Gå til innhold

Kløe etter samleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har et problem. For 3 dager siden hadde jeg sex for første gang, og siden det har det vært konstant kløe og når jeg klør, så gjør det vondt. Jeg syntes dette er kjempeskummelt og vil helst ikke snakke med mamma eller en lege... er dette vanlig ? kan det være en underlivssoppinfeksjon?:SS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok klamydia du har fått.

Snakk med helsesøster på skolen eller dra på en helsestasjon for ungdom og test deg. Forklar hva som er problemet så får du nok hjelp ;)

Tabletten mot klamydia er gratis, så du får en resept så kan du gå å ta ut pillen uten å betale noe ;)

Hvis dette er kjæresten din så er det viktig at han blir behandlet samtidig som deg hvis det er klamydia du har. Eller så må du isåfall gi beskjed til han at du har fått det, siden det var din første gang er det han du har fått det fra.

Ikke kjekt å ha noe slik og best å bli behandlet for det fortest mulig ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sopp infeksjon får ikke man av samleie, så det er nok en kjønnsykdom du har fått, mest sannsynlig klamydia.

• Liker 1
Skrevet

Men vi brukte kondom, men kan den ha sprukket?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at du har fått små rifter eller gnagsår fra kondomet. Eller at du er allergisk mot lateks.

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Ikkje høyr på dei anonyme som diagnostiserer deg på strak arm på denne måten. Det kan vere mange ting, du kan reagere på lateks, du kan reagere på stoff i sjølve sæden og mykje anna. Det kan også berre vere generell hudirritasjon i eit område der det ikkje har skjedd så mykje før. :) Viss det fortset ville eg gått til legen, i mellomtida kan du kjøpe ein beroligande gel på apoteket og smøre på.

• Liker 2
Skrevet

Takk alle sammen, men er det noen spesill krem u had in mind *Alt Godt* ?

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Snakk med damene på apoteket, dei har god greie på dette, og handterer slike spørsmål kvar dag. Det er ulike merke hos kvar kjede. Ein heiter lactal, ein annan heiter Multi-gyn.

Gjest Survival
Skrevet

Men vi brukte kondom, men kan den ha sprukket?

En kondom kan sprekke ja. Og du vet vel at det fins kjønnssykdommer som kan smitte selv om at man bruker kondom? Jeg ville testet meg hvis jeg var deg. Er veldig dumt hvis det viser seg å være en kjønnssykdom. Å dra til gynekologen er nok det beste. Mora di trenger ikke vite at du skal til gynekolog når du er over 16. Be om å få en kvinnelig lege, hvis du ønsker.

Skrevet

Man kan få soppinfeksjon etter sex. Hvordan er utfloden din?

Skrevet

Man kan få soppinfeksjon etter sex. Hvordan er utfloden din?

Ehm, det er vel nesten ingenting ville jeg si.. eller ikke mye ihvertfall!?

Skrevet

Nei, men den er ikke klumpete?

Synd du burde ta deg tur til helsesøster eller på helsestasjonen, de kan nok hjelpe deg bedre enn oss :)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...