Gå til innhold

Til dere som jobber turnus!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg utdanner meg til vernepleier så blir nødt til å jobbe turnus jeg også (mest sannsynelig).

Men hvordan gjør dere det med barn ogsånt? Hvordan reagerer barn når dere blir mye borte i helger og noen kvelder?

Og hva med dere som er alenemødre? Blir man helt avhengig av hjelp fra andre da? :s Skjønner det har noe å si ut i fra alderen til barna, men sett ut i fra at de er små da og ikkekan være alene hjemme. Det er jo ikke alle som har familie i nærheten eller en fleksibel eks?

Takkerfor svar! :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber turnus i en bolig for pu, og det er supert å jobbe noen kvelder/helger! kan levere sent i bhg, og ha formiddagen fri til å gjøre husarbeid osv. Helgene er litt slitsomme, for når jeg kommer hjem fra jobb, er pappaen veldig sliten, og vil at jeg tar sønnen vår hele kvelden/morgenen hvis jeg har kveldsvakt i helgen. Men kveldsvaktene er fine syns jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jobber turnus i en bolig for pu, og det er supert å jobbe noen kvelder/helger! kan levere sent i bhg, og ha formiddagen fri til å gjøre husarbeid osv. Helgene er litt slitsomme, for når jeg kommer hjem fra jobb, er pappaen veldig sliten, og vil at jeg tar sønnen vår hele kvelden/morgenen hvis jeg har kveldsvakt i helgen. Men kveldsvaktene er fine syns jeg :)

Men du har da far til stede som tar seg av barnet når du har odde arbeidstid. En aleneforsørger har ikke det, og vil ikke kunne gå i turnus, med mindre den går over til å være samværsforelder i stedet.

Gjest Annaires
Skrevet

Du har jo mye muligheter til å ha barnet hjemme fra bhg når du har fridager, og begynne seinere når du har kveldsvakt.

Ellers når man jobber helg, så er man jo ikke borte hele dagen...

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo mye muligheter til å ha barnet hjemme fra bhg når du har fridager, og begynne seinere når du har kveldsvakt.

Ellers når man jobber helg, så er man jo ikke borte hele dagen...

Selv om man ikke er borte hele dagen er det jo snakk om 7-8 timer. Barna kan jo ikke være alene da. Det er hva du gjør når du er PÅ jobben jeg lurer på :P for barna kan jo ikke være alene da :/

virker som man må ha mann om man har barn når man jobber turnus...

Skrevet

På dagtid er han i barnehagen og på kvelden er han hjemme med faren.

Vi bytter på å hente.

Alenemødre må vel ofte finne seg arbeid på dagtid, om de ikke har noen de kan bruke på kvelden. Om ikke familie, så kan dagmamma eller ei fornuftig nabojente være løsningen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke kunnet gjøre det uten mannen min nei. det hadde ikke gått. Men som vernepleier kan du finne jobb på dagtid. Fagansvarlig i boligen jeg jobber i, har kun en kveldsvakt i uken + hver 6. helg. Resten dagvakt (7-15)

Skrevet

Syns kveldsvakter og helgevakter er supert jeg! Får mye tid med dattera mi. Mannen jobber 7-15 så det funker fint for oss :)

Gjest utlogget loren
Skrevet

Jeg har sønnen min 50% av tida.

Har fått lagt de fleste kveldsvakter til uka han er hos pappan, men er avhengig av barnevakt ca en kveld i uka uansett, har funnet ei super jente som han går godt sammen med og som er flink med barn :)

Ellers må han være med meg på jobb to dager sjetterhver uke, siden jeg da har dagvakter i helg og ikke har noen fast til å passe han. Det er jo ikke alle steder det går, men hos oss går det.

Jeg har vært avhengig av å jobbe turnus nå mens jeg studerer og da må man bare finne løsninger. Men jeg er tror jeg kommer til å ende med en dagjobb når jeg er ferdig med studier, tida på jobb er ikke verdt tida jeg blir borte fra sønnen min.

AnonymBruker
Skrevet

Ser det positive med det også nå :)

Jeg har sønnen min 50% av tida.

Har fått lagt de fleste kveldsvakter til uka han er hos pappan, men er avhengig av barnevakt ca en kveld i uka uansett, har funnet ei super jente som han går godt sammen med og som er flink med barn :)

Ellers må han være med meg på jobb to dager sjetterhver uke, siden jeg da har dagvakter i helg og ikke har noen fast til å passe han. Det er jo ikke alle steder det går, men hos oss går det.

Jeg har vært avhengig av å jobbe turnus nå mens jeg studerer og da må man bare finne løsninger. Men jeg er tror jeg kommer til å ende med en dagjobb når jeg er ferdig med studier, tida på jobb er ikke verdt tida jeg blir borte fra sønnen min.

Kan jeg spørre hva du jobber med? Siden du kan ha med barn?:P Har tenkt at man ikke kan det på noen av jobbene som er med mennesker jeg :sjenert:

Aldri sett det heller. Har bare litt erfaring fra bolig med fysisk funksjonshemmede, psykiatri og sykehjem :P

AnonymBruker
Skrevet

Her er det litt kaos av og til, med både mannen og meg i turnusjobb og ingen familie i nærheten. Han er lege og jeg er sykepleier, så det blir av og til litt bytting av vakter. Likedan jobber vi ikke samme helger.. Jeg jobber hver tredje helg, og han hver fjerde helg. Men det går!

Har ei venninne som er alenemor/hovedomsorg for barnet sitt, som også er sykepleier og jobber turnus. Barnet er hos faren annenhver helg og en kveld/natt i uka. Hun har en grei deal med arbeidsgiver, så hun jobber helgevakter når barnet er hos far, og seinvakt den kvelden i uka barnet er hos far.

• Liker 1
Gjest Annaires
Skrevet

Selv om man ikke er borte hele dagen er det jo snakk om 7-8 timer. Barna kan jo ikke være alene da. Det er hva du gjør når du er PÅ jobben jeg lurer på :P for barna kan jo ikke være alene da :/

virker som man må ha mann om man har barn når man jobber turnus...

Om man er aleine, er man avhengig av godt samarbeid med barnefar, og kanskje hjelp av besteforeldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...