Gjest Frk.Poppins Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Hei på dere kjære KG-kvinner! Er sikkert hundrevis av tråder om dette emnet her men siden søkemotoren her på kg er helt ubrukelig(sorry meg men sant) så må jeg nok poste enda en tråd... Jeg og min kjære ønsker oss gjerne et lite barn i nærmeste fremtid, og begynner å bli skikkelig gira her og derfor har jeg et par spm ang eggløsningstester:) Jeg har gått på den forbannades P-sprøyta i ca 5 år og siste sprøyte ble tatt i mai 2011 og før jeg begynte på sprøyta hadde jeg regelmessig mens. Når jeg gikk på sprøyta har jeg vel ikke hatt noe TR på besøk i det hele tatt, sist jeg kan huske var et par dager juli 2010, men utenom det,- ingenting. Etter flere mnds venter kom tr ENDELIG tilbake i september/november og har hadde mens 2 ganger i mnd(4dager pr gang) de første mnd men februar(16 til 20) & mars (10-13)kun en gang, men fremdeles uregelmessig.. Så jeg har jo ingen "statistikk" å regne ut eggløsning min på... Ifølge min kjære App så har jeg eggløsning 24mars:/ Så har jeg jo sett flere ganger på tv å lest om dette med eggløsningstest, men hvordan virker de? Har sett på flere på ebay og billigtester.no osv(men denne butikken er selvfølgelig stengt ien periode nå så må handle en annen plass). Hvor handler jeg disse?(Helst rimeligs mulig, og raskest levering:p) Bruksanvisning takk:p? (Står jo så mye forskjellig på nett) Og ellers alt ellers jeg burde vite Takker, Bukker og Neier jeg så meget for! Hilsen lille frk.poppins som har så lyst på en liten en, men ikke sjønner seg på alt informasjonen som ligger på nett... Edit: Psssst, kan forresten nevne at "Ja, jeg vet jeg må ha tålmodighet og at det kan ta opp til et år" men ønsker alikevel å fø svar på dette + det er ofte her hjemme, så det kan ikke stå på det:p Endret 19. mars 2012 av Frk.Poppins
Athene Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Det høres ut som om syklusen din fortsatt ikke har kommet tilbake til normalen etter siste p-sprøyte. Før du har regelmessige sykluser har du nok heller ikke eggløsning, så da er det ikke så mye vits i å teste etter det heller. Dersom man har eggløsning får man blødning 11-17 dager senere. Med regelmessige sykluser begynner man ofte å teste 9-10 dager etter første dag i mens. Uten regelmessig mens kan du risikere å teste lenge, uten få et positivt test. En eggløsningstest blir positiv 12-36 timer før eggløsning. Du tester på ettermiddagsurin, minst to timer etter at du sist var på do. Testen er først positiv når teststreken er sterkere enn kontrollstreken, her er eggløsningstester veldig forskjellig fra graviditetstester. Men det finnes også eggløsningstester som sier positiv, eller gir et smilefjes, disse er lettere å tolke. Selv kjøper jeg tester på billigetester.no, man kan få enda billigere tester på e bay. De på apoteket er dyre, 150-250 for 7 tester. Som regel må man teste noen dager hver syklus. Edit: En liten tilleggskommentar. Du skriver at det fort kan ta opp til ett år. Med p-sprøyten må man ofte ha enda mer tålmodighet, det tar gjerne 1-3 år før dine egne hormoner har tatt over for hormonene i sprøyten. Etter å ha gått på hormonprevansjon begynner man å telle ett år med tålmodighet fra da syklusene blir stabile. Endret 19. mars 2012 av Athene
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Den letteste måten å finne eggløsning på er (syns jeg) Clearblues fertilitets monitor. Da tisser du bare på pinnen 10 dager i mnd og informasjonen lagres i monitoren. Så får du bare beskjed på monitoren om morgenen om du har eggløsning eller ikke...
Gjest Frk.Poppins Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Tusen hjertelig takk for gode og raske svar fra dere begge! 1-3år?! Nei dette var deprimerenes å høre... Men er det ikke noen mulighet får å feks gå til lege/gynekolog å teste om man er befruktningsklar? Eller må man bare vente, vente å vente?:/ Athene: Så det er egentlig ikke noe vits å begynne å teste med eggløsningstester før jeg har hatt et par mnd med regelmessig mens(at den kommer noenlunde på samme dato)? Endret 19. mars 2012 av Frk.Poppins
Athene Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Tusen hjertelig takk for gode og raske svar fra dere begge! 1-3år?! Nei dette var deprimerenes å høre... Men er det ikke noen mulighet får å feks gå til lege/gynekolog å teste om man er befruktningsklar? Eller må man bare vente, vente å vente?:/ Athene: Så det er egentlig ikke noe vits å begynne å teste med eggløsningstester før jeg har hatt et par mnd med regelmessig mens(at den kommer noenlunde på samme dato)? Det kan ta, p-sprøyte er dessverre kjent som verstingen. Men plutselig skjer det før du har tenkt deg om, og da virker det ikke som du har ventet lenge i det hele tatt Vits og vits. Høyst sannsynlig har du ikke eggløsning. Og det at hormonene holder på å stabilisere seg etter hormonprevansjonen kan føre til falsk positive tester. Sannsynligvis må du teste i dages- og ukesvis, med svar som er vanskelige å tolke som eneste resultat. (Det samme gjelder forsåvidt fertilitetsmonitor - som foreslått over. Også denne krever at man har en stabil syklus om man ikke skal teste seg i hjel) Dersom du vi vite hva som skjer med kroppen anbefaler jeg at du setter deg inn i temping. Google pernilleinfo og klikk deg inn på temping, og les litt om det. Så kan jeg heller svare dersom du har spørsmål til dette.
Gjest Madelene1 Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Hei på dere kjære KG-kvinner! Er sikkert hundrevis av tråder om dette emnet her men siden søkemotoren her på kg er helt ubrukelig(sorry meg men sant) så må jeg nok poste enda en tråd... Jeg og min kjære ønsker oss gjerne et lite barn i nærmeste fremtid, og begynner å bli skikkelig gira her og derfor har jeg et par spm ang eggløsningstester:) Jeg har gått på den forbannades P-sprøyta i ca 5 år og siste sprøyte ble tatt i mai 2011 og før jeg begynte på sprøyta hadde jeg regelmessig mens. Når jeg gikk på sprøyta har jeg vel ikke hatt noe TR på besøk i det hele tatt, sist jeg kan huske var et par dager juli 2010, men utenom det,- ingenting. Etter flere mnds venter kom tr ENDELIG tilbake i september/november og har hadde mens 2 ganger i mnd(4dager pr gang) de første mnd men februar(16 til 20) & mars (10-13)kun en gang, men fremdeles uregelmessig.. Så jeg har jo ingen "statistikk" å regne ut eggløsning min på... Ifølge min kjære App så har jeg eggløsning 24mars:/ Så har jeg jo sett flere ganger på tv å lest om dette med eggløsningstest, men hvordan virker de? Har sett på flere på ebay og billigtester.no osv(men denne butikken er selvfølgelig stengt ien periode nå så må handle en annen plass). Hvor handler jeg disse?(Helst rimeligs mulig, og raskest levering:p) Bruksanvisning takk:p? (Står jo så mye forskjellig på nett) Og ellers alt ellers jeg burde vite Takker, Bukker og Neier jeg så meget for! Hilsen lille frk.poppins som har så lyst på en liten en, men ikke sjønner seg på alt informasjonen som ligger på nett... Edit: Psssst, kan forresten nevne at "Ja, jeg vet jeg må ha tålmodighet og at det kan ta opp til et år" men ønsker alikevel å fø svar på dette + det er ofte her hjemme, så det kan ikke stå på det:p Clear blue, frøken k. Apoteket Kan kjøpe en for deg, men får ikke penger før den 1. :/
Gjest Frk.Poppins Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Athene: Ok, skal lese litt om dette, tusen takk for at du tok deg tid til å svare Madelene: Hehe, jau jeg vet men jeg har lett etter den der testen og fant ingen under 200kr:/ (Har sikkert blitt så populært at de har satt opp prisen) Men som nevnt over så er det jo ikke vits i å teste enda... TR er uregelmessig... :( Blææ jeg er så forbanna for at jeg begynte på den dumme p-sprøyta til å begynne med, men jeg viste jo ingenting om dette jeg da.. Og ble heller aldri opplyst om det:( *Vil så gjerne ha en liten en*
Gjest Frk.Poppins Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 Ja, det fortjener jeg virkelig! Men begynner å bli så lei av å ikke få TR eller noe på rett tid, og jeg vet jeg må smøre meg med tålmodighet men desverre så ble jeg ikke tildelt det når jeg kom til verden:p Neida, men jeg har brukt opp tålmodigheten... Kan jeg ikke bare teste om jeg er befruktningsklar? Donna spytt tester som viser om du er befruktningsklar?:/
Athene Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Kan jeg ikke bare teste om jeg er befruktningsklar? Donna spytt tester som viser om du er befruktningsklar?:/ Ikke bruk pengene på slikt. Bare humbug Er en grunn til at de brukte tre år før jeg var ferdig utredet, og 6 mnd på mannen - utredning krever tid og ressurser. Ventingen er forferdelig. Men jeg som jeg skrev over - plutselig skjer det. Det er ingenting som tilsier at dette ikke skal gå veien for deg, det er bare hormonene etter p-sprøyten som fortsatt klusser det til for deg. Les deg litt opp på temping, og kjøp et billig termometer på billigestester, og meld deg inn på fertilityfriend.com. Da jeg opplevde sykluskluss etter pilleslutt var teping redningen for å ha kontroll på hva som skjedde med kroppen. Men vær forberedt på at det tar litt tid å se ett mønster i det.
Gjest Frk.Poppins Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 Nei, jeg hadde ikke tenkt å kjøpe det heller siden det virket så tvilsomt, det hadde jo blitt solgt på apoteket om det var brukbart:p Hehe:p Takk igjen Athene! Jeg håper virkelig at det ikke blir aaaaalt for lang venting på oss her, men det er jo egentlig dt eneste man kan gjøre(utenom temping osv)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå