LexSuperior Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Jeg synes det er litt interessant å høre hva andre gjør. Selv vasker jeg vesla som regel i dusjen. Bruker veldig sjeldent såpe, og prøver i det lengste å unngå å dusje henne om vinteren. Kun hvis hun har blitt veldig sølete. Slutten av dusjen avsluttes som regel med litt føning for det liker hun så godt Hva gjør dere?
Vegas Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Stor hundene dusjer annenhver mnd, med baby shampo og minste mor annenhver uke, hun er naken og blir fort synlig skitten. hun bruker baby shampo og balsam. Jeg dusjer de i dusjen og samboer tørker:) 1
LexSuperior Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2012 Stor hundene dusjer annenhver mnd, med baby shampo og minste mor annenhver uke, hun er naken og blir fort synlig skitten. hun bruker baby shampo og balsam. Jeg dusjer de i dusjen og samboer tørker:) Babysjampo? Er det bedre enn hundesjampo? Eller hva er forskjellen?
Gjest Apophis Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Har to svære beist som hater å dusje, så eg dusjer de bare når eg absolutt må (dvs, når de lukter, er blitt skitne eller etterlater "fettete" skit på hendene ved kosemose-tid). Lokker de inn på badet, lemper de i dusjen, hiver av meg bukser og genser, lukker kabinettet og går til verks - prøver å jobbe fort og bli ferdig raskt. Bruker spesialshampo og gnir og gnukker (eineste delen av dusjinga de liker) og tørker de så godt som det går med eit stort håndkle (lettere sagt enn gjort, nr 1 liker å gni seg på gulvet og herje, nr 2 liker å tulle og tøyse med håndkle mens man prøver å tørke). Prøver å unngå å dusje de på vinterstid, for vi pleier å løpe raskt ut med de slik at de får rista fra seg og eg slipper å måtte tørke tak og vegger :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Dusjer hunder våres svært sjeldent, bruker å ta den i badekaret om den er skitten i pelsen(som regel på beina) og spyle han. Når vi skal vaske hele han, så tar vi han også i badekaret og bruker hundeshampo og hundebalsam. Vi pleier og pakke han inn i en handduk, før han springer "tulen" ut på terrassen for å bli tørr
Vegas Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Vet ikke, men de hunde shampoene jeg har kjøpt tidligere har luktet ganske sterkt, så jeg tenkte at baby shampo må være mild og fin. Pelsen blir iallefall veldig fin! Bruker babyline:) 1
LadyNinja Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Tja, kun ved behov. Dersom han har vært ute i sjøen blir det vertfall en rask avskylling, ellers dersom pelsen føles skitten/fettet eller lukter. Vi har en schæfer. Det er nesten umulig å komme til under pelsen, helt vanvittig tett. I seg selv ganske praktisk egentlig, håper han uti sjøen er han ikke våt innerst inne og mindre kjangs for at han vil senere fryse, samme gjelder dersom han skal bades. Nylig fikk han allergi mot lagerstøv, får sprøyter men skal også masseres inn med spesial shampo, og den MÅ helt inntil huden. Ja.... Jeg gnikket i lang tid, fikk det noen lunde til, sov godt den natten der må jeg si! Vi har på en esso en egen hundevask. Kjempe praktisk! Ulempene er at varmt vann tydeligvis ikke er varm vann, også har slangen skikkelig høytrykk effekt, går vel greit med hans tykke pels, men å vaske en annen hund her hadde ikke kommet på tale! Au! Så det går stort sett hjemme i dusjen. Nå skal vi kjøpe oss bade kar og gleder meg vilt til et mer avslappet bad av hund. Ikke lett å skulle bade og holde igjen en hest som prøver å løpe deg ned ut av dusjen... Til vanlig kjøper jeg enten shampo som er til hund, eller en mild en, og tar alltid på litt balsam også.
LexSuperior Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2012 Vet ikke, men de hunde shampoene jeg har kjøpt tidligere har luktet ganske sterkt, så jeg tenkte at baby shampo må være mild og fin. Pelsen blir iallefall veldig fin! Bruker babyline:) Hm.. Kanskje jeg skulle prøve det Jeg vet ikke om noen andre har erfaring med det for det er noe sært.. Men jeg lurer litt på om hundesjampoen kan lugge når man gnir den inn? Jeg manglet nemlig sjampo en gang og hadde valget mellom zalo eller hundesjampo. Dumme meg valgte da hundesjampoen Det var helt fryktelig! Lugget helt vilt. Var som om alle produkter i sjampoen for at den skulle gli glatt gjennom håret var fjernet!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 bruker hunde shampoo for hunden er hvit og da synes jeg pelsen blir så fin...har også prøvd en tørr shampoo for hunder og katter ,hunden liker den men katten hater den;P siden hunden er hvit og langhåret må han vaskes når han det er mye søle ute osv..
Gjest Belle Gunnes Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Min hund ble vasket når hun var skitten. Ergo ganske ofte på høsten da hun elsket å plaske i sølepytter... og aldri om vinteren. Ble skylt av om sommeren og hun hadde badet i saltvann. Hun likte å dusje hun her, så om hun var møkkete, så gikk hun rett i dusjen før jeg rakk å ta av sele og båndt, helt på eget initiativ hun kunne finne på å hoppe inn i dusjen igjen etter at hun var tørka også... Brukte enten Lactacyd eller hundeshampo. 1
Sugerøret Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 vasker 1 gang om året eller 2 om han er veldig møkkete.Bruker vaskeriet fordi han er for stor for badet. tar 2 timer å vaske bikkja og 2 på å rengjøre vaskeriet etter oss. Bruker optima-hudvask og balsam for langhårede hunder..Såper inn,masserer og skyller ut. Tørkes med håndkle før han river ned alt på sin vei ut i gresset der han fortsetter idiotløpingen sin
miaw Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 Ved behov. Bikkja mi blir fort skitten, og på vinteren er det en del snøklumper som fester seg fast på beina og magen. Da tar jeg han i dusjen og spyler han. Er han veldig møkkete (han elsker å rulle i søla) Så dusjer jeg han med lactacyd. Bikkja mi elsker også å dusje, er ikke sjelden han løper rett i dusjen etter tur:)
Gjest Elyssa Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 Vi har en kosete staff som ofte ligger i senga, så han må vaskes litt, men vi gjør det nok ikke oftere enn hver 3 uke ca. Skyller han ellers hvis han blir møkkete (bare vann) Jeg kler rett og slett av meg og dusjer sammen med ham
Moscato Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 Vi har ein kvit Border Collie, og bur halvvegs i skogen. I vinter har han knapt blitt vaska i det heile, men no som snøen er i ferd med å smelte må han skyllast kvar gong han har vore ute for meir enn tissing. Men vi brukar IKKJE såpe kvar gong! Det at pelsen får ha sitt naturlege feittlag gjer at skiten ute ikkje sit like godt fast, og då held det med vatn viss det ikkje er noko heilt spesielt. Vask med såpe gjer rett og slett at hunden blir fortare skitten. Men for eit par dagar sidan fekk vi levert eit lass sauemøk i hagen. Gjett kven som gjekk frå drivkvit til møkkabrun på null komma niks! Sidan eg ikkje var heime der og då, fekk svigermor den ærefulle oppgåva... Ehhehe, han hadde ein svak eim av møk heile dagen etter. Æsj! 1
Gjest Survival Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Hun står i vasken på vaskerommet mens jeg vasker henne med vann og pelsprodukter om det trengs. Vasker så sjeldent som mulig på vinteren, ønsker ikke ødelegge det naturlige fettlaget i pelsen. På sommeren er det dusjes hun litt oftere.
Gjest Bobler Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Dyret blir dusjet i dusjen, ca 1-2 ganger i året med shampoo fra KW. Vasker han i rumpa om han har hatt uhell når han har vært på do. Spyles om han har badet i søle eller saltvann.
LeaMichele Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 han dusjes med såpe ca anna hver uke, men skylles flere ganger i uka. orker ikke at det asfalt støvet han drar med seg inn, skal komme over alt. dessuten er jeg allergisk, så når det går for lenge mellom hver dusj, så reagerer jeg.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #18 Skrevet 19. mars 2012 kun ved behov. om de har funnet rotten fisk eller annet stinkende å rullet seg i. en av mastiffguttene har derimot i perioder problemer med sengeveting så han må vaskes oftere. størsteparten av året blir det i dusjen. 200kg hund og eier til sammen i en buet 90x90 dusj er et rart syn og litt kreative løsninger må til. jeg bruker bare bebyshampoo, hundeshampooene, også etter shampoonering har pelsen blitt litt for tørr av, og en av hundene har flasset litt.
Gjest Lillekanin Skrevet 19. mars 2012 #19 Skrevet 19. mars 2012 Dusjer beina hennes nesten hver dag om vi har vært i skogen (regner mye her vi bor, blir lett sølete og vil ikke ha sølelabber inne). Ellers ved behov. Bordercollien min elsker å stå i dusjen sammen med meg og rulle seg på et håndkle etterpå, og da grynter ho og står i Kjemperart syn,men veldig søtt:D
Ryvre Skrevet 19. mars 2012 #20 Skrevet 19. mars 2012 Min dobermann er nå 7 år og jeg tror jeg har vasket henne 4-5 ganger siden jeg fikk henne når hun var 8 uker gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå