Tusenfryd Skrevet 15. januar 2004 #1 Skrevet 15. januar 2004 Kjøpte en frossen ørret på Rema eller Rimi eller noe. En tier eller to for kiloen, og denne var kanskje en eller to eller tre kilo. Den har ligget i kjøleskapet siden tirsdag formiddag. I dag skar jeg hodet av den - og fjernet gøgga inni. Fylte med litt salvie, salt og pepper - la den i langpanne i stekeovn på ca 200 grader. Nå snudde jeg den - etter 30 minutter og nå koser den seg på ca 150. Men den kunne være ferdig etter en drøy halvtime, og for oss er det middag i minst to dager - om ikke tre. Kommer litt an på hva vi spiser til og om noen kommer til å snike til seg mye til kveldsmat og sånn. Enkelt - raskt og billig og fryktelig sunt!
nessi Skrevet 15. januar 2004 #2 Skrevet 15. januar 2004 Det hørtes utrolig godt ut ........... dessverre er samboern min allergisk mot fisk (nei - det er ikke bare det at han ikke vil ha det), så det blir alt for sjeldent til at jeg spiser fisk også. Gidder ikke å lage to forskjellige middager *sukk*
Grooo Skrevet 15. januar 2004 #3 Skrevet 15. januar 2004 Vi hadde fisk i dag vi og! Siden mannen kun liker hvit fisk og jeg liker rød fisk best blir det alltid to typer fisk når vi skal ha den slags her i huset. I dag ble det laks til meg og seifilet til han. Mannen er forresten ikke så alt for glad i fisk, så det hender jeg har fisk og han noe annet.. Nessi; det er vel ikke vanskeligere enn at du/dere feks. koker poteter og grønsaker, og så steker karbonader til ham og fisk til deg..
nessi Skrevet 16. januar 2004 #4 Skrevet 16. januar 2004 Nessi; det er vel ikke vanskeligere enn at du/dere feks. koker poteter og grønsaker, og så steker karbonader til ham og fisk til deg.. Nei, ikke noe problem, men det blir ikke til at jeg lager andre retter enn stekt fisk til meg selv. Det er jo så mye annet som er godt med fisk også. Vi er ofte sent hjemme fra jobb og er da kjempe sultne. Da er det tiltak å begynne med to stekepanner osv. Er blitt litt flinkere etterhvert, men burde skjerpe meg enda mer. Spesielt siden jeg er nordpå og fisker hver sommer, så jeg har masse gratis fisk i fryseren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå