Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Meg på besøk!
Skrevet

Det er mange årsaker til samlivsbrudd! Det er imidlertid en ting som jeg reagerer på. Det er "bestandig" partnerens feil.......... :roll:

H*n var utro

H*n drakk

H*n ville ikke diskutere

H*n hadde så mange interesser utenom meg

Er det noen av dere som spør seg selv: "Hvorfor?"

Er det noen som "går i seg sjøl" og tenker at "kanskje er det min feil at h*n var utro - at h*n begynte å drikke"

DET ER NEMLIG IKKE BESTANDIG DEN ANDRES FEIL!!!!!!!!

Se litt på dere sjøl også..............det KAN nemlig være at årsaken ligger hos DEG!

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Er det noen som "går i seg sjøl" og tenker at "kanskje er det min feil at h*n var utro - at h*n begynte å drikke"

Det blir for lettvindt å tenke slik. Vi må alle ta ansvar for våre egne handlinger.

Og nei - Som regel er det ikke bare den andres feil at det blir slutt, men i noen tilfeller er stemmer det.

Skrevet

Jeg tror at årsaken nesten alltid ligger hos begge, og ikke bare den ene eller den andre. Det er faktisk to personer i et forhold. Det er nok lett å overse sine egne feil, og i et vondt brudd har man nok behov for å ha noe å skylde på. Hva er det det ordtaket heter om at man ser flisen i den andres øye, men ikke bjelken i sitt eget? Det passer i allefall her. Men jeg synes også at samme hvordan en person oppfører seg så gir det ikke den andre noen rett til å være utro, bli alkoholiker osv. Da synes jeg det blir feil å si at det var den andres skyld, partnerens oppførsel gjorde at jeg måtte være utro osv. "Two wrongs does not make one right".

Gjest GreenSky
Skrevet

Dessuten er en veldig sårbar og lei seg etter et brudd. For å trøste seg selv kan det være lett å tenke: H*n var jo en slask, likevel. Hva pokker var det jeg så i h*n!?

Venner trer også støttende til, og sier kanskje det samme.

For mange vil kanskje bruddet være litt lettere å bære hvis en prøver å tenke slik - rett og slett for å komme seg på fote igjen. Når en først har førdøyd smerten litt, vil det være lettere å tenke gjennom forholdet/bruddet og finne den virkelige årsaken (e).

Gjest Venninne!
Skrevet

Min venninne ble skilt fra sin mann for 2 år siden. De hadde vært gift i over 20 år.

HVER GANG de var sammen ute på noe så hadde hun ett eller annet å utsette på sin mann. Hun småkjeftet på han bestandig........... Småpirk og uvesentligheter ble det gjort store nummer av..........

Så ble han lei - han gikk. Ingen annen person med i bilde - han var rett og slett dritlei av å få kjeft for ALT mulig.

Selvfølgelig innså ikke hun det - men "satte ut" rykter om at han hadde en annen............ At ALT var hans feil.

Idag - over 2 år etter - har hun fortsatt ikk einnsett fakta. Hun motarbeider han på alle fronter ................. barn og øvrig familie får høre hvilken slask han er/var.

Nå er det flere og flere av hennes nærmeste, både venner og familie som ikke orker mer................. Vi er rett og slett lei - og det nytter jo IKKE å få henne til å bruke speilet litt - for å se om kanskje HUN kan ha noe av skylda for at han gikk...............

Dette er frustrerende :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...