Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fuktmaske, er det bra for huden? Gjør den noe annet enn å tilføre fuktighet til huden?

AnonymBruker
Skrevet

Forstår liksom ikke vitsen med å bruke en hvis man bruker fuktighetskrem :klo:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ja! Det merkes på huden, og er noe egentlig alle bør ha i skapet. Er perfekt å klasse på huden etter en tur ute i kaldt og hardt vær, eller om man bare har fuktfattig hud. Jeg bruker den fra decleor, og det som er fint med den er at man kan bruke den som en ekstra rik fuktighetskrem/nattkrem i tillegg. Får babymyk hud, og slipper den stramme følelsen man ofte får etter å ha renset huden om morningen.

Skrevet

Jeg merker uten tvil en forskjell. En fuktighetskrem alene strekker ikke bestandig til :( De dagene jeg har tørr hud som flasser, hjelper det veldig med et tykt lag fuktmaske. Etter at den har fått lov til å jobbe skikkelig inn i huden, merker jeg en klar forskjell. Huden suger til seg fuktigheten som en svamp. Det ser jeg ut i fra hvor raskt masken trekker inn i huden ;)

Skrevet

Var sjølv litt skeptisk første gang eg tok på meg ei fuktmaske, bruker Thalgo sin. Følte eg bare smørte på meg ein ekstra dyr fuktighetskrem.

Men eg tok feil. Huden har, etter å ha brukt den ei stund, enda ikkje hatt nokon tørre partier, slik som eg ofte hadde (spesielt på nasa).

Skrevet

Jeg bruker jevnlig fuktmaske, og for meg er den viktig. Den tilfører masse fukt, og gjør at jeg ikke får tørr hud selv midt på kalde vinteren. Er også mye bedre å bruke fuktmaske en gang i uka i stedet for å smøre på en feit fuktighetskrem hver dag.

Huden ser rett og slett sunnere ut når jeg bruker fuktmaske. Føler jeg gløder litt mer :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle innspill, da tror jeg at jeg skal gå til anskaffelse av fuktmaske. Har aldri brukt det før, så er veldig spent på resultatet.

Et spørsmål til; Hvordan bruker dere fuktmasken? Siden jeg aldri har brukt en før, aner jeg ikke hvordan jeg skal gå fram.

Skrevet

Som en helt vanlig maske :) Smør gjerne på et tykt lag, og la den sitte på så lenge det står bak pakken :) Så skyller du bare av.

Lykke til.

Skrevet

Takk for alle innspill, da tror jeg at jeg skal gå til anskaffelse av fuktmaske. Har aldri brukt det før, så er veldig spent på resultatet.

Et spørsmål til; Hvordan bruker dere fuktmasken? Siden jeg aldri har brukt en før, aner jeg ikke hvordan jeg skal gå fram.

Jeg har en fuktmaske jeg sover med. Renser huden og maserer inn fuktmasken, ikke et tykt lag. Om morgen fjerner jeg masken før jeg gjør vanlig hudpleierutine. Var i begynnelsen skeptisk til å skulle sove med den, tenkte at sengetøyet ville ble skittent og klissete, men det har ikke vært noe problem.

Masken kan også brukes over kortere tid, f.eks. som bost før man skal ut en kveld, men da må man ha på mer, og effekten er ikke like god som hvis man sover med den. Hender f.eks. at jeg går rundt med den hjemme en søndag.

Jeg bruker Drink Up Intensive fra Origins. Det finnes andre gode masker på markedet, og det kan hende at de skal brukes anderledes. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fuktmaske jeg sover med. Renser huden og maserer inn fuktmasken, ikke et tykt lag. Om morgen fjerner jeg masken før jeg gjør vanlig hudpleierutine. Var i begynnelsen skeptisk til å skulle sove med den, tenkte at sengetøyet ville ble skittent og klissete, men det har ikke vært noe problem.

Masken kan også brukes over kortere tid, f.eks. som bost før man skal ut en kveld, men da må man ha på mer, og effekten er ikke like god som hvis man sover med den. Hender f.eks. at jeg går rundt med den hjemme en søndag.

Jeg bruker Drink Up Intensive fra Origins. Det finnes andre gode masker på markedet, og det kan hende at de skal brukes anderledes. :)

Hvor kjøper du den? Ser på siden demmes at de ikke sender til Norge.

Skrevet

Hvor kjøper du den? Ser på siden demmes at de ikke sender til Norge.

Jeg har kjøpt den i parfymeri. :)

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg kjøpt en mild fuktmaske på apoteket for å teste dette ut. Det står at jeg skal smøre tykt lag på ansiktet, også tørke bort masken med bomullsdotter etter 15 min. Skal jeg tørke den bort eller skal jeg vaske den bort med vann? :klo:

Skrevet

Trur det er litt forskjellig frå fuktmaske til fuktmaske.

Den eg har skal du etter 15 minutter børste vekk eventuelle "tørre rester", men ikkje vaske av eller noko slikt.

Det står sikkert på fuktmaska du kjøper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...