Gå til innhold

Internett på hytta - ta med get-boksen hjemmefra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har (eller har kjennskap til) Canal Digitals Get, vet dere om det er mulig å ta med seg Get-boksen sin samt routeren/modemet på hytta, for å få Internett + alle kanaler der? Hva må man evt skaffe for at det skal gå? Har lyst til å ha tilgang til Internett i påska :) Det som finnes fra før av på hytta er en vanlig digital dekoder.

AnonymBruker
Skrevet

Fant nettopp ut at det ikke er Canal Digital som har GET, men vil fortsatt ha svar på spørsmålet om noen vet!

TS

Skrevet

Get er jo et eget selskap. Og nei, du kan ikke bare ta med boksen opp på hytta. Da må du ha kabel og abonnement på hytta også.

Skrevet

Du må nok ha et mobilt bredbånd. Telenor har noe slikt i alle fall.

AnonymBruker
Skrevet

Get er jo et eget selskap. Og nei, du kan ikke bare ta med boksen opp på hytta. Da må du ha kabel og abonnement på hytta også.

Tusen takk for svar :) Jeg tenkte å som anonym spørre ukjente folk her inne, før jeg går til en proff og blir ledd av for mitt dumme spørsmål. Men da fant jeg det altså ut!

Skrevet

Du kan som ToveM sier kjøpe mobilt brebånd og ta med opp, dette får du fra de fleste leverandører, pluss Ice. Lurt å sjekke om det er dekning først, men ikke forvent at det er bredbånd som i kjapp hastighet. :)

Hvis du med "vanlig digital dekoder" mener Riks-TV, så kan du jo abbonere på flere kanaler fra dem?

Skrevet

Jeg bruker ICE på hytta. Godt fornøyd. Nettet de bruker har god rekkevidde så sannsynligheten for godt mottak burde være bra, men sjekk med dekningskartet de har. Jeg har en trådløs wifi-router med kobling mot ICE-nettverket så jeg har dermed trådløst nett på hytta.

Skrevet

Bruker også ICE når vi er borte.

Det som er fint med den er at vi ikke betaler noe ekstra når vi er i Sverige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...