Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dette kan kanskje høres merkelig ut for noen...men, kort fortalt så er jeg redd orgasmene mine kan ha vært skyld i min MA, eller evt forårsake en ny.

Jeg er sikkert egentlig veldig "heldig" som har "latterlig" lett for å få orgasme...kan nesten tenke meg til en,uten fysisk berøring.. Kan ved sex på orgasmer som "perler på en snor", helt til jeg ikke "gidder" mer.

Har vært slik siden jeg var barn/ung egentlig, at jeg får kjempelett orgasme. Og disse orgasmene jeg får er mildt sagt kraftige (!)

Jeg var gravid i høst, men kom bare til uke 12 ,dessverre:(

Var ekstremt kåt gjenneom alle disse 12 ukene,og hadde mye sex... fikk ofte vondt i korsryggen etter orgasme, 2-3 av gangene husker jeg at jeg fikk skikkelig kramper(!) i korsryggen..

Kort oppsummert så tror jeg at jeg har mye lettere for å oppnå orgasme enn folk flest, og kanskje også at den er i kraftigste laget ift hva som er vanlig.... spørsmålet mitt er om jeg bør holde meg unna sex under neste svangerskap?

Har noen opplevd lignende, eller har annen erfaring?

Dette er ikke en trolle--tråd, men en helt oppriktig og ærlig situasjon... jeg vet godt at såkalt "vanlig" sex og orgasme ikke er skadelig for barnet, men i mitt tilfelle så er jeg veldig usikker? Ofte hører man at de i et risikosvangerskap, de som har blødd litt etc bør avstå fra sex mens de er gravide ( ihvertfall for en periode..)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

(Jeg er ingen lege)

Men jeg har mistet 3 ganger (hadde hatt sex/ orgasme dagen før alle de gangene det begynte..)'

Nå TØR jeg rett og slett ikke ha sex og absolutt ikke orgasme! sånn i tilfelle det kan hjelpe meg å beholde..

(har hatt en liten blødning tidlig i dette svangerskapet., Har lest at man da burde vente med sex til 2 trimester..)

Samboern får ordne seg selv til minien er født :lur: Stakkars han (STAKKARS meg.. Nesten et år uten når man kjenner man er skikkelig horny.. :sukk:

Føler med deg;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det vaginal orgasme du mener?

AnonymBruker
Skrevet

Er det vaginal orgasme du mener?

Både vaginal og klitoris, men de vaginale er ekstremt kraftige :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

(Jeg er ingen lege)

Men jeg har mistet 3 ganger (hadde hatt sex/ orgasme dagen før alle de gangene det begynte..)'

Nå TØR jeg rett og slett ikke ha sex og absolutt ikke orgasme! sånn i tilfelle det kan hjelpe meg å beholde..

(har hatt en liten blødning tidlig i dette svangerskapet., Har lest at man da burde vente med sex til 2 trimester..)

Samboern får ordne seg selv til minien er født :lur: Stakkars han (STAKKARS meg.. Nesten et år uten når man kjenner man er skikkelig horny.. :sukk:

Føler med deg;)

Så leit at dere har mistet 3 ganger :tristbla: Kom du langt på vei før det gikk galt? jeg kom som sagt 3 mndr på vei, og angrer bittert på at jeg hadde så mye sex/orgamser....Hadde 1-3 orgasmer per dag(!) helt idiiiooootisk når jeg tenker tilbake på det :(

-Det MÅ jo være en grunn til at de med "risikosvangerskap" blir bedt om å avstå fra sex? det kan umulig stemme som mange leger/jordmødre sier at "sex er ikke farlig for fosteret". I noen tilfeller er jeg overbesvist om at det dessverre er det.....

Er du også plaget med kraftige orgasmer?

Lykke til med spiren denne gangen :klemmer: Håper det går bra!

Skrevet

Vet at akupentøren (ial den jeg bruker) mener man ikke skal ha orgasme de første 12ukene.

AnonymBruker
Skrevet

Vet at akupentøren (ial den jeg bruker) mener man ikke skal ha orgasme de første 12ukene.

Interressant..Så fint at du nevner det :) Sier hun hva grunnen er til at hun mener man ikke bør ha orgasme de første 12 ukene?

-TS

Skrevet

Jeg er som deg på det punktet.

Var redd selv en stund jeg også, men jeg fikk en flott velskapt lita jente :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Den største grunnen til at risikosvangerskap ikke skal ha sex er pga stimuleringen på livmorhalsen, den er ikke alltid heldig om man har en risiko fra før av.

Jeg var gravid etter IVF og var mildt sagt hysterisk redd for SA/MA, vi fikk ingen beskjed om at vi ikke skulle ha sex. Men i starten, var vel i uke 5 eller 6 så fikk jeg helt vilt store smerter etter orgasmer, jeg lå og vred meg i smerter og de varte lenge. Så etter det tørte jeg ikke å ha orgasme. Var vel rundt 14 uker på vei før jeg hadde orgasme igjen og da var det ikke vondt.

AnonymBruker
Skrevet

Godt det er flere som tenker i samme baner som meg.... Som nevnt i åpningsinnlegget var det flere ganger etter orgasme at jeg rett og slett fikk krampelignende smerter i korsryggen - og slik skal det da umulig være? Må være "et eller annet" med meg som gjør at jeg kanskje bør være veldig forsiktig med sex under svangerskapet?

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurte jeg veldig på jeg også.....

Er det noen som har noe forskningsartikler e.l på det?

Er det kun snakk om veldig kraftige orgasmer, eller er det vanlige - kun i risikosvangerskap etc?

Er jo litt dumt å avstå fra sex i lengre perioder uten grunn....men jeg kommer absolutt til å gjøre det dersom det kan ha innvirkning på SA :S

Og dette med livmorhalsen; jeg får veldig fort vondt der under sex, da gjelder det kanskje spesielt vaginal sex for min del selv om orgasme ikke er involvert?

AnonymBruker
Skrevet

Damen min var MULIGENS gravid, og kan MULIGENS ha spontanabortert. Det er egentlig ikke godt å si. Men hun blødde altså mye en periode, og det var noe som var virkelig "galt" der nede. Gynekologen visste heller ikke hva som var årsaken, spontanabort KUNNE ha vært årsaken, men hun kunne ikke si noe sikkert.

Tingen er altså at hun har også lett for å få orgasme, og hun kommer ganske så kraftig. For å si det slik så er det like fascinerende hver gang, når ei tynn lita jente på 50kg klarer å presse meg opp (når jeg ligger over henne) med enorm kraft (fordi jeg presser imot), og jeg veier ca. 95kg og er veldig godt trent. Enormt mye krefter i jenta når hun kommer ! Hun får også "black outs", og kan f.eks ikke huske ting hun har sagt i "øyeblikket". Hun kan klype meg så jævlig hardt i ryggen at det gjør vondt for meg, men dette husker hun heller ikke etterpå.

Luksusproblem eller ei.. Ble litt skremt av #1 nå, kaaaanskje det har noe å si, i starten ? hmm..

AnonymBruker
Skrevet

Damen min var MULIGENS gravid, og kan MULIGENS ha spontanabortert. Det er egentlig ikke godt å si. Men hun blødde altså mye en periode, og det var noe som var virkelig "galt" der nede. Gynekologen visste heller ikke hva som var årsaken, spontanabort KUNNE ha vært årsaken, men hun kunne ikke si noe sikkert.

Tingen er altså at hun har også lett for å få orgasme, og hun kommer ganske så kraftig. For å si det slik så er det like fascinerende hver gang, når ei tynn lita jente på 50kg klarer å presse meg opp (når jeg ligger over henne) med enorm kraft (fordi jeg presser imot), og jeg veier ca. 95kg og er veldig godt trent. Enormt mye krefter i jenta når hun kommer ! Hun får også "black outs", og kan f.eks ikke huske ting hun har sagt i "øyeblikket". Hun kan klype meg så jævlig hardt i ryggen at det gjør vondt for meg, men dette husker hun heller ikke etterpå.

Luksusproblem eller ei.. Ble litt skremt av #1 nå, kaaaanskje det har noe å si, i starten ? hmm..

Hei du :)

Det er veldig vanskelig å si...man får jo alltid høre at sex ikke kan skade når man er gravid, og "kjør på" osv. Men, det at noen i risikosvangerskap blir bedt om å avstå fra sex må ha sine grunner...dette kan være ulike grunner, fordi alle er forskjellige og mange sliter med ulike ting. Men det er vanskelig å si om orgasmer kan være skadelig eller ikke, vet ikke om det finnes forskning på det?

Går an å forhøre seg med gynekolog elle rlege,men tror de kan gi forskjellig informasjon...men dere kan jo kanskje ta opp at kjæresten din får veldig kraftige prgasmer?

uansett, lykke til! Kjenn på mageføelsen begge to :)

Skrevet

Så leit at dere har mistet 3 ganger :tristbla: Kom du langt på vei før det gikk galt? jeg kom som sagt 3 mndr på vei, og angrer bittert på at jeg hadde så mye sex/orgamser....Hadde 1-3 orgasmer per dag(!) helt idiiiooootisk når jeg tenker tilbake på det :(

-Det MÅ jo være en grunn til at de med "risikosvangerskap" blir bedt om å avstå fra sex? det kan umulig stemme som mange leger/jordmødre sier at "sex er ikke farlig for fosteret". I noen tilfeller er jeg overbesvist om at det dessverre er det.....

Er du også plaget med kraftige orgasmer?

Lykke til med spiren denne gangen :klemmer: Håper det går bra!

Mistet alle gangene før 11 uke.. Etter å ha endelig blitt gravid med IVF tar jeg nå absolutt ingen sjanser;) Har sett hjerteaktivitet flere ganger (noe jeg aldri hadde sett før :rodmer: )

Har lest at de anbefaler å ha sex for å få igang fødselen også.. :sjenert:

Har en samboer som ikke gir seg før jeg har hatt flere orgasmer på rad, så da må vi smøre oss med tålmodighet;) hehe:)

Tusen takk:), Lykke til, til deg også:))

• Liker 1
Skrevet

I vanlige svangerskap tror jeg ikke det er noe problem, eller tvert imot bra for både baby og forholdet. Men hvis man har et risikosvangerskap eller har mistet før, så ville jeg forhøre meg med lege/jordmor/gynekolog. Er sikkert ulike årsakssammenhenger, så det kan jo være at man bør unngå å være i nærheten av livormunnen, men at man kan ha sex og få orgasme® uten penetrering?

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en periode i graviditeten man fraråder at mannen får utløsning inni skjeden pga økt abortfare - har dere som har mistet(og hatt kraftige orgasmer) også fått utløsning inni skjeden i denne perioden?

Skrevet

Jeg har allerede gitt beskjed til samboeren at om jeg blir gravid igjen skal vi IKKE ha sex før vi vet at alt står bra til med den lille. Tror egentlig ikke at det var sex som førte til at vi mistet forrige gang, men neste gang skal jeg ta alle forbehold!! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en periode i graviditeten man fraråder at mannen får utløsning inni skjeden pga økt abortfare - har dere som har mistet(og hatt kraftige orgasmer) også fått utløsning inni skjeden i denne perioden?

Er det sant?? Hvilke del av svangerskapet gjelder dette? Minn mann gikk i meg mange ganger før jeg mistet, jeg er TS med sterke orgasmer.

Skrevet

Interressant..Så fint at du nevner det :) Sier hun hva grunnen er til at hun mener man ikke bør ha orgasme de første 12 ukene?

-TS

Hun mener at orgasme er en kraftig greie for kroppen å få... Og i følge kinesisk medisin som hun går etter sies det så da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...