Gjest Herr Drue Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Selv har jeg i det siste begynt å høre mye på P1. Tidligere har jeg hørt mye på P3, men føler jeg har vokst fra det nå. Radioresepsjonen er selvfølgelig et stort unntak, men da velger jeg alltid å skru ned når musikken kommer. Jeg er tilhenger av mer prat, mindre musikk, når det kommer til radio. NRJ og mP3 er uaktuelt - det sier seg selv at jeg ikke er i målgruppa. Når det kommer til "voksenkanalene" Radio Norge, P4 etc, så synes jeg de blir for lite kultur og for kjedelig musikk. Og folkens: Begrunn svarene deres! Endret 19. mars 2012 av Herr Drue 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Som om jeg skulle ha skrevet det selv, H Drue! Jeg likte selv godt å lytte til P3 en gang i tiden, da var det en god del prat der også med en del morsomme innslag. Nå som jeg selv er blitt mer eller mindre voksen så har interessen slått over mer på P1. Jeg synes de tar opp mye interessant og det er mye godt lyttestoff på P1. P2 har noen sjeldne, MEGET sjeldne, ganger et eller annet som er verdt å lytte til av debatter. Ellers er P2 en alt for "langsom" og kjedelig kanal for min smak. P4/Radio Norge/m.fl. blir for nisje for min smak.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Den ene radioen står på P2 og den andre radioen står på P4 edit: Sa feil radiokanal:) Endret 19. mars 2012 av uAnonymBruker
daemonia Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Hører kun på P3. Synes det blir for mye snakking på andre kanaler stort sett, hehe Stakkar den som prøver seg på å forstyrre meg midt i Radioresepsjonen 1
Gjest Herr Drue Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Som om jeg skulle ha skrevet det selv, H Drue! Jeg likte selv godt å lytte til P3 en gang i tiden, da var det en god del prat der også med en del morsomme innslag. Nå som jeg selv er blitt mer eller mindre voksen så har interessen slått over mer på P1. Jeg synes de tar opp mye interessant og det er mye godt lyttestoff på P1. P2 har noen sjeldne, MEGET sjeldne, ganger et eller annet som er verdt å lytte til av debatter. Ellers er P2 en alt for "langsom" og kjedelig kanal for min smak. P4/Radio Norge/m.fl. blir for nisje for min smak. Herlig Jeg hører noe på P2 også. Det hender de har gode innslag. Men jeg skjønner hva du mener med at det blir litt for tregt, selv om jeg tidvis har hatt stor interesse for klassisk musikk f.eks.. Et annet morsomt program på P3 er forresten Martin Beyer Olsen live (på søndager klokka 12). Lørdagsrådet må også nevnes. Den ene radioen står på P1 og den andre radioen står på P4 Ække lov å bare ramse opp. Du må begrunne svaret ditt! 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 P3. Fordi de ikke er reklame. Ellers liker jeg misjonene på p4. Hørte litt på morgenklubben på radio norge før men er lei nå. P3 for det meste, men av og til radio norge og mp3.
Gandalff Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 P3, den eneste kanalen med radioresepsjonen. 2
daemonia Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 P3, den eneste kanalen med radioresepsjonen. Det burde faktisk vært slagordet til P3 2
Gjest Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 Radio Norge,pga mye musikk jeg liker og programmet fra 06-10 med Loven&co
Gjest Spinell Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 P1 og P2 her. Akkurat som Herr Drue liker jeg programmer med litt sammenhengende prat mellom musikken. Jeg liker at det er rom for en hel tankerekke og ikke bare tabloide overskrifter. Jeg liker også at det er programmer med innhold, at hele programmer kan ta for seg et bestemt tema. Distriktsnyhetene på P1 er også kjekke å få med seg for å få bedre kjennskap til kultur, næring og hva som ellers går for seg i den landsdelen jeg bor. Reklamekanalene er for fjåsete for meg. 1
Gjest navnelapp Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 Berre P2, kan bytte til P3 når sameradioen går. Eg likar ein radiostasjon som eg lærer noko av, som er intellektuelt utfordrande. Og eg HATAR radioreklame. Når eg er plassar der p4 står på må eg verkeleg ta meg saman for å ikkje seie "du MÅ ikkje høyre på den kanalen, veit du." 3
Agathe Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 P2 som har noen gode aktualitetsprogram, eller NRK (alltid?) nyheter. Nyhetsjunkie :gjeiper:
Gjest uAnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 Den ene radioen står på P1 og den andre radioen står på P4 Jeg glemte visst å begrunne :D P4 har jeg på fordi venninnen min er programleder der og det er hyggelig å høre stemmen hennes innimellom Og P2 (sa feil isted) har jeg på fordi jeg liker at de har så mange kulturprogrammer
Brunhilde Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 Det blir mest P1 fordi jeg liker å få med meg lokalnyheter i tillegg til alt det andre kanalen byr på. Passe balanse mellom prat og musikk er det også.
Husmus@ Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Radio Norge, P4, og Radio Metro. Unntaksvis P3, men det er kun p.g.a musikken.
Rumle Skrevet 20. mars 2012 #16 Skrevet 20. mars 2012 Jeg hører ikke så veldig mye på radio egentlig, men når jeg gjør det hører jeg mest P1, fordi det er mange programmer som jeg synes er interessante der. Hører også Radioresepsjonen på P3 når jeg husker det. Foretrekker egentlig også mest prat, men det er vel fordi mye av musikken som sendes ikke er helt min smak og jeg synes det lett kan bli litt oppstykket og masete. Og skal jeg først høre musikk liker jeg heller å høre kun på det. Men, det finnes dog unntak, Kveldsmat og Herremagasinet (og noen andre jeg ikke husker navnet på akkurat nå) spiller mye fint, og har en veldig behagelig balanse mellom innhold og musikk. Det liker jeg godt. Og så finnes det jo noen programmer som bare er kos å høre uansett hva de spiller nesten, En hilsen i natten, Nitimen/ Reiseradioen osv.
Gjest UngKalven Skrevet 20. mars 2012 #17 Skrevet 20. mars 2012 Før hørte jeg veldig mye på NRJ, men dagens hits er liksom ikke helt av samme kaliber som for noen år siden. Så blir mest P4 og P4 Hits.
Vera Vinge Skrevet 20. mars 2012 #18 Skrevet 20. mars 2012 Jeg hører mye på radio og det er en radio i hvert rom. Hører vanligvis på Alltid nyheter og P1 om morgenen, for å få med meg hhv. nyheter og trafikkmeldinger. Hører på P3 til og fra jobb stort sett, for å bli oppdatert på ny musikk (og det til tross for at jeg egentlig hater å starte dagen med den irriterende latteren til Ronny). Nå for tiden passer det ofte å få med seg deler av Radioresepsjonen. Hører ofte på Her og nå og/eller Dagsnytt 18 på Alltid nyheter mens jeg lager middag. Jeg syns P1 stort sett er dårlige på musikk, men de har en del ok programmer. Hører deler av Herreavdelingen når jeg kan. Hører nesten alltid Pop quiz (selv om det trenger en seriøs fornyelse). Syns Stjerneklart kan være fint. Hører på P2 mer sporadisk, men syns de har mange gode programmer, når man er i det mer ettertenksomme lunet. Som studio Sokrates og Verdibørsen. Hører i blant på Hallo i uken og Verden på lørdag med et halvt øre (men det kræsjer egentlig med Pop quiz, så blr ikke ofte). Og så, selv om jeg elsker påske, gruer jeg meg allerede til Påskelabyrinten. Jeg blir alltid tvunget til å høre på det, og det er til å bli mannevond av. Hører aldri på P4, Radio Norge o.l. Fordi jeg hater radioreklame, de har masete programledere og spiller kjedelig musikk.
Gjest Herr Drue Skrevet 20. mars 2012 #19 Skrevet 20. mars 2012 Har dere hørt "pepper og pasjon", da? Det er "de voksnes Juntafil". Ganske morsomt. http://www.nrk.no/pepper/
Vera Vinge Skrevet 20. mars 2012 #20 Skrevet 20. mars 2012 Har dere hørt "pepper og pasjon", da? Det er "de voksnes Juntafil". Ganske morsomt. http://www.nrk.no/pepper/ Hehe, ja, har hørt på det en sjelden gang, men glemmer alltid når det går (som en del interessante programmer på radio i grunnen - dumper mer borti dem stort sett). Morsomt program.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå