Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på leting etter ny jobb. Jeg har funnet en som jeg har veldig lyst til å søke på, men tror nok at jeg har for lite erfaring til den. Det er stilling som avdelingsleder i en ny butikk som åpner. En kjede, interiørbutikk. Jeg har selv bachelor i reiseliv med en del økonomi og ledelsefag. Har jobbet nesten to år etter utdanning. Jeg har god erfaring med service og kundebehandling. Men har aldri jobbet i butikk eller med interiør.(Har gått formgivning på videregående)

Jeg vet jo selv ikke om dette er en jobb jeg er kvalifisert til, veldig sikker på at jeg kan klare det med riktig opplæring, men kan jo se for meg at de gjerne vil ha noen med erfaring fra butikk og som leder.(Det er jo veldig forståelig, spesielt siden det er en butikk som skal åpnes)Det jeg lurer på, er det i det hele tatt vits for meg å søke stillingen?

Jeg går utifra at de vil utlyse flere stillinger til butikken, kanskje som medarbeider eller assistent til leder. Burde jeg heller vente å søke på disse? Redd de skal ta med som useriøs om jeg søker en stilling som er alt for "stor" for meg. Eller kan det være positivt å ha søkt denne først for så å søke på noen av de andre stillingene?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du taper ingenting på å søke :-)

Om du er personlig egnet så kan nok utdanning og arbeidserfaringen din gjøre deg kvalifisert.

Du kan jo ringe dem å høre også

Skrevet

Jeg driver med ansettelser av og til. Hva har du jobbet med og hvor stort er arbeidsmarkedet du søker jobb i?

Ut fra hva kun hva du har skrevet i innlegget ditt ville jeg ikke ansatt deg i den nevnte stillingen. Du skriver om teoretisk utdannelse. Butikk er praksis. Har du hatt personalansvar, fulgt opp sykmeldte, timelister, hva kan du om logistikk?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver med ansettelser av og til. Hva har du jobbet med og hvor stort er arbeidsmarkedet du søker jobb i?

Ut fra hva kun hva du har skrevet i innlegget ditt ville jeg ikke ansatt deg i den nevnte stillingen. Du skriver om teoretisk utdannelse. Butikk er praksis. Har du hatt personalansvar, fulgt opp sykmeldte, timelister, hva kan du om logistikk?

Kjipern at den som "driver med ansettelser av og til" har så dårlig kompetanse når det kommer til forholdet mellom teori og praksis, det er ikke to adskilte begreper egentlig.

• Liker 1
Skrevet

Kjipern at den som "driver med ansettelser av og til" har så dårlig kompetanse når det kommer til forholdet mellom teori og praksis, det er ikke to adskilte begreper egentlig.

Du om det.

Som leder så vil vedkommende ha et resultatansvar og da er dokumentert resultatoppnåelse viktig. Hva slags marked søkeren oppererer i vil påvirke. Forskjell på Lom og Oslo. Dette gjelder både antall søkere og kvallifikasjoner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...