AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Dette er da en barnesak. Stevning. I begynnelsen av brevet står det en hel haug, som tilogmed jeg forstår. :gjeiper: Men helt på slutten kommer det opp en rekke ting. Påstand 1. Barn født xx.xx.xxxx skal bo hos far. 2. Mor gis samværsrett etter rettens skjønn. Subsidiært 1. Dersom mor tilkjennes daglig omsorg for barn, gis far samværsrett fastsatt etter rettens skjønn. 2. I alle tilfeller: Mor betaler sakens omkostninger. Så over til spørsmålet: Hva betyr subsidiært? Og hva mener han med subsidært punkt 2? Mener han at jeg skal betale ALLE advokat utgifter? Tilogmed hans? Hva med rettskonstnadene?
Grisejenta Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Trodde man delte utgiftene når det handlet om barnesaker.? Iallefall i et retsforlik jeg har vært i tideligere, da ble alt av utgifter delt etter inntekt. Advokaten din skriver vel dette tilbake: 2. I alle tilfeller: FAR betaler sakens omkostninger. Hva ordet subsidært betyr, kan jeg ikke hjelpe med.
Inx Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Dette er da en barnesak. Stevning. I begynnelsen av brevet står det en hel haug, som tilogmed jeg forstår. :gjeiper: Men helt på slutten kommer det opp en rekke ting. Påstand 1. Barn født xx.xx.xxxx skal bo hos far. 2. Mor gis samværsrett etter rettens skjønn. Subsidiært 1. Dersom mor tilkjennes daglig omsorg for barn, gis far samværsrett fastsatt etter rettens skjønn. 2. I alle tilfeller: Mor betaler sakens omkostninger. Så over til spørsmålet: Hva betyr subsidiært? Og hva mener han med subsidært punkt 2? Mener han at jeg skal betale ALLE advokat utgifter? Tilogmed hans? Hva med rettskonstnadene? Hvis ikke den første påstanden blir tatt til følge så påstår han det andre og "mindre". Advokaten sier at dersom saksøker vinner tvisten enten med påstanden eller det subsidiære så skal saksøkte bære kostnadene for saken. Men det er selsagt opp til domstolen å avgjøre uansett
Nemi:) Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 Subsidiært betyr at hvis ikke "hovedpåstanden" tas til følge av retten, så krever jeg dette. Det er på en måte andrevalget. Og sakens omkostninger gjelder ikke fars utgifter til advokat (det må han uansett betale selv), men kun utgiftene det koster å føre saken for retten. Som regel tror jeg sakens omkostninger i en barnesak bruker å bli delt likt på begge parter, men det avgjøres på skjønn fra dommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå