Dolly-Betty Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Kjolen har litt krøller via frakta. Kan det dampes bort? Hjemme? Søstra mi har en damper som kan dampe både varmt og kaldt.... Endret 19. mars 2012 av Dolly-Betty
Lyra Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 Jeg hadde først prøvd å henge den på badet mens du tok deg en varm dusj Men hvordan i all verden damper man kaldt? 1
Dolly-Betty Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2012 Jeg hadde først prøvd å henge den på badet mens du tok deg en varm dusj Men hvordan i all verden damper man kaldt? Snakket med stedet jeg kjøpte kjolen, og de sier dampes eller strykes på minste styrke (polyester). Søstra mi hadde fått en maskin til jul som kunne kalddampe. Sender altså ut kald damp hvis ting ikke tåler varme. Skjønner det ikke helt. Hun hadde sett på nettet at de brukte den til å dampe brudekjoler med...
Daxi Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 (endret) EDIT: Mjaaa... nå så jeg at tråden var veldig gammel... Endret 30. mars 2012 av Natalie_M
Dolly-Betty Skrevet 3. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2012 EDIT: Mjaaa... nå så jeg at tråden var veldig gammel... Hva ville du sagt? Jeg har fortsatt ikke gjort noe med det...
Daxi Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 (endret) Hva ville du sagt? Jeg har fortsatt ikke gjort noe med det... Min feil, tråden var ikke så gammel, jeg som sikker har klikka eller no Skulle spørre hvordan dette fungerte. Sitter her og vurderer om jeg skal kjøpe meg en sånn maskin. Var innom renseriet her om dagen og de skulle ha 1000 kroner for damping av kjolen "fordi det var faste priser for rensing og damping" jeg sa at jeg ikke ville ha den renset (siden dette skulle trolig ødelegge detaljene i kjolen og den var jo ren) men nei, 1000 kroner skulle de ha... Maskinen jeg så på nettet koster 500 kr, og da slipper jeg å betale til en uhyggelig dame for en uhyggelig service også... Endret 3. april 2012 av Natalie_M
Dolly-Betty Skrevet 3. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2012 Min feil, tråden var ikke så gammel, jeg som sikker har klikka eller no Skulle spørre hvordan dette fungerte. Sitter her og vurderer om jeg skal kjøpe meg en sånn maskin. Var innom renseriet her om dagen og de skulle ha 1000 kroner for damping av kjolen "fordi det var faste priser for rensing og damping" jeg sa at jeg ikke ville ha den renset (siden dette skulle trolig ødelegge detaljene i kjolen og den var jo ren) men nei, 1000 kroner skulle de ha... Maskinen jeg så på nettet koster 500 kr, og da slipper jeg å betale til en uhyggelig dame for en uhyggelig service også... 1000kr var mye. Min kjole er kjøpt ny skreddersydd til meg via ebay og kostet 2000kr.
bobbi Skrevet 3. april 2012 #9 Skrevet 3. april 2012 Min feil, tråden var ikke så gammel, jeg som sikker har klikka eller no Skulle spørre hvordan dette fungerte. Sitter her og vurderer om jeg skal kjøpe meg en sånn maskin. Var innom renseriet her om dagen og de skulle ha 1000 kroner for damping av kjolen "fordi det var faste priser for rensing og damping" jeg sa at jeg ikke ville ha den renset (siden dette skulle trolig ødelegge detaljene i kjolen og den var jo ren) men nei, 1000 kroner skulle de ha... Maskinen jeg så på nettet koster 500 kr, og da slipper jeg å betale til en uhyggelig dame for en uhyggelig service også... Har du link til den maskinen? Må ha med meg min kjole på reise, og er redd for at det skal bli krøller på den underveis...tør ikke bruke strykejern - tenk hvis det blir merker på stoffet
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #10 Skrevet 3. april 2012 Du kan evt. prøve å dampstryke på svak varme med et stoff mellom strykjernet og kjolen. Da skal det mye til for å ødelegge kjolen.
Daxi Skrevet 3. april 2012 #11 Skrevet 3. april 2012 Har du link til den maskinen? Må ha med meg min kjole på reise, og er redd for at det skal bli krøller på den underveis...tør ikke bruke strykejern - tenk hvis det blir merker på stoffet Seff, her er den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå