Gå til innhold

trening, opp i vekt,resultater

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg begynte på treningssenter for 3 måneder siden, og jeg har alltid vært sporty før det egentlig, veide 55 kg før jeg begynte å trene og den vekten har jeg hatt lenge. Jeg pleide å sykle mye før, og jeg fikk alltid store muskuløse bein av det, men vekten ble ikke forandret på..

Men nå som jeg har begynt på treningssenter så har vekten gått opp veldig mye. Jeg gikk opp til 58 kg, og plutselig 60.. og i dag når jeg veide meg var jeg på hele 62 kg !!! ;O

Jeg begynner å bli redd for at jeg skal bare fortsette å gå opp i vekt. Jeg vet jo at muskler veier mer enn fett, og jeg har jo fått litt mer muskler og har prøvd å spise sunnere men fortsatt så spiser jeg mye DRITT mat også.

Så hva burde jeg gjøre? burde jeg bare fortsette å trene som jeg gjør? vil jo ikke bli større, bare mer stram.

Jeg har begynt å løpe litt på tredemølla også ta styrke etter det, burde jeg satse mer på løping enn styrke?

Problemet er JEG BLIR JO STRAMMERE AV STYRKE, men fortsatt så føler jeg ikke at jeg blir no tynnere.

rotete innlegg, men er det noen som kan komme med tips? og evt. til hvordan man skal få litt tynnere lår, siden jeg har ganske store og muskløse lår nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Målte du vekten din om morgenen, både før og etter? For det er lett å variere med flere kg fra morgen til kveld!

Om vi tar utgangspunkt i at du faktisk målte vekten på samme tid, og har gått opp 7kg på 3mnd, så er dette garantert mye vann/fett. Vann og fett får du ikke av styrketrening, men av et dårlig kosthold (mye salt = mye vann).

Så om jeg var i dine sko, ville jeg sett litt over kostholdet ditt heller (kutte ned litt på salt / drittmat), og fortsette med styrketreningen som før, samt å jogge litt også (evt. rask gange i oppoverbakke / intervall trening) da det er det som gir resultatet du ønsker ;)

Endret av Rights
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar ! :) nei måler vekten min egentlig når som helst på dagen, men på morningen så er jeg på rundt 59 kg, og i kveld, var jeg oppe på 62... MEN jeg pleier alltid på kveldene å drikke mye vann, og da snakker jeg om flere liter vann.. Jeg har blitt avhengig av å drikke mye vann, har det kanskje mye å si om vekten? til og med etter at alt er ute :P?

Skal prøve å kutte litt ned på saltet i kostholdet mitt og holde meg unna dritt maten ( chips, godteri osv ).. til vanlig når jeg vil være sunn spiser jeg mest, salat, bønner, laks, kylling, grønnsaker, makrell i tomat med bare knekkebrød, også på morningen blir det alltid yoghurt med musli !

Jeg ser ikke at kroppen min har gått så mye opp i vekt når jeg ser meg selv i speilet, men føler meg ikke tynn når jeg ser på vekten haha!

AnonymBruker
Skrevet

Målte du vekten din om morgenen, både før og etter? For det er lett å variere med flere kg fra morgen til kveld!

Om vi tar utgangspunkt i at du faktisk målte vekten på samme tid, og har gått opp 7kg på 3mnd, så er dette garantert mye vann/fett. Vann og fett får du ikke av styrketrening, men av et dårlig kosthold (mye salt = mye vann).

Så om jeg var i dine sko, ville jeg sett litt over kostholdet ditt heller (kutte ned litt på salt / drittmat), og fortsette med styrketreningen som før, samt å jogge litt også (evt. rask gange i oppoverbakke / intervall trening) da det er det som gir resultatet du ønsker ;)

Takk for svar ! nei måler vekten min egentlig når som helst på dagen, men på morningen så er jeg på rundt 59 kg, og i kveld, var jeg oppe på 62... MEN jeg pleier alltid på kveldene å drikke mye vann, og da snakker jeg om flere liter vann.. Jeg har blitt avhengig av å drikke mye vann, har det kanskje mye å si om vekten? til og med etter at alt er ute :P?

Skal prøve å kutte litt ned på saltet i kostholdet mitt og holde meg unna dritt maten ( chips, godteri osv ).. til vanlig når jeg vil være sunn spiser jeg mest, salat, bønner, laks, kylling, grønnsaker, makrell i tomat med bare knekkebrød, også på morningen blir det alltid yoghurt med musli !

Jeg ser ikke at kroppen min har gått så mye opp i vekt når jeg ser meg selv i speilet, men føler meg ikke tynn når jeg ser på vekten haha!

AnonymBruker
Skrevet

Kast vekten.

• Liker 1
Gjest *Maja*
Skrevet

Du må ha lagt på deg noe fett og en del vannvekt for du kan ikke ha gått opp 7 kilo i muskelmasse på 3 mnd.

Mange får jo veldig økt appetitt av å trene, så du spiser nok mer enn du klarer å forbrenne, selv om du spiser sunt. Husk også at når du trener tunge vekter og øker muskelmasse, men ikke klarer å redusere fettprosenten så vil du jo se større ut ettersom musklene bygges under fettlaget.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått ut fra 59, ikke 62. Da er det ikke så ille.

AnonymBruker
Skrevet

Du går også opp i vekt ved at muskelcellene holder mer vann når de er trent. For eksempel kan jeg enkelt gå ned 3-5kg ved å ikke trene på en måned og spise normalt, jeg antar det er vann som forsvinner - når jeg begynner å trene igjen så har jeg lagt på 3-5kg igjen etter noen uker

Gjest Daenerys
Skrevet

Du sier jo du spiser drittmat, kutt ut den. Maten har mye å si...

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha lagt på deg noe fett og en del vannvekt for du kan ikke ha gått opp 7 kilo i muskelmasse på 3 mnd.

Mange får jo veldig økt appetitt av å trene, så du spiser nok mer enn du klarer å forbrenne, selv om du spiser sunt. Husk også at når du trener tunge vekter og øker muskelmasse, men ikke klarer å redusere fettprosenten så vil du jo se større ut ettersom musklene bygges under fettlaget.

Ja det er nok sant at jeg spiser mer, føler at jeg er sulten hele tiden og til og med når jeg har spist ferdig så er jeg aldri mett. Skal heller satse på å gå ned i vekt, løpe mye/ sykle osv.. også kan jg heller bygge muskler når fettet er borte, ikke det at jeg har sååå mye, men kan miste litt.

AnonymBruker
Skrevet

Du går også opp i vekt ved at muskelcellene holder mer vann når de er trent. For eksempel kan jeg enkelt gå ned 3-5kg ved å ikke trene på en måned og spise normalt, jeg antar det er vann som forsvinner - når jeg begynner å trene igjen så har jeg lagt på 3-5kg igjen etter noen uker

Ja det kan hende at det har noe å si :) skal prøve å løpe og brenne fett mer enn å bygge muskler, og se om det hjelper

AnonymBruker
Skrevet

Du sier jo du spiser drittmat, kutt ut den. Maten har mye å si...

Har kuttet ut mye av det jeg pleide å spise før, og det er litt ironisk at jeg går opp i vekt nå men ikke før når jeg ik trente så mye, men spiste mye. Men prøver å velge bare 1 dag i helgen til å spise " dritt mat " og resten være litt sunnere.

Gjest *Maja*
Skrevet

Ja det er nok sant at jeg spiser mer, føler at jeg er sulten hele tiden og til og med når jeg har spist ferdig så er jeg aldri mett. Skal heller satse på å gå ned i vekt, løpe mye/ sykle osv.. også kan jg heller bygge muskler når fettet er borte, ikke det at jeg har sååå mye, men kan miste litt.

Jeg tipper du spiser for lite proteiner og fett. Det gjør også at du er mer sulten eller adri blir tilfredsstilt.

Kjør på med mer kylling, egg, karboandedeig, oljer, grønnsaker,nøtter og frukt. Melder søtsuget seg så lag en stor fruktsalat med et dryss kanel over :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tatt pause i styrketrening! Det å få til kontinuerlig styrketrening uten stopp er jo gull verdt. Du trenger jo ikke akkurat pumpe jern, men styrke er utrolig viktig for kroppen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper du spiser for lite proteiner og fett. Det gjør også at du er mer sulten eller adri blir tilfredsstilt.

Kjør på med mer kylling, egg, karboandedeig, oljer, grønnsaker,nøtter og frukt. Melder søtsuget seg så lag en stor fruktsalat med et dryss kanel over :popcorn:

Hmm ja det har sikkert noe å si ! :) Skal prøve å spise mer av det du har skrevet ned, takk for tipset! :D Jeg pleier som vanlig å tro at jeg ikke kan bruke noe slags olje når jeg lager mat for å være sunn, men litt er jo nødvendig.

Jeg pleier som vanlig og spise Musli & yoghurt på morningen, anbefaler du det? :) pleier å bli oppblåst av det ;/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tatt pause i styrketrening! Det å få til kontinuerlig styrketrening uten stopp er jo gull verdt. Du trenger jo ikke akkurat pumpe jern, men styrke er utrolig viktig for kroppen.

Sant, jeg er veldig glad i styrke trening.. så å kutte det helt ut hadde fort blitt kjedelig. Men jeg trenger vanligvis 4 ganger i uken, og jeg tenker at jeg kan ta styrke 2 dager ( plus litt løping ) og bare cardio på de andre 2 dagene.

Skal prøve med litt "mildere" styrketrening med frivekter osv. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ops, mente Jeg TRENER vanligvis 4 ganger i uken :)

Gjest *Maja*
Skrevet

Hmm ja det har sikkert noe å si ! :) Skal prøve å spise mer av det du har skrevet ned, takk for tipset! :D Jeg pleier som vanlig å tro at jeg ikke kan bruke noe slags olje når jeg lager mat for å være sunn, men litt er jo nødvendig.

Jeg pleier som vanlig og spise Musli & yoghurt på morningen, anbefaler du det? :) pleier å bli oppblåst av det ;/

I mine øyne er yoghurt bar tullemat. Sukkerbombe uten næring. Start dagen med havregrøt med kanel og rosiner/eple. Tar 5 minutter å varme det opp i mikroen ;)

Kroppen trenger fett, men den sunne versjonen, og selvsagt i moderate mengder. En neve valnøtter er super mellommåtid og et par teskjeer solsikkeolje til maten gir ikke bare bedre smak, men det vil gjøre godt for kroppen din :)

AnonymBruker
Skrevet

I mine øyne er yoghurt bar tullemat. Sukkerbombe uten næring. Start dagen med havregrøt med kanel og rosiner/eple. Tar 5 minutter å varme det opp i mikroen ;)

Kroppen trenger fett, men den sunne versjonen, og selvsagt i moderate mengder. En neve valnøtter er super mellommåtid og et par teskjeer solsikkeolje til maten gir ikke bare bedre smak, men det vil gjøre godt for kroppen din :)

Hehe, skal prøve det!:D

Jeg som er så " snacks " avhengig kan bytte chips mot nøtter, takk for tipset !:):klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...