Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er helt fersk på dette.

Har lastet ned Skyrim Elder Scrolls, og prøver meg litt fram på det. Men er det ikke litt tungvindt å venne seg til å trykke på diverse taster på tastaturet? Har jo vanlig mus. Men ikke peiling på dette i det hele tatt.

Finnes det en håndholdt dings en kan koble til, som en kan styre spillet/figuren med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en vanesak,lover deg at etter å ha spillt noen timer så føles det mer naturlig.

Jeg syntes også det var veldig fælt å spille på den måten,men nå gjør det meg ingenting :)

Du kan jo også stille på reaksjonen på mus/karakter,og hvordan man ser verden :P Jeg synes det er enklest når jeg ser på karakteren istedet for å se fra karakterens vinkel om du skjønner?!

Skrevet

Det ryktes om xbox-kontroller man plugger inn på dataen... Har litt lyst på selv :jepp:

Skrevet

Det er en vanesak,lover deg at etter å ha spillt noen timer så føles det mer naturlig.

Jeg syntes også det var veldig fælt å spille på den måten,men nå gjør det meg ingenting :)

Du kan jo også stille på reaksjonen på mus/karakter,og hvordan man ser verden :P Jeg synes det er enklest når jeg ser på karakteren istedet for å se fra karakterens vinkel om du skjønner?!

Ja, jeg synes også det er bedre når man ser på karakteren, så jeg må utforske hvordan jeg får det til :)

Skrevet

Det ryktes om xbox-kontroller man plugger inn på dataen... Har litt lyst på selv :jepp:

Ja, det var noe sånt jeg lurte på fantes :)

Tenker jeg tar meg en tur på butikken og hører

Gjest hogwash
Skrevet

Personlig foretrekker jeg soleklart mus og tastatur, men det er vel noe sånt dere tenker på?

Skrevet

Personlig foretrekker jeg soleklart mus og tastatur, men det er vel noe sånt dere tenker på?

Da er den innkjøpt, og klar for utprøving

Takk for hjelpa:)

Skrevet

Vanesak. For min del er det helt jævelig å spille på x-box eller ps3 fordi jeg er vant med alle knappene og de enkle keybindingene her. :jepp: Så spill jeg starta å spille på PC må jeg fortsatt spille PC, og har derfor et lite utvalg av ps3 spill bare.

Gjest hogwash
Skrevet

Da er den innkjøpt, og klar for utprøving

Takk for hjelpa:)

:takke:

Får håpe den funker tilfredsstillende.

Skrevet

:takke:

Får håpe den funker tilfredsstillende.

Huff, det gjorde den ikke....ikke enda ihvertfall. Får lete etter en løsning.

Gjest Applecore
Skrevet

Det tar ikke så veldig lang tid å venne seg til tastatur og mus, men det er definitivt verdt å lære seg :)

Skrevet

Det tar ikke så veldig lang tid å venne seg til tastatur og mus, men det er definitivt verdt å lære seg :)

Joda, men føler jeg må lete mer etter knappene jeg skal spille med. Med en kontroller går det fort ganske automatisk.

Har fortsatt ikke fått det til med kontrolleren, men nå vet jeg hvorfor ikke. Da jeg kjøpte den, hadde de ikke så mye peiling på sånt på butikken, og mente jeg måtte ha et charger-sett for å kunne få kontakt med pc. Charger-settet sørger bare for lading, selv om det er en ledning med usb-port. De hadde ikke kontroller med ledning på den butikken.

Det stemte ikke, jeg må enten ha en kontroller med ledning, eller jeg må ha en adapter som hører til den trådløse.

Det har ikke vært mye skrevet om dette noen steder her på nettet, så det tok sin tid med leting før jeg fant ut det.

Men nå skal jeg ta en tur ut og se hva jeg finner, så får vi se om det funker nå da :)

Skrevet

Det er en ting som er enormt irriterende når man spiller med controller, og det er at hurtigvalgene, som vanligvis ligger på knotten formet som et kryss (som kan knottes i 8 forskjellige posisjoner) lett roter seg sammen. Skjønner ikke vitsen med en slik innretning, for den er jo egentlig bare 8 brytere kombinert i en, og kunne vært erstattet av et antall individuelle knapper, som på høyresiden av kontrollen. Rett som det er, når man skal skifte våpen i stridens hete, så står man der med tomme hender.

Skrevet

Det tar ikke lang tid å venne seg på tastatur/mus, og de fleste sånne spill er rimelig likt bygd opp i forhold til hvilke knapper som er hva. Du kan også for øvrig endre kontrollene inne i hvert spill om du vil skreddersy det for deg selv.

Skyrim er digg, forresten! :jepp:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...