Gå til innhold

Har du blitt ribsskoget?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg tror også at i en presset situasjon så kan Ribsskog være farlig, jeg tviler faktisk ikke et sekund på det.

Det tror jeg han er for puslete til gitt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg han er for puslete til gitt.

Han er ikke farlig. Etter alt dramaet rundt utkastelsen fra Leather Lane fulgte han pent med når politiet omsider hadde brutt opp døren.

AnonymBruker
Skrevet

Han henger ut alle han noensinne har truffet med fult navn på bloggen sin.

Han gir detaljerte beskrivelser av alt han noensinne har opplevd, også med fult navn på andre mennesker.

Han sender inn anmeldelser på folk hver dag.

Han mener han er i asyl i England grunnet den norske mafiaen.

Han tror han er en baron og i slekt med kongen.

Kanskje ikke fysisk farlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg også. Syns det er fælt at at han ikke kan bli tvangsinnlagt. I Norge skal det jo alvooooooooooooooooorlig mye for at man kan tvangsinnlegge noen, virker som det er slik i UK også

Det skal mye til før man tvangsinnlegges i Norge, ja, men jeg er ikke i tvil om at han hadde vært tvangsinnlagt hvis han hadde bodd her. Tipper det er mye fordi britiske myndigheter ikke forstår norsk og fordi de fleste angrepene hans går på norske personer/myndigheter. Han hadde nok ikke blitt tvangsinnlagt fordi han er farlig, det er nok andre alternative i psykisk helsevernloven som hadde kommet til anvendelse.

§ 3-3. Vedtak om tvungent psykisk helsevern

På bakgrunn av opplysninger fra legeundersøkelsen etter § 3-1 og eventuell tvungen observasjon etter § 3-2, foretar den faglig ansvarlige en vurdering av om de følgende vilkårene for tvungent psykisk helsevern er oppfylt:

1. Frivillig psykisk helsevern har vært forsøkt, uten at dette har ført fram, eller det er åpenbart formålsløst å forsøke dette.

2. Pasienten er undersøkt av to leger, hvorav én skal være uavhengig av den ansvarlige institusjon, jf. § 3-1.

3. Pasienten har en alvorlig sinnslidelse og etablering av tvungent psykisk helsevern er nødvendig for å hindre at vedkommende på grunn av sinnslidelsen enten

a. får sin utsikt til helbredelse eller vesentlig bedring i betydelig grad redusert, eller det er stor sannsynlighet for at vedkommende i meget nær framtid får sin tilstand vesentlig forverret, eller

b. utgjør en nærliggende og alvorlig fare for eget eller andres liv eller helse.

4. Institusjonen er faglig og materielt i stand til å tilby pasienten tilfredsstillende behandling og omsorg og er godkjent i henhold til § 3-5.

5. Pasienten er gitt anledning til å uttale seg, jf. § 3-9.

6. Selv om lovens vilkår ellers er oppfylt, kan tvungent psykisk helsevern bare finne sted hvor dette etter en helhetsvurdering framtrer som den klart beste løsning for vedkommende, med mindre han eller hun utgjør en nærliggende og alvorlig fare for andres liv eller helse. Ved vurderingen skal det legges særlig vekt på hvor stor belastning det tvangsmessige inngrepet vil medføre for vedkommende.

Den faglig ansvarlige treffer vedtak på grunnlag av foreliggende opplysninger og egen personlig undersøkelse av pasienten. Den faglig ansvarliges vedtak og grunnlaget for det skal straks nedtegnes.

Pasienten, samt hans eller hennes nærmeste pårørende og eventuelt den myndighet som har framsatt begjæring etter § 3-6, kan påklage vedtak etter denne bestemmelsen til kontrollkommisjonen. Pasienten kan påklage vedtak om etablering av tvungent psykisk helsevern i inntil 3 måneder etter at vernet er opphørt.

AnonymBruker
Skrevet

Han henger ut alle han noensinne har truffet med fult navn på bloggen sin.

Han gir detaljerte beskrivelser av alt han noensinne har opplevd, også med fult navn på andre mennesker.

Han sender inn anmeldelser på folk hver dag.

Han mener han er i asyl i England grunnet den norske mafiaen.

Han tror han er en baron og i slekt med kongen.

Kanskje ikke fysisk farlig.

Han er også forfatter av selvbiografien "Min Bok" (inspirert av Knausgård) og har skrevet to bind på ca. 2000 sider foreløpig.

Han er forfatter av "Tante Ellen-tegneserie" og diverse andre tegneserier om familiemedlemmer og andre personer han kjenner.

Han er også tittelfiguren i "Erik-tegneserie", en populær tegneserie tegnet av andre.

Han har hundrevis av dedikerte fans i Norge og Storbritannia.

Gjest Raindrops
Skrevet

Haha, tror aldri jeg har hørt om fyren jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er hans Jenny Skavlan-tegneserie

An1VV4UCQAE5u53.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han ble også kåret til "son of the year" på 4chan eller noe. Det skal finnes en veldig fyldig artikkel om han på encyclopedia dramatica. Google hvis du er keen på å vite mer.

Artiklene der er veldig på kanten, men stort sett alltid sanne.

AnonymBruker
Skrevet

Han er også forfatter av selvbiografien "Min Bok" (inspirert av Knausgård) og har skrevet to bind på ca. 2000 sider foreløpig.

Han er forfatter av "Tante Ellen-tegneserie" og diverse andre tegneserier om familiemedlemmer og andre personer han kjenner.

Han er også tittelfiguren i "Erik-tegneserie", en populær tegneserie tegnet av andre.

Han har hundrevis av dedikerte fans i Norge og Storbritannia.

Dedikerte fans? Sånne som ler av ham og synes dette er morsomt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dedikerte fans? Sånne som ler av ham og synes dette er morsomt?

Ja, sånne som ler av hyperaktive internettkjendiser som Christian Weston Chandler, Erik Ribsskog m.fl.

Sånne som Jenny Skavlan og Thomas Seltzer

AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg leste den facebooksamtalen han hadde med tanta til denne Monsen nå. Så utrolig fælt. Det må jo være helt forferdelig å ikke kunne få fjernet disse tingene fra nettet.

Jeg synes virkelig synd på noen av de folka som har blitt ribsskoget. Heldigvis så skjønner vel de aller fleste som leser det ganske fort at fyren er sjuk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så TS spør altså "har du blitt en gal norsk blogger"? :forvirret:

Er det teskje du ber om nå? NEI, DET ER IKKE DET TS SPØR OM. Makan, altså!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet dere om det finnes noen måte å få vekk det som er skrevet om en av han? Eller at disse tingene kommer opp senere i googlesøk f.eks?

AnonymBruker
Skrevet

Vet dere om det finnes noen måte å få vekk det som er skrevet om en av han? Eller at disse tingene kommer opp senere i googlesøk f.eks?

Jeg tror det er mange som har prøvd å få ting fjernet der, men vet ikke om noen har lykkes. Det går jo an å høre med slettmeg, de er dyktige. Men tviler på at de klarer å gjøre noe med det.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel litt an på hva det er også. Hvis det er ærekrenkelser eller lignende så burde det absolutt være mulig å få det fjernet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ingen mulighet til å få det vekk. Blogspot ignorerer klager (de har sikkert fått hundrevis). Dessuten har han lagret hele bloggen som xml-backup og gjort sikkerhetskopier tilgjengelige for nedlasting. Blir bloggen tatt ned dukker den opp med alt innholdet et annet sted. Det som havnet på bloggen til ribbis blir der for all fremtid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel litt an på hva det er også. Hvis det er ærekrenkelser eller lignende så burde det absolutt være mulig å få det fjernet.

Bloggen er full av krenkende materiale, men som sagt er det overhodet ingen mulighet til å få det vekk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes litt synd på Ribba, jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...