Xantippe Skrevet 15. januar 2004 #1 Del Skrevet 15. januar 2004 Vigsleren vår er en gammel bekjent av en av våre foreldre. Det er helt opplagt at det er som en tjeneste at hun vier oss, men hun bruker jo fritiden sin på en lørdag, så det er vel anstendig å tilby henne betaling? Jeg regner vel med at hun kanskje ikke vil ha penger, i så fall har vi tenkt å kjøpe en stor og flott blomsterbukett til henne. Vi lurte på å legge ved en flaske vin også, men det spørs vel om dommere har lov å ta i mot alkohol når de er ute i embeds medfør. Høres dette greit ut for dere (tilby betalling, og så gi blomster hvis hun sier nei)? Eller burde jeg finne på noe annet? Dessuten lurer jeg på om det er noen som vet hvor mye man maksimalt har lov å betale en vigsler (dommer)? For noen år siden var grensen 1500 kroner hvis jeg ikke husker feil, men jeg er ikke i stand til finne ut om grensen er hevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 15. januar 2004 #2 Del Skrevet 15. januar 2004 Trodde det nå var slik at de IKKE har lov til å motta noen form for betaling eller godtgjørelse for å vie folk og at det derfor er blitt vanskelig å bli viet utenfor kontortiden?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå