Gå til innhold

HiB eller HVO for lærerutdanning, og hvordan er det å være norsklærer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal til å søke på lærerutdanning, som så mange andre her inne tydeligvis. Jeg har alltid ønsket å studere på Høgskolen i Volda, jeg har vært der før på omvisning osv, det er perfekt avstand til foreldrene mine og jeg liker meg best på mindre steder. Problemet er at fagkombinasjonene der gjør at jeg i så fall ikke får ta de store hovedfagene jeg ønsker - engelsk og samfunnsfag. I stedet må jeg ta samfunnsfag + norsk og bygge på med engelsk senere hvis jeg gidder (4. året vil jeg ha kunst & håndverk og mat & helse uansett).

Så fant jeg ut at Høgskolen i Bergen har nesten helt frie fagkombinasjoner sånn at jeg kan ta engelsk + samfunnsfag der pluss småfagene på 30 sp. Greia er likevel at det ikke frister så mye å studere der, jeg liker meg best på små steder, det er lengre unna foreldrene mine og mye dyrere å bo.

Derfor lurer jeg på om noen her kan si hvordan det er å være norsklærer? Jeg har stort sett hatt 6 i faget, men er ikke spesielt interessert i å formidle litteraturhistorie til elever egentlig. Dette har jo kanskje også litt med at jeg er lei norsk etter 4t/uka i 3 år da :gjeiper:

Jeg har VELDIG lyst til Volda, men da blir det i så fall 5 år med studier og høyere studielån. Likevel får jeg jo også bedre lønn... *sukk*

Valgets kvaler her, håper noen kan fortelle litt om hvordan det er å studere ved HiB og hvordan det er å være norsklærer! Andre tips og råd tas også imot med takk :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har studert ved HiB eller hatt erfaring som norsklærer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...