Gå til innhold

Fikk aldri takkekort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var med i en slags klubb med 6 andre jenter, og hun ene har gifta seg. Jeg foreslo å kjøpe noe sammen til henne, og det gjorde vi. Alle betalte og jeg fant noe fint til dem. Etterpå har jeg aldri fått noe takkekort. SKjønner jo at det er litt drit å måtte gi ut 5 takkekort for en felles gave da men.. er det frekt likevel? Eller ok? Hva hadde du gjort? Sendt til alle, eller?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

Er det lenge siden? Enkelte har vært såpass treige at jeg har fått takkekort opp til ett år etter bryllupet.

Har ikke fått fra grupper, men har fått fra "Familien Nabofolk", der alle barna er voksne og utflyttet, gjerne også etablerte. Da har takkekortet blitt sendt til barndomshjemmet, altså herr og fru Nabofolk. At det er barna i familien som er mine barndomsvenner og ikke lengre bor der, det har jeg ikke tatt hensyn til.

Det kostet med 25kr + porto per takkekort, så jeg har gitt et takkekort per gave. Men jeg hadde dog ingen vennegjenger som gikk sammen. Jeg ville nok vurdert å gitt til hver enkelt i et sånt tilfelle, ja.

• Liker 2
Skrevet

Takkekort til hver enkelt synes jeg er naturlig.

• Liker 3
Skrevet

Synes det er rart å ikke sende takkekort, for oss var det naturlig å sende til alle vi fikk gaver av.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er naturlig å sende gavekort til hver enkelt om noen har gått sammen om gave (ektepar og samboere får bare ett da :gjeiper: )

Men har andre fått takkekort da?

Jeg har vært raskt ute med takkekort etter "barselgaver" og navnefest og synes jo at det er på sin plass med takkekort etter slike anledninger. Men takkekortet etter bryllupet har jeg ikke fått ut, og det er 2 år siden vi giftet oss :rodme: Til mitt forsvar så hadde vi en heller ensom vielse i utlandet og forventet virkelig ikke så mange gaver i etterkant, og vi har ingen bryllupsbilder. Nei, huff, vil helst la være å tenke på det, det er jo flaut!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser det som naturlig å sende til hver giver/giverfamilie.

Unntak er når man får gave fra arbeidsplassen, organisasjoner, idrettslag o.a som man er medlem i, da får selvsagt gruppen ett kort.

I ditt tilfelle TS, ville jeg som brud sendt ut 5 takkekort. Men det hadde kanskje ikke kommet før nærmere ett år etter bryllupet! ;)

AnonymBruker
Skrevet

det er 9 mnd siden.. kanskje det kommer enda da.

TS

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at det er "godkjent" å sende så sent som inntil 1 år etter bryllupet, så det kan godt være det kommer et etterhvert :)

Vi sendte vel ut etter ca 3 mnd (mener jeg det var).

Og på spleisegaver er det for meg en selvfølge å sende til alle giverne/parene. Eneste unntaket var til jobben.

AnonymBruker
Skrevet

Man gir til hver giver, enten giveren har gitt gave alene eller sammen med andre. Med en giver mener jeg single, par i forhold og familie med barn. Går to single sammen for å kjøpe gave, får selvfølgelig begge takkekort, for noe annet ville vært helt merkelig. Skal man da trekke lodd om hvem som får og hvem som ikke får.

Syns 9 måneder er vel lang tid etter bryllupet, og jeg hadde nok ikke ventet et takkekort etter så lang tid. Men du kan fortsatt bli overrasket.

Skrevet

Har de andre fått takkekort da? Kan jo hende at de ikke har sendt ut takkekortene enda :)

Skrevet

Ikke gi opp TS. Jeg fikk takkekort etter to eller tre år(husker ikke akkurat nå)

Skrevet

Hvordan i alle dager har det seg at folk er så trege med å sende ut takkekort da? Å arrangere bryllupet er visst artig, men å takke for gavene er kjedelig??

• Liker 2
Skrevet

De gangene jeg har vært i bryllup har det tatt kjempelang tid før jeg har fått takkekort så ikke gi opp håpet! Men etter ett år er det kanskje lov å hinte ;)

Skrevet

Hvordan i alle dager har det seg at folk er så trege med å sende ut takkekort da? Å arrangere bryllupet er visst artig, men å takke for gavene er kjedelig??

Ikke synes jeg det er moro å arrangere selskap, og ikke er jeg rask med å sende ut kort (uansett anledning). Får jeg sendt ut takkekort innen ett år etter, er jeg fornøyd, men flau. Sender jeg ut innen seks mnd er jeg imponert, og innen tre mnd er ufattelig godt gjort.

Det har ikke noe med utakknemlighet å gjøre, heller en iboende treghet. Men i de anledningene jeg nevner, ble majoriteten takket ved overrekkelsen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke synes jeg det er moro å arrangere selskap, og ikke er jeg rask med å sende ut kort (uansett anledning). Får jeg sendt ut takkekort innen ett år etter, er jeg fornøyd, men flau. Sender jeg ut innen seks mnd er jeg imponert, og innen tre mnd er ufattelig godt gjort.

Det har ikke noe med utakknemlighet å gjøre, heller en iboende treghet. Men i de anledningene jeg nevner, ble majoriteten takket ved overrekkelsen. :)

Hvis en ikke liker å arrangere bryllup så får en jo la være å holde det! Høres jo forferdelig ut å tro at en MÅ holde fest hvis man ikke vil!

Skrevet

Jeg venter på å få bildene fra fotografen, så er det rett ut med takkekortene(må bruke et par kvelder på å skrive de først da). Synes de skal være sendt etter tre mnd

Skrevet

Hvis en ikke liker å arrangere bryllup så får en jo la være å holde det! Høres jo forferdelig ut å tro at en MÅ holde fest hvis man ikke vil!

Ja, det er jeg enig med deg i. :) Derfor skrev jeg "selskap", for enkelte typer selskap må før eller senere arrangeres. Jeg er gift, men det skjedde helt i det stille.

Skrevet

Ikke gi opp TS. Jeg fikk takkekort etter to eller tre år(husker ikke akkurat nå)

Det er bare sykt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vi giftet oss bestilte vi takkekort uka etter hos fotografen, og det tok 2,5 mnd før vi fikk dem.. Trenger ikke alltid være sent fordi brudeparet ikke synes det er "morsomt" å takke for gaven. Vi fikk også et gavekort på 500 kr fra klassen min på høyskolen. Skulle vi da sendt et gavekort ( kostet 30 stk) til alle 45 som hadde skrevet seg på kortet? Det ville kostet oss 1350 kr, så det gjorde vi ikke. Slemt?

Skrevet

8-10 ukers ventetid er helt vanlig i de store fotostudioene, og mange er jo ikke der og kikker før etter 2-4 ukers bryllupsreise, så skal man skrive de. Kan fort ta litt tid, men innenfor 6 mnd synes jeg man som gjest kan forvente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...