Gjest mari kontrari Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Hei, vet jeg har sett lignende tråder før, men finner ikke igjen noen med særlig til svar. Jeg har hår som er veldig rett og flatt, det blir fort tørt og flokete om vinteren, men også raskt skittent, syns jeg, med andre ord ganske håpløst hår. Jeg vansker håret ca annenhver til hver tredje dag, og har de siste månedene prøvd ut body shop sin rainforest volume(?) shampo og balsam. Men den fungerer altså ikke noe særlig bra for meg. Har noen forslag til andre shampotyper jeg bør prøve ut? Det er et pluss om det går an å finne de hos norske forhandlere, men ikke et must. Jeg ser helst at produktene er økologiske, eller i det minst SLS og parabenfrie, men det viktigste er at de ikke er testet på dyr. På forhånd takk for hjelpen
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Du kan bruke shampo for fett hår, og balsam for tørt. Pass på å ha balsamen kun i hestehalen.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 John Masters Organics Zink and Sage. Kjøpes på feelunique. I Oslo får man kjøpt det på Organics frisør på Bislett eller den hudpleieklinikken på Eger i 4 etg. Shampoene er bra, men balsam/hårkur gir ikke nok til mitt hår ihvertfall.
Gjest mari kontrari Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Trekker opp denne igjen i den evige jakten på den rette shampoen. Jeg har brukt JMO sin zink og sage shampo i noen måneder nå, sammen med sitrusbalsamen for å få ut floker. Selv om jeg elsker lukten og hvor mykt håret mitt blir, må jeg dessverre konstatere at problemet med at håret blir fort fett i toppen bare er blitt verre, og jeg har også litt flass jeg ikke blir kvitt Er det noen som har andre anbefalinger? Jeg vil så gjerne at håret mitt skal se sunt ut, ikke flatt, tørt og skittent. Har forresten også brukt JMO sin spray for "thinning hair", men vet ikke om det fungerer slik at man ser resultater de gangene man har brukt den, eller om den må brukes fast over lengre tid før den har virkning? Bill.merk. volum og struktur ønskes...
Honesty Skrevet 29. juli 2012 #5 Skrevet 29. juli 2012 Hva med Giovanni 50/50 som shampoo, og Smooth as Silk balsam, kun påført i den nederste delen av håret? Økologisk, lukter godt, og veldig billig på iHerb, ca. 35-40 kr pr produkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå