Gå til innhold

194 stemmer

1. 1. Baksmell eller penger til gode?

• Baksmell
      22
    • Penger til gode
      172
  2. 2. Var resultatet forventet eller en fikk du deg en overraskelse?

• Forventet
      136
    • Jeg ble overrasket!
      58

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvangivelsen 2011 ble gjort tilgjengelig på Skatteetaten idag.

Poll 1: Fikk du baksmell eller penger til gode?

Poll 2: Var baksmellen / pengene til gode forventet eller kom det som en overraskelse?

Tilleggsspørsmål:

- Hvor mye fikk du - evt hvor mye må du betale?

- Hva skal du evt bruke pengene på - eller hva må du kutte?

Resten av tråden kan brukes til følelsesutbrudd av ulike slag - her er det lov å gråte av fortvilelse, juble av glede, eller ta hele greia med sindig ro - og du må gjerne være anonym om du vil.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kan begynne - med fare for å gni det inn hos de som fikk baksmell :lur:

Jeg jubler over hele 52.000 til gode :hoppendeglad: Visste det ble mye, men ante ikke at det ble så mye. Har tidligere fått igjen rundt 40.000 så forventet det i år også. Jeg trekker litt for mye skatt med vilje, og har aldri fått restskatt - men dette er det største beløpet jeg har fått igjen noen sinne.

Meste parten skal gå til nedbetaling av huslån (fornuftig som jeg er) men nå skal jeg jammen unne meg en skikkelig ferietur også :jepp:

Edit: leif

Endret av chepooka
  • Liker 3
Skrevet

Jeg får igjen penger og det var forventet. Får riktignok igjen litt mer enn jeg hadde regnet med.

• Liker 1
Gjest Glenfarclas
Skrevet

Meste parten skal gå til nedbetaling av huslån (fornuftig som jeg er) men nå skal jeg jammen unne meg en skikkelig ferietur også :)

Vel unt! Klapp på skuldra! :) Jeg får igjen litt mindre, men det kommer godt med når førstefødte vinker hallo. :jepp:

Skrevet

Har ikke sjekka selvangivelsen, men jeg vet nokså nøyaktig hva jeg får igjen. Hvis jeg bommer så bommer jeg med et par hundre kroner.

• Liker 2
Gjest Silvermist
Skrevet

Både jeg og samboeren fikk tilbake på skatten, som forventet. Han fikk en god del mer enn meg, drøye 12.000 mens jeg fikk knappe 3.000.

Mye av pengene går i årets feriekasse.

• Liker 2
Skrevet

Jeg og mannen fikk ganske mye igjen, og ble overrasket over at det var så mye. En hyggelig overraskelse på morgenkvisten ;) Pengene går inn på sparekonto, og åpner egentlig ikke for noe spesielt, da vi har spart opp til de planene vi har. Men det føles trygt og fint å kunne øke bufferen :)

• Liker 4
Skrevet

Fikk baksmell.... Det var forsåvidt forventet at jeg måtte betale, men ble dessverre en god del mer enn jeg hadde trodd.

Hersens toppskatt!!!!!

• Liker 1
Skrevet

Vel unt! Klapp på skuldra! :) Jeg får igjen litt mindre, men det kommer godt med når førstefødte vinker hallo. :jepp:

Penger igjen er penger igjen! :jepp: Det er lov å juble uansett hvor stort beløpet er! Gratulerer med ekstra penger på konto om ikke så lenge - og lykke til med førstefødte :)

Og så jubler vi litt til :hoppendeglad:

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan begynne - med fare for å gni det inn hos de som fikk baksmell :lur:

Jeg jubler over hele 52.000 til gode :hoppendeglad: Visste det ble mye, men ante ikke at det ble så mye. Har tidligere fått igjen rundt 40.000 så forventet det i år også. Jeg trekker litt for mye skatt med vilje, og har aldri fått restskatt - men dette er det største beløpet jeg har fått igjen noen sinne.

Meste parten skal gå til nedbetaling av huslån (fornuftig som jeg er) men nå skal jeg jammen unne meg en skikkelig ferietur også :jepp:

Edit: leif

Litt for mye? Du må jo trekke hinsides for mye!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fikk igjen mye mindre enn forventet. Og jeg som trakk 1000 kroner ekstra hver måned på toppen av trekket!

Sutret i den andre tråden, men sutrer her også. Et par hundrelapper til gode hos meg holder ikke til å dekke opp for restskatten som Gubben pådrar seg hvert år.

Æsj.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har ikke sjekka selvangivelsen, men jeg vet nokså nøyaktig hva jeg får igjen. Hvis jeg bommer så bommer jeg med et par hundre kroner.

Misunner dere med sånn oversikt - jeg hadde aldri klart å regne meg frem til et så nøyaktig beløp (selv om jeg har en viss anelse).

Eventuelt er jeg bare lat som ikke gidder å finne ut av det... :gjeiper:

Endret av chepooka
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Misunner dere med sånn oversikt - jeg hadde aldri klart å regne meg frem til et så nøyaktig beløp (selv om jeg har en viss anelse).

Det er det ikke alltid at Skatteetaten klarer heller, gitt :tristbla:

Fascinerende at de kan bomme på trekket år etter år...

Skrevet

Alltinn er nede nok en gang. Kanskje ikke så rart med trafikken de har på siden sin i dag, men det hadde vært fint om de kunne gjort noe med det. Kanskje ikke så lett, hva vet vel jeg.

Jeg er kjempe nysgjerrig på om jeg får igjen og evt hvor mye. Forholdsvis sikker på at det ikke blir baksmell.

• Liker 1
Skrevet

Litt for mye? Du må jo trekke hinsides for mye!

Hehe - vel, det funker for meg! Sparer i tillegg på BSU (selv om jeg allerede har kjøpt bolig), og på sparekonto. Jeg betalte ned over 70.000 ekstra på boliglånet ifjor, mye på grunn av pengene jeg fikk til gode på skatten (pluss en del feriepenger). Jeg har en helt gjennomsnittlig lønn også, ikke noe å skryte av der, men jeg er flink til å "tvinge" meg selv til å spare slik at jeg kan nå målene mine.

Sikkert mange som ikke ville ha gjort det på min måte, men jeg er fornøyd med å ha det slik :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen spørsmål om selvangivelsen. På min står det:

Foreløpig beregnet skatt til gode (uten renter) $$$$

Det betyr at jeg får igjen, ikke sant? Hvis det er tilfellet, hvorfor står det foreløpig?

• Liker 1
Skrevet

Det betyr at jeg får igjen, ikke sant? Hvis det er tilfellet, hvorfor står det foreløpig?

Det betyr at du får igjen ja. Jeg vet ikke hvorfor det står foreløpig.

Woho! Jeg får igjen på skatten! :D Da kan jeg har litt mindre dårlig samvittighet for at jeg tar meg en ferie i påsken :fnise:

• Liker 2
Gjest alven
Skrevet

Pga at dette er en bare en foreløbig beregning, samt at du skal ha med renter o.l.

Ja du får igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreløbig begrenet restaksatt å betale uten renter kr ... (beløpet)

Da må jeg betale, sant ?

Æsj, det var mye også :\

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hvor det står det man får ?

Er det foreløpig skatt til gode?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...