AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har hørt og lest at hvis man skal ha høyhælte sko, må man opp i pris for at de skal være gode å gå med og holde. Men hvor høyt må man gå? Jeg har sett på et par fra Bronx til 798, er det dyrt nok?
MsMax Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 jeg har aldri kjøpt et par sko som har kostet mer enn 600,- Har ikke hatt problem med at noen av skoene har vært vonde å gå med Viktigste er at de faktisk passer foten din. 1
MichelleBelle Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Vil tro det er litt individuelt. Det er vel mer avhengig av hvor vant til å gå med hæler. Det viktigste er jo så klart at de er gode på foten, enn hva de koster. Men om det er en sammenheng her vet jeg ikke, har aldri hørt om det før.
Wombat Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Den beste investeringen du gjør er innlegg som gjør skoen bedre, har noen gelésåler, og jeg er mer glad i dem enn mamma
Wonders Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 (endret) De kan være så billige du vil, så lenge de sitter i lesten. Det er den buen på innersiden av fotsålen din som trenger støtte. Om det ikke er støtte nok kjennes det ut som du tipper fremover å går på tåballene. Man blir slått ihjel etter få timer på tåballene og har dårlig balanse. Og om du har funnet noen som støtter hele fotsålen, men er redd for at de er for harde, gå opp en størelse og legg i en gelesåle foran på tærne, det demper. Ikke så lett med åpene sko, for halvsålen kan falle ut. Eller sats på kileheler. Jo tykkere sålen er foran på skoen, jo deiligere er de å gå i! Kjenn alltid etter om foten sitter inntil kurven på midten av fotsålen din, det er avgjørende. Sko oppi 1000 kr har bedre demping som oftest. Og man trenger ikke gele halvsåle. Dyrere sko kommer også i halvstørelser, så du får perfekt passform. Passform passform passform Endret 24. mars 2012 av Wonders 1
Ananas. Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 Komfort handler ikke om prisen, men om utformingen. Skoen skal sitte godt på foten, følge lesten, som blir sagt over her, og helst ha en lavere vinkel akkurat under hælen enn under lesten, da blir skoene bedre å gå i. Gelesåler er også et godt tips. Og å sjekke at skoene passer ordentlig. Før jeg ble "skosmart" har jeg ofte brent meg på at pumps ikke sitter godt nok bak ankelen, og da blir de vonde å gå i. Selv har jeg kjøpt sko som er herlige å gå i både til 199 og 2000, og forferdelig vonde sko både til 199 og 2000.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 er det en skoselger som har sagt det til deg eller? favoritt skoene mine som er fantastiske å gå på kosta vel i område rundt 600 kr. har også sko som kosta mindre som er gode og sko som kosta mer som er mindre gode ...
Papierschere Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 Jeg har et par sko som er helt fantastiske å gå med. Bruker dem nesten hver gang jeg skal ut, siden ingen av de andre parene er i nærheten av så gode. Skoene kjøpte jeg for 199 kroner på skopunkten Så pris har ikke alltid noe å si.
Casall Skrevet 24. mars 2012 #9 Skrevet 24. mars 2012 De beste høye hælene jeg har, og som jeg står og går i 8 timer hver dag på jobb, kostet 400,-. Så..
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #10 Skrevet 24. mars 2012 Pris har ikke ALLTID noe å si nei, men jeg vil absolutt påstå at sko til mellom 1000-2000 (priser over det betaler man stort sett kun for merke, og ikke for kvalitet) generelt sett har bedre passform (og dermed er bedre å gå i) enn et par til 199. Hæler eller ikke. Men da vil jeg råde deg til å gå på skobutikker som har litt kvalitetsmerker, og ikke bare Bianco, DNA og Eurosko. Men det kan selvfølgelig være store forskjeller fra sko til sko, og det er ingen andre som kan fortelle deg om de fra Bronx til 798 føles bedre å gå i enn et par fra Din Sko, det må du nesten vurdere selv. Prøv skoen på, gå litt i dem, kjenn på kvaliteten, se på syingen/stingene. Man lærer seg å kjenne igjen kvalietet etter hvert (og ja, jeg er klar over at dette svaret antakeligvis ikke var så mye til hjelp.. ) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå