Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne imamen hadde sikkert blitt frifunnet her i Norge...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=209966

...utrolig hvor mye positivt man kan hente ut av denne Koranen...skal vi kalle det en islamsk variant av samlivsrådgivning?

Siterer litt:

"- Julingen må rettes mot visse deler av kroppen, slik som hender og føtter, og utføres med en kjepp som ikke er for stor slik at man ikke etterlater arr eller blåmerker, heter det blant annet"

:o :o

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Hørtes ut som en "koselig" fyr... :x

Skrevet

Nå tror jeg ikke det i Koranen oppfordres til konemisshandling, eller at denne mannen hadde gått fri i norge.. Men vi skal ha i bakhodet når vi "kritiserer" at også i vårt lille land har "prester og kirkens menn" med bibelen i hånd slått og mishandlet sine koner og barn - fordi bibelen også oppfordrer mannen i huset til å være kvinnen overlegen...

Og Koranen og vår egen Bibel har noen likhetstrekk. I Koranen står dette om skapelsen :

“I skapelsen av himmel og jord, i skiftet mellom natt og dag, i skipene som seiler på havet med nyttig last for menneskene, i vannet Gud sender fra skyen, og gir liv til den døde jorden, så det vrimler av alle slags dyr, i vindenes veksling, og drivende skyers bane, mellom himmel og jord, er det tegn for den som ser! “ (2-164)

Og de av dere som kjenner til bibelens lære ser at dette er noe likt det vi har i første Mosebok kapittel 1 som starter slik ; I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden. 2 Jorden var øde og tom, og mørke lå over havdypet. Men Guds Ånd svevet over vannet...

Om gud sier Koranen :“Intet øye kan fange Ham. Men Han omfatter alt øyet ser!” (6,103)

Også likt bibelen....

I Paulus brev 3,18 til korinterene heter det i Bibelen ; Dere hustruer skal underordne dere under deres menn, som det sømmer seg for kristne.

så heter det videre i 3,20 til 3,25 : Dere barn skal være lydige mot foreldrene deres i alle ting, for det er Herrens gode vilje. Dere fedre skal ikke behandle barna slik at de blir forbitret og mister motet. Dere slaver skal adlyde deres jordiske herrer i alle ting. Vær ikke øyentjenere som bare vil gjøre mennesker til lags, men adlyd dem av et oppriktig hjerte og i frykt for Herren. Alt dere gjør, skal dere gjøre villig, som for Herren og ikke for mennesker. For dere vet at Herren skal gi dere sin arv som lønn. Kristus skal være den herre dere tjener. Men den som gjør urett, skal få lønn som fortjent, her er det ikke forskjell på folk.

- så om Koranen i seg selv er så mye verre enn vår Bibel er vel opp til hver enkelt å mene noe om, men det som er sikkert er at ekstemister finnes i begge leire og at det er deres tolkning av ordene det kommer ann på.......

-K-

(forøvrig - jeg er ikke bevandret i dette men det er utrolig hvor mye man finner med et kjapt søk på nettet....)

Skrevet

Meg bekjent er det ikke greit å oppfordre folk til lovbrudd. Det er jo bla. dette de prøver å ta krekar for... Man kan dømmes for bla psykisk medvirkning.

Skrevet

For en gangs skyld en konsulent jeg kan klare meg uten. Eller kan jeg?

Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor muslimene selv ikke engasjerer seg og får stoppet kjeften på disse ekstremistene før de når media. For slik det ser ut nå synker muslimene dypere og dypere nedi søla og få mennesker bidrar til å uendelig mange mennesker i ett mildt sagt lite flatterende lys.

Hadde jeg vært muslim ville jeg vært kjempefrustret over at en ekstremistskjeggnisse bidro til å sette min tro i ett slikt lys.

Skrevet
Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor muslimene selv ikke engasjerer seg og får stoppet kjeften på disse ekstremistene før de når media.

Vel, noen tar i hvert fall avstand:

To muslimske grupper gikk før rettssaken offentlig ut og slo fast at Koranen og andre hellige muslimske skrifter forbyr vold mot kvinner.

(fra artikkelen)

Ikke så lett å stoppe kjeften på folk før de har formidlet synspunktene sine offentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...