AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Moren min solgte huset sitt for en tid tilbake, og tjente 1 mill. Dette tenkte jeg var bra for henne, for hun ønsket å kjøpe en mindre leilighet og å ha mindre lån. Plutselig er alle pengene borte på 1 år, fordi hun og samboeren leide et dritdyrt hus til flere titalls tusen i mnd!!! De skulle leie ut en del hybler, slik at de kun betalte 16000 i leie hver mnd. Stormanngalskapen til samboeren til mamma gjorde at mamma tapte 1 mill iløpet av 1 år bare fordi han ønsket å bo herskapelig. Samboeren hennes eier ikke nåla i veggen, og er minstepensjonist, men fant på denne galskapen! Da jeg fant ut av dette, ble jeg så sjokkert. Og jeg ble sint på mamma som lar han ta styringen hele tiden. Det endte nesten med at de måtte ta opp lån for å bo der, men da grep heldigivs mamma inn og fant et billigere sted å leie. Nå må mamma spare opp EK før hun kan kjøpe noe som helst¨ ÅÅÅÅ, jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke bare kjøpte en leilighet mens hun hadde en EK på 1 mill? Hun tjener 500 000 i året, og hadde fått lån til det... Alt dette skjedde for 3-4 år siden, og hun har enda ikke klart å spare et øre. Hun og samboeren lever over evne og hun får ikke spart en kr. Nå har de tatt opp litt lån for å ha råd til å betale husleie på 15 000.... Hva kan jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 du burde ta en prat med henne. jeg har ingen gode råd. han mannen hørtes ikke økonomisk klok..og dette går jo ut over henne. 1
Gjest Cakenommy Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 Du burde ta en ordentlig prat med henne. Får det inntrykket av at han utnytter henne grovt økonomisk, og med tanke på hvor fort hun har mistet kapital og nå må ta opp lån til å betale husleie Ville bedt henne valgt mellom samboeren mellom og ha en stødig økonomi, nå og lenger frem i tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 Takker for svar. Ja, jeg er så bekymret at jeg ikke får sove. Dette tærer på meg, og de få gangene jeg har pratet med mamma om dette, så virker det som om hun ikke vil prate om det, eller at hun orker å tenke på det. Jeg mener, om jeg hadde mistet en EK på 1 mill iløpet av 1 år, så hadde jeg skutt meg selv - nærmest ... Det er jo forferdelig mye penger, og det tar jo 5-10 år å spare opp en sånn sum! Jeg kan ikke helt fatte hva som skjer mellom de to, om han utnytter henne, eller om de begge to rett og slett ikke har økonomisk sans! Faren min er veldig økonomisk av seg, og flink med penger. Da mamma og han bodde sammen, var det orden på alt, men etter at de skilte seg og mamma fikk denne samboeren, har økonomien hennes gått i stå.
Gjest Nuppdupp Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 83000 ca i måneden.. herregud ser ut som om hun ikke har helt kontakt med fornuften sin. mulig på grunn av kjærlighet. er lånene i hennes navn? når hun ikke skjønner at det blir feil, så nytter det jo ikke å snakke med henne. hun må lære av sine egne feil. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 vis hun ikke lytter når du ønsker å ta opp temaet..hva med å skrive et brev og vise henne det når du avtaler møte med hun neste gang. skriv da ned dine bekymringer i forhold til dette . noen ganger kan det være bedre å få det ned på papiret enn å prate om det.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 83000 ca i måneden.. herregud ser ut som om hun ikke har helt kontakt med fornuften sin. mulig på grunn av kjærlighet. er lånene i hennes navn? når hun ikke skjønner at det blir feil, så nytter det jo ikke å snakke med henne. hun må lære av sine egne feil. Herregud, det er så sykt! Jeg blir så fortvilet, for det er så mye penger! Ja, lånene er i hennes navn. Samboeren hennes får ikke noe lån, så leieavtale og alt står i mammas navn siden det er hun som tjener pengene. Jeg spurte mamma om jeg kunne få hjelpe henne med busjett her om dagen og å se på økonomien, men da fikk jeg ikke noe svar. Jeg vet at samboeren hennes er den som betaler regninger og at han har full tilgang til hennes kontoer, men om mamma får utbetalt 30 000 netto i mnd, og samboeren hennes betaler litt husleie, så burde hun jo klare å spare litt penger? De betaler 15 000 i mnd i husleie. Har bare ikke ord for situasjonene. Pratet med pappa her om dagen, og han sa at han ikke ville blande seg inn i det. At hun måtte ta ansvaret selv, eller lære på den harde måten. Men pappa var også enig i at dette var helt sykt ... og at det var noe som ikke stemte. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #8 Skrevet 20. mars 2012 vis hun ikke lytter når du ønsker å ta opp temaet..hva med å skrive et brev og vise henne det når du avtaler møte med hun neste gang. skriv da ned dine bekymringer i forhold til dette . noen ganger kan det være bedre å få det ned på papiret enn å prate om det. Sist jeg pratet med henne, begynte hun nesten å gråte og avviste meg når jeg ville prate om dette. Jeg skal prøve igjen ved en senere anledning. Egentlig bør jeg bare høre på pappa og la henne seile sin egen sjø, men jeg vil jo ikke at hun skal ende opp med stor gjeld heller.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Sett deg ned med henne og si at nå skal vi få orden på ting og lage et budskjett slik at de kommer i pluss. Om de havner i minus hver måned så er det veldig ille.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 Hvordan i all verden klarer to mennesker å bruke over 80 000 i måneden?!? Og hvorfor kjøpte de ikke leilighet med en gang de solgte huset sitt? Det hadde jo vært mye bedre enn å kaste 15 000 ut vinduet hver måned... Har en svigerinne som også har holdt på sånn - hun brukte samboerens egenkapital på 300 000 på shopping...
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #11 Skrevet 20. mars 2012 Den situasjonen der har hun klart å sette seg i selv, voksne mennesket. "Skylda til den stormannsgale samboeren". Hun hadde vel neppe gått med på dette kjøpet med mindre hun var like stormannsgal selv. Som man reder ligger man, så også din mor. 3
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #12 Skrevet 20. mars 2012 Mor di har fått som fortjent hvis hun har solgt huset sitt for å leie ilag med en tulling av en fyr.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #13 Skrevet 20. mars 2012 Hvordan i all verden klarer to mennesker å bruke over 80 000 i måneden?!? Og hvorfor kjøpte de ikke leilighet med en gang de solgte huset sitt? Det hadde jo vært mye bedre enn å kaste 15 000 ut vinduet hver måned... Har en svigerinne som også har holdt på sånn - hun brukte samboerens egenkapital på 300 000 på shopping... Svigerinnen din og "stefaren" til ts er G O L D D I G G E R S, og de har utnyttet deres kjære. Og vet du hva? Din bror og ts mor er idioter som lar seg utnytte, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #15 Skrevet 23. mars 2012 Sist jeg pratet med henne, begynte hun nesten å gråte og avviste meg når jeg ville prate om dette. Jeg skal prøve igjen ved en senere anledning. Egentlig bør jeg bare høre på pappa og la henne seile sin egen sjø, men jeg vil jo ikke at hun skal ende opp med stor gjeld heller. sannheten kan være vond den.å bli konfrontert med det er ikke alltid lett....men værtfall prøv engang til før du lar henne seile sin egen sjø 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #17 Skrevet 23. mars 2012 Jeg håper du har fått farsarva di?! Hvilken farsarv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå