelpe deg med det til lånekassa og sånt. Men du administrere alt sånt på nett, du trenger ikke snakke med en eneste person. Nei, jeg har ikke kommet inn under psykiatrisk behandling så langt. Har hatt to legetimer denne uka som jeg har droppet fordi jeg ikke aner hva jeg skal si. Jeg er sykere enn de fleste jeg kjenner, men har alltid klart meg uansett. Nå synker jeg langt nedi mørket fordi det går opp for meg at jeg har satt meg i en umulig situasjon, hvor jeg bare burde blitt boende der jeg bodde og fremdeles skyldt penger til venner. Jeg ante ikke at NAV kunne kreve meg for det lille jeg tjener om jeg bor en periode på hospits. Dessuten orket jeg ikke lengre å ha privat gjeld. Det var ingen som maste, men jeg føler meg dum og verdiløs nok som det er uten at jeg skal skylde vennene mine flere tusen kroner. Jeg har som mål å prøve å komme meg til lege og NAV neste uke. Det var egentlig målet for denne uka også :/
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #59 Skrevet 22. mars 2012 Har du ansvarsgruppe? eller psykiatrisk sykepleier/hjelpepleier/miljøarbeider? Så kan de hjelpe deg med det til lånekassa og sånt. Men du administrere alt sånt på nett, du trenger ikke snakke med en eneste person. liv, jeg skjønner du tror du kan noe om NAV. Men har du noensinne vært i behov av hjelp selv? Hvis ikke vet du faktisk ikke hvordan det er å være i kontakt med NAV.
liv Skrevet 22. mars 2012 #60 Skrevet 22. mars 2012 liv, jeg skjønner du tror du kan noe om NAV. Men har du noensinne vært i behov av hjelp selv? Hvis ikke vet du faktisk ikke hvordan det er å være i kontakt med NAV. Jeg har vært på "andre siden av bordet" 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå