Gå til innhold

Slanking av lår og legger

Anbefalte innlegg

Gjest Unwanted
Skrevet

Nå i det siste har jeg blitt veldig inspirert til å trene skikkelig, og ofte. Men det er bare to ting jeg vil jobbe mest med. Lår og legger. Jeg har lenge vært plaget med mine store lår og legger, og hater å se meg selv i speilet. Hvis jeg blir tatt bilder av, og ser bildet senere, så mister jeg all selvtillit hvis beina mine er med på bildet. Andre kroppsdeler på kroppen min er sånn passe tynne, og plages ikke med det.

Det blir litt småspising av søtsaker inniblant, men jeg synes jeg har blitt flinkere. Bortsett fra å spise sunnere, vet dere om noen treningsmetoder for å slanke lår og legger?

-På forhånd, takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg har blitt mye smalere etter at jeg startet med jogging. Har alltid hatt muskuløse lår som jeg synes var litt store i forhold til den smale overkroppen min, men har mistet 4 cm rundt lårene etter at jeg begynte å jogge jevnt. Har kombinert med sunt kosthold selvsagt.

AnonymBruker
Skrevet

Det går jo som kjent ikke an å punktslanke, men jogging eller annen cardio kan hjelpe og gjerne kombiner det med styrke i bein og rumpe, da vil lår og rumpe se fastere ut :)

Skrevet

Skal du slanke deg (uansett hvor på kroppen) må du trene kardio (utholdenhet). Det betyr å jogge, sykle, svømme eller gå på ski.

Hvis du i tillegg trener styrketrening kan du forme kroppen litt. Du bør selvsagt trene styrke på hele kroppen, fordi sterke muskler gjør at en forbrenner mer fett. Men hvis du trener litt ekstra tungt på overkroppen, vil du kunne utjevne forskjellen mellom over- og underkropp, slik at bena ikke ser så store ut. Med det mener jeg ikke at du blir tykk oventil når du trener, men at du former fasongen slik at det skapes en illusjon av tynnere ben.

Men det aller viktigste er altså å fokusere på utholdenhetstrening. Det er alfa og omega, slik Maja også foreslår.

Til slutt må du nok akseptere at du er født med den kroppen du er. Alle kropper samler fett på ulik måte og har sin særegne fasong. Ikke alle kan se ut som Beyoncé, men vi kan alle gjøre det beste ut av den kroppen vi er blitt tildelt.

Det viktigste for deg, i tillegg til riktig trening og sunt kosthold med mye grønnsaker og fisk, er å lære deg å bli glad i deg selv - uansett hvordan kroppen ser ut. Det er et faresignal når du bruker ord som "hate" om din egen kropp. Et slikt selvbilde kan forfølge deg også når du har fått en sunn og slankere kropp. Ta derfor tak i ditt eget tankemønster, se det positive ved bena dine (f eks er de sterke, de har pene former) og lær å bli glad i deg selv :klemmer:

• 2 uker senere...
Gjest Unwanted
Skrevet

Jeg har aldri vært særlig glad i min egen kropp, og har alltid hatt en del jeg ville jobbet med. Men jeg har blitt flinkere, og lært å like min egen kropp. Jeg har startet å jogge nå, og trent andre deler på kroppen. Spisingen av søtsaker har blitt forminsket, og jeg spiser mye sunnere. Takk for alle svarene!

Skrevet

Så bra, lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...