Gå til innhold

Platina ringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi!

Jeg tror vi kommer til og kjøpe platina ringer.

I går var jeg hos en gullsmed og hørte på priser på platina ringer, de skulle sjekke og ringe meg opp igjen, i stad ringte de og sa at prisen lå fra 3500 og oppover per parr med ringer. Hvis dette stemmer så er det jo ekstremt billig.

Jeg skal ned å sjekke etterpå i dag hva nøyaktig pris er på de ringene jeg vil ha. Vil ha helt enkle 4 mm ringer.

Hvis det virkelig er så billig, så er det bare for de som er intresert og si i fra så kan jeg sende en pm med navn, adr og tlf nr til gullsmeden.

:D :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o Det er jo kjempe billig! Da er det ingen vits for meg å bestille fra USA!! Tror nok du må sende meg en pm med info her ja!!!

Skrevet

Det hørtes billig ut.

Vi betalte noe mer (våre platinaringer er 5mm brede).

Husker ikke helt hvor mye mer,(kjæresten min la ut),

men dette er nok et godt tilbud, ja.

Skrevet

Det hørtes ut som et knalltilbud våre ringer kostet 12 000 om vi skulle hatt dem i platina, derfor ble det hvitt gull på oss.

Skrevet

Er ikke Platina det samme som hvitt gull? Trodde det jeg... :-?

Skrevet

Sikker på at de ikke bare er "platinaforgylt" da?

Skrevet

Nå har vi vært og bestilt ringer.

Det blir ca 3500 for enkle 5 mm med gravering.

Det er platina, var det de sa ihvertfall. Og jeg spurte jo mange ganger hvordan de kunne selge så billig. Det visste de ikke helt, det eneste de kunne tenke seg er at det er helt vanlige standar ringer som blir masseprodusert.

Til Junibrud04: ringene er av merket Niessing (vet ikke om det skrives sånn) så alle gullsmeder som selger det merket, skal du få bestilt platina ringer til de prisene jeg fikk oppgitt.

Nå valgte vi en type som var ganske tynn, for jeg liker ikke og ha ringer på og klarer ikke den tykke typen. Men tror pris på den tykke var et sted mellom 4500-5000. Så uansett er det jo kjempebillig.

Skrevet

Forresten, gullsmeden vi kjøpte ringene våres hos tilhører ARTE gullsmed kjeden.

Skrevet
Er ikke Platina det samme som hvitt gull? Trodde det jeg... :-?

Nei, platina er et hardere metall enn hvittgull! Mener også at de skal være enklere å bevare, altså de blir ikke så fort slitt som hvitt gull!

Skrevet

Takk, momo! Dette må jeg nok undersøke litt nærmere...Hm, hadde vært kjekt å slippe å bestille fra USA!!

Skrevet

*Tex vil og ha gifteringer snart.....* :-?

Gubben får ikke ut fingeren!!

Skrevet

Hvis det stemmer at de ringene er platina, Momo, er det utrolig billig.

Har sjekket, og våre kostet mye mer.

Vi vurderte først å kjøpe 5mm ringer i hvitt gull, og de kostet fra 5000 til 6000 for et par. Så gikk vi for de i platina og de kostet noen tusen mer.

Så at et par 5mm platinaringer kan koste 3500 for et par høres nesten mistenkelig billig ut!

Skrevet

Jeg synes også det høres utrolig billig ut. Min ring ville kostet 30.000, men forloveden min fikk den til nesten halv pris pga en avtale med jobben - riktignok har den tre diamanter, men jeg vet at selve metallet er veldig dyrt for tiden. men jeg er kjempeforøyd, platina er veldig solid og nydelig å se på.

Skrevet
Så at et par 5mm platinaringer kan koste 3500 for et par høres nesten mistenkelig billig ut!

Det er det jeg synes også! Jeg har snakket med noen gullsmeder nå og de kunne ikke skjønne at de kunne selge det for den prisen, for det var som regel 2-3 ganger dyrere enn gull!

En annen jeg snakket med kunne få lagd i en fabrikk i Tyskland akkurat de jeg vil ha og de ville komme på ca. 4400 pr.ring! Han hadde et par hos seg i platina, de var 2,5mm og de solgte han for 2900 for paret! De var så billige fordi de var tynne og det var en utgående modell!

Så jeg synes også prisen du har fått, momo er veldig billig! Men hvis du er heeeelt sikker på at de er ekte platina tvers igjennom, så er det en kjempe bra pris! :blunke:

Gjest Pudding
Skrevet

Helt enig med de over her at det höres mistenkelig billig ut. Vi har ogsä ringer av merket Niessing, 4 mm, i hvitt gull, av den tykke typen (spiss-oval tror jeg de kalte det?). De kostet tilsammen ca 600Euro. (ca 4500kr?) Platinaringer av samme type ville ha kostet minst det dobbelte, og det ble dessverre for mye for oss.

Men jeg mä innrömme at hvittgull blir fortere slitt. Det er allerede stor forskjell pä ringene väre utvendig og innvendig, og vi har brukt dem i bare litt over et är nä. Venner av oss har platina, som etter lang tid fremdeles ser ut som om de er helt nye. Hadde vi visst det pä forhänd er det mulig vi hadde ventet litt med ringer ,og spart opp litt penger til ä kunne kjöpe platina.. Men ringene väre er veldig fine de ogsä altsä! Det er nok bare vi selv som ser det...

Lykke til med kjöpet!

Skrevet

Nå fikk jeg en telefon av en av de gullsmedene jeg hadde ringt til og hun sa at prisen på platina var 3-4 ganger dyrere enn hvitt gull! Og at 5mm kunne bli solgt så billig synes hun var rart! Men hvitt gull blir jo rodinert og rodinering bestod av platina, så kanskje det kan være en misforståelse, momo? Mener ikke å mase på deg altså, vil jo bare at du også skal få platina ringer :wink:

Skrevet

Hmmmm....

Nå blir jeg litt småbekymra, men jeg skal ned dit på mandag for å se på skrifttype til utsiden av ringene.

Så jeg får spørre da om det er platina tvers igjennom hele ringen.

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...