AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 kjæresten min har veldig lyst til å flytte sammen med en kompis. vi har vært sammen i 3 år nå. jeg har veldig lyst til å flytte sammen med han, og det vet han. han sier han ikke er klar enda. jeg er veldig redd for at han skal drite fullstendig i meg hvis han flytter med kompisen. jeg liker ikke kompisen i det hele tatt heller. hadde dere syns det var greit hvis han flyttet inn med kompisen sin hvis dere hadde vært sammen såpass lenge? eller hva mener dere?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 personlig hadde jeg tenkt meg om engang til i forhold til om det er noen fremtid her i det hele tatt. 6
Gjesten Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Jegsynes han må få flytte inn med hvem han vil. Han er ærlig om at han ikke er klar for å flytte inn med deg, det må du respektere. 2
MichelleBelle Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Du har i hvert fall ingenting å vinne på å si at han må bo med deg. Det kan ikke du bestemme. Om han ønsker å bo med kompisen sin, så er det hans valg. Det må du respektere. Om det får deg til å frykte for hele forholdet spørs det vel om det er så mye der i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Jegsynes han må få flytte inn med hvem han vil. Han er ærlig om at han ikke er klar for å flytte inn med deg, det må du respektere. det hadde vært noe annet hvis de allerede bodde sammen, men nå etter 3 år skal de kanskje plutselig flytte sammen. Da vet man jo ikke hvor lenge de kommer til å bo sammen. kanskje opptil flere år.. syns vi har det veldig greit nå som vi har hvert vårt sted, men hvis han skal flytte med denne kompisen så føler jeg liksom ikke like mye frihet. jeg kan liksom ikke komme dit når jeg vil...
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Her synes jeg alder spiller en rolle. Jeg flyttet sammen med kjæresten min når jeg var 18, vi hadde da vært sammen i 2 år. Angrer litt på idag (er 26 nå) at jeg ikke har bodd alene noen gang eller med venner Det er kjekkt å bo med kjæresten sin, men jeg tenker nå at det var helt unødvendig å bli "så seriøs" såpass tidlig. Om dere er i slutten av tyveårene så er det kanskje litt rart av han å heller ville bo med kompisen. 4
eva-80 Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 så lenge han ikke flytter ut fra deg for å bo med en kompis så har det ikke så mye å si. MEN ... å ikke ønske å ta forholdet med videre etter 3 år sammen indikerer ikke på mye godt fremover heller.. for da kan plutselig bli mye guttetid, fester og jenter... Så jeg ville vurdere forholdet ja.. men fint at han er ærlig med deg, for da gir han deg muligheten til å velge 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Må spørre hvor gammel dere er? Men jeg skjønner uansett at du reagerer, oppelever ca det samme om dagen.. Vært sammen i 2år, jeg hadde håpt på at vi ble samboere, men han vil heller kjøpe sin egen leilighet å bo der... Så nå er jeg litt i tvil om forholdet i det hele tatt er noe å samle på, virker ikke som han tenker fremtid med meg..
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 Må spørre hvor gammel dere er? Men jeg skjønner uansett at du reagerer, oppelever ca det samme om dagen.. Vært sammen i 2år, jeg hadde håpt på at vi ble samboere, men han vil heller kjøpe sin egen leilighet å bo der... Så nå er jeg litt i tvil om forholdet i det hele tatt er noe å samle på, virker ikke som han tenker fremtid med meg.. 23 år
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 Hva tenker du da? Kan jo være han bare trenger litt tid å bo for seg selv før han flytter sammen med deg? Kjæresten din skal vel "bare" leige? da har dere såfall mulighet for å bli samboere med tiden 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 Hva tenker du da? Kan jo være han bare trenger litt tid å bo for seg selv før han flytter sammen med deg? Kjæresten din skal vel "bare" leige? da har dere såfall mulighet for å bli samboere med tiden jeg syns heller han skal bo alene enn med kompisen, sånn som det er nå. jeg tvinger han ikke til å flytte med meg, for all del. han kan ta den tiden han trenger. men jeg er veldig redd han bare kommer til å være med kompisen sin hele tiden hvis de flytter sammen. de er veldig mye sammen fra før av.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 kjæresten min har veldig lyst til å flytte sammen med en kompis. vi har vært sammen i 3 år nå. jeg har veldig lyst til å flytte sammen med han, og det vet han. han sier han ikke er klar enda. jeg er veldig redd for at han skal drite fullstendig i meg hvis han flytter med kompisen. jeg liker ikke kompisen i det hele tatt heller. hadde dere syns det var greit hvis han flyttet inn med kompisen sin hvis dere hadde vært sammen såpass lenge? eller hva mener dere? Jeg hadde ikke orker å være sammen med en som ikke var klar etter 3 år. Det spørs selvsagt hvor gamle dere er også, men hvis man har vært sammen i tre år bør man kunne bo samme, om ikke annet for å finne ut at man ikke passer sammen. Hvor lenge tror du det tar før han er klar da? 5 år? 10år?Hvis du i tillegg ikke liker kompisen hans vil det jo bare bli enda kjipere for deg. En venninne av meg var sammen med en i nesten fire år, hun ville flytte sammen mens han ville bo med kompiser. Det ble slutt (ikke pga dette) og da han fant seg ny dame flyttet de sammen etter 3-4 måneder. Da var han plutselig veldig klar. Jeg sier ikke at disse tilfellene er like, men det er noe å tenke på. Jeg og kjæresten flyttet sammen etter bare noen måneder, sier ikke at det er det smarteste, men det funket for oss! Hvis han ikke ville flytte sammen med meg etter noen år hadde jeg nok revurdert forholdet. 3
Gjesten Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Jeg kan komme til å høres litt krass ut nå, men det er ikke ment å være krast, bare faktisk... det hadde vært noe annet hvis de allerede bodde sammen, men nå etter 3 år skal de kanskje plutselig flytte sammen. Da vet man jo ikke hvor lenge de kommer til å bo sammen. kanskje opptil flere år.. syns vi har det veldig greit nå som vi har hvert vårt sted, men hvis han skal flytte med denne kompisen så føler jeg liksom ikke like mye frihet. jeg kan liksom ikke komme dit når jeg vil... Nei, du kan komme dit når han vil ha deg der. Og slik bør det være så lenge man ikke bor sammen. Hvis han har lyst til å flytte sammen med en venn, så er det faktisk hans avgjørelse, ikke din. Har han sagt hvorfor de skal flytte sammen? Er det av praktiske grunner? Økonomiske? Bare for moro skyld? 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Jeg kan komme til å høres litt krass ut nå, men det er ikke ment å være krast, bare faktisk... Nei, du kan komme dit når han vil ha deg der. Og slik bør det være så lenge man ikke bor sammen. Hvis han har lyst til å flytte sammen med en venn, så er det faktisk hans avgjørelse, ikke din. Har han sagt hvorfor de skal flytte sammen? Er det av praktiske grunner? Økonomiske? Bare for moro skyld? for moro skyld.
Gjesten Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 for moro skyld. Jaja, da kan jeg jo skjønne at du reagerer på det, men du har dessverre fremdeles ingenting du skulle sagt. Den gode nyheten er jo at det er langt fra sikkert at de kommer til å bruke mer tid sammen når de flytter sammen! Det kan faktisk hende du får se ham mer. Når man bor sammen, er man jo sammen hele tiden, man trenger ikke å planlegge at "vi skal være sammen tirsdag kveld". Det blir lettere for deg å legge planer med ham da
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #18 Skrevet 19. mars 2012 Jaja, da kan jeg jo skjønne at du reagerer på det, men du har dessverre fremdeles ingenting du skulle sagt. Den gode nyheten er jo at det er langt fra sikkert at de kommer til å bruke mer tid sammen når de flytter sammen! Det kan faktisk hende du får se ham mer. Når man bor sammen, er man jo sammen hele tiden, man trenger ikke å planlegge at "vi skal være sammen tirsdag kveld". Det blir lettere for deg å legge planer med ham da ja men da får vi ikke vært så mye hos han, for kompisen kommer til å være der hele tiden for han har ikke så mange andre venner. jeg gidder ikke sitter oppå han hele tiden og heller ikke bare sitte inne på rommet til typen mens kompisen hører på oss liker det mye bedre sånn vi har det nå!
Gjest M0ntriark Skrevet 19. mars 2012 #19 Skrevet 19. mars 2012 Først og fremst er det jo et aldersspørsmål, og ser du har svart 23. Det er forstatt såpass ungt at man ikke trenger å bekymre seg for at man ikke ønsker å flytte sammen med noen, men allikevel jeg ville kanskje tenkt litt på resten av framtiden med han. Satt meg ned og snakket med han om hva han tenker om fremtiden sin og deres. For 3 år er jo en stund og det er jo på tide å ta steget litt lengre for å se om det faktisk vil fungere å bo sammen. Det er jo først da man virkelig ser hverdagen. Har han gitt noe begrunnelse for hvorfor han vil bo med kompisen og ikke deg?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #20 Skrevet 19. mars 2012 Først og fremst er det jo et aldersspørsmål, og ser du har svart 23. Det er forstatt såpass ungt at man ikke trenger å bekymre seg for at man ikke ønsker å flytte sammen med noen, men allikevel jeg ville kanskje tenkt litt på resten av framtiden med han. Satt meg ned og snakket med han om hva han tenker om fremtiden sin og deres. For 3 år er jo en stund og det er jo på tide å ta steget litt lengre for å se om det faktisk vil fungere å bo sammen. Det er jo først da man virkelig ser hverdagen. Har han gitt noe begrunnelse for hvorfor han vil bo med kompisen og ikke deg? han sier bare at han har lyst til å oppleve å bo med venner. han kunne jo flyttet sammen med denne kompisen for mange år siden mener da jeg. ikke nå etter så lang tid med meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå