Gå til innhold

Niesen skadet seg på leke jeg ga henne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en leke til niesen min i lekebutikken, fikk hjelp fra de ansatte, og det var i rett alder og alt mulig. Er sånn brett der man legger brikker nedi, litt som puslespill, men ikke helt.Niesen min satte fast en slik bit i munnen, og fikk skikkelig sår og begynte å blø. Søsteren min er dritsur på meg fordi jeg kjøpte noe sånt som hun skadet seg på, jeg er lei meg :( Kjøpte noe for 2+, mens niesen min er 3 år. Trodde jeg var safe...

Hva skal jeg gjøre for å gjøre det bra igjen? Burde jeg skamme meg, er det min feil alt? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be søsteren din vokse opp. Selvfølgelig er det ikke din feil. Om du hadde gitt henne en kniv, ja da hadde jeg vært tilbøyelig til å si det var din feil. Men et puslespill? Nei vet du hva!

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke din feil! Frekt gjort av søsteren din å antyde noe sånt.

Barn kan skade seg på omtrent alt, du har ikke gjort noe feil i og med at leken var for barn på din nieses alder.

:klemmer:

Gjest O___o
Skrevet

Du kjøpte en aldersadekvat leke til ungen, nei du burde ikke ha dårlig samvittighet.

Kjøper du blyanter og ark til ungen, er det ikke din skyld hvis ungen får papercut eller kjører en blyant igjennom øyet eller øret på seg selv eller andre.

:klemmer:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

seriøst barn skader seg.når du i tillegg har vært i butikken å spurt om hjelp funnet noe som passer hennes alders gruppe så synes jeg søsteren din har ingenting å være sur for. hadde du gitt henne et en lomme kniv i en alder av 3 og hun da hadde skadet seg hadde saken vært annerledes..men synes nå hun overreagerer veldig.

om barnet mitt hadde fått en smykkeskrin i gave å klemt fingeren på den så hadde ikke gave-giveren vært ansvarlig.

og vis en leke hadde lugget på gulvet som var en gave til mitt barn å jeg hadde tråkket på den å sklidd hadde heller ikke gave giveren vært ansvarlig. bare for å vise et poeng:)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke din feil. Søsteren din er åndssvak.

• Liker 9
Skrevet

Det er ikke din feil. Du kjøpte en gave i beste mening og fulgte aldersanbefalingen på leken. At barnet ikke er moden nok er ikke noe du kan forutse. Til syvende og sist er det foreldrene sitt ansvar å passe på ungene sine.

Skrevet

Din søster er overhysterisk. Hva vil hun si når hennes datter en dag detter av sykkelen hun kjøper til henne? Be henne vokse opp.

• Liker 1
Gjest Survival
Skrevet

Her må søstra di virkelig skjerpe seg. Du handlet i god tro, du var omtenksom og snill og gjorde alt riktig. Det er ikke din feil at søsteren din ikke følger med ungen sin når hun leker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk dere, føler meg mye bedre, var faktisk skikkelig satt ut og trodde jeg hadde gjort noe veldig galt. :( leit at hun er så sint på meg..

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en leke til niesen min i lekebutikken, fikk hjelp fra de ansatte, og det var i rett alder og alt mulig. Er sånn brett der man legger brikker nedi, litt som puslespill, men ikke helt.Niesen min satte fast en slik bit i munnen, og fikk skikkelig sår og begynte å blø. Søsteren min er dritsur på meg fordi jeg kjøpte noe sånt som hun skadet seg på, jeg er lei meg :( Kjøpte noe for 2+, mens niesen min er 3 år. Trodde jeg var safe...

Hva skal jeg gjøre for å gjøre det bra igjen? Burde jeg skamme meg, er det min feil alt? :(

Æelig talt! Du skal ikke gjøre en dritt! Søstern din er en amøbe!

Barn skader seg og slår seg og har uhell, og de tar lærdom av det.

Niesen din har lært at man ikke skal stappe alt hun ser i munnen, fordi det kan gjøre vondt og blø.

Dessuten var det for 2+, og niesen din er 3, så du har ditt på det rene.

dessuten er det søstern din som må passe på barnet sitt. Får datteren hennes gaver, så må jo hun som mor passe på! Det er tydelig at det er hun som har dårlig samvittighet, og da er det godt å skylle på noen? Pleier hun å være sånn mot deg?

Nei, du burde si til søstern din at det ikke er din feil og henvise til at leken er for 2+. Og si at du ikke har så lyst til å kjøpe gaver til niesen din om søstern din skal oppføre seg slik hver gang.

Endret av Bølle
  • Liker 2
Gjest Guilty
Skrevet

Det er absolutt ikke din feil! Og barn kan da skade seg på alt mulig. Helt feil av søsteren din å bli sur på deg.

Skrevet

Det er ikke din feil. Søsteren din er åndssvak.

Ler så tårene triller :) sier meg enig i den.

DET ER IKKE DIN FEIL. SØSTEREN DIN ER ÅNDSVAK.

huff kjipt at verden er full av slike folk.

Klem til ts.

Vis henne denne tråden.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er faktisk din søster sin feil! Hun burde følge bedre med. Klem

AnonymBruker
Skrevet

Synes jo synd på stakkars niesa mi som skadet munnen sin, men jeg mener jo ikke at det er min feil, er veldig opptatt av å kjøpe leker og ting som skal passe aldersmessig nettopp fordi jeg vil unngå små deler, vanskelige leker osv, viktig for meg.... Søstern min svarer ikke på telefon eller sms, hun er skikkelig sur nå :( teit av henne, det var ikke med vilje..

Gjest Madelene1
Skrevet

Ler så tårene triller :) sier meg enig i den.

DET ER IKKE DIN FEIL. SØSTEREN DIN ER ÅNDSVAK.

huff kjipt at verden er full av slike folk.

Klem til ts.

Vis henne denne tråden.

Enig!

AnonymBruker
Skrevet

Få se om jeg forstår dette riktig: du kjøpte en leke til niesen, tok den med så søsteren din var til stede når dette skjedde?

Hvis det er tilfelle så er det hun som mor som har ansvaret. Hun må faktisk passe på barnet sitt. Som en annen nevnte, hva hvis noen kjøper en kniv til et barn på tre år, vil forelderen da bare la ungen få sitte på sitt rom og leke med kniven? Så klart ikke! En hver fornuftig forelder ville tatt fra barnet kniven og kastet den/gjemt den unna.

Hvis du var alene med niesen og søsteren din ikke var til stede på noen måte er det ikke gaven jeg ville reagert på men at ingen passet på barnet når dette skjedde.

AnonymBruker
Skrevet

La det ligge du TS, og så er det glemt om noen uker.. Søsteren din burde bli voksen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...