Aelwyn Skrevet 15. januar 2004 #1 Skrevet 15. januar 2004 Hvilken type skal dere ha? Jeg har ikke lyst til å ha den vanlige marsipan kaka... Vi ønsker oss to hjerte kaker med bro mellom, men hva med å ta to forskjellige smaker på de to? Et sjokolade hjerte... og et med noe annet? Har folk med diabetes og mange som ikke liker marsipan i familien... Kan jo lage to store og et lite hjerte, det minste av Marsipan. Så mange avgjørelser, glad man har god tid. :D
Christinamor Skrevet 15. januar 2004 #2 Skrevet 15. januar 2004 Vi hadde hjemmelaget ostekake!! Det er det beste jeg får, så her var det aldri snakk om marsipankake en gang! Det eneste dumme, var at det skjedde så mye hjemmede siste to dagene, at det ble bare en etasje (vi rakk rett og slett ikke å lage fler pga uforutsette hendelser i heimen... ). Dumt, men ikke mindre kos av den grunn!! Kaken var nydelig, og figurene på toppen lagde jeg selv - se hjemmesiden vår! Kunne jeg gjort det hele om igjen, ville jeg fremdeles latt mamma bake den, men forsikret meg om at alle distribuerte oppgaver faktsik ble gjort, så man slapp å styre med dem selv!!
jea Skrevet 15. januar 2004 #3 Skrevet 15. januar 2004 Akkurat sånn kake skal vi ha og..2hjerter med bro imellom Jeg tenker vi skal ha sjokoladekake og sukkerbrød m vaniljekrem...
April Skrevet 15. januar 2004 #4 Skrevet 15. januar 2004 En ting jeg hvertfall vet er at det ikke skal være marsipankake, men det er alt! Har funnet en kjempe god ostekakeoppskrift, har tenkt litt på den! Men jeg vet ikke..Skal ha marsipankake som ser ut som en utfoldet bok, hvor det skal skrives sitat om sambo fra dagboken min en mnd etter vi ble sammen! Det er en kake til brudgommen som han ikke vet om..Men bryllupskaken er det verre med..Tenkte jeg skulle snakke med en konditor snart, så jeg kanskje kan se om noen av idèene mine er gjennomførbare..
Ingeborg Skrevet 15. januar 2004 #5 Skrevet 15. januar 2004 Vi blir mange til kaffen, så 5 etasjer antar jeg vi må ha. Marsipankake blir det neppe, til det er det f.eks. for mange allergikere i selskapet. Min venninne hadde en veldig fin kake jeg kunne tenke meg å kopiere - tre etasjer med pasjonsfruktfyll/mousse (sånn tertebunn med fyll og gele på) og to etasjer ostekake. Så var kaka dandert på et fat der etasjene står som i en vindeltrapp, ikke rett oppå hverandre. Nydelig!
anyvold Skrevet 15. januar 2004 #6 Skrevet 15. januar 2004 Skal ha marsipankake som ser ut som en utfoldet bok' date=' hvor det skal skrives sitat om sambo fra dagboken min en mnd etter vi ble sammen! Det er en kake til brudgommen som han ikke vet om..[/quote'] Så søtt! Det var en virkelig fin idè! Jeg aner ikke hva slags kake vi skal ha enda..... Blir sikkert marsipan, for kjæresten min elsker marsipan! Selv er "verdens beste/kvefjordskake" min favoritt....
April Skrevet 15. januar 2004 #7 Skrevet 15. januar 2004 Ja, jeg synes det var litt fint jeg, anyvold! Jeg er nemlig en bitteliten romantiker
starie Skrevet 15. januar 2004 #8 Skrevet 15. januar 2004 Jeg er ikke særlig glad i marsipan, så hvis jeg noen gang skal gifte meg kommer jeg nok til å ta noe annet. Jeg er svak for både sjokoladekake og litt friske kaker som ostekake, så jeg hadde nok hatt problem med å få bestemt meg.
HanneB Skrevet 15. januar 2004 #9 Skrevet 15. januar 2004 Vi snakket med kokken "vår" i går angående middagen og da foreslo han at han kunne lage kaken vår også - han er utdannet kokk og kondtior- vi skal ha en "lagkake" med nøttebunn, blåbærkrem,bærfromasj... og så bærgele i ca. 4 etasjer... husker ikke helt hvordan det ble men vi skal prøvesmake den snart... Dette er en kake han har laget i to andre bryllup og fått kjemperos for.... Ifølge han er "alle" lei av den trad. marsipankaka og synes at det er fint med noe annet.... Jeg liker marsipankake jeg men ønsket meg noe annet i bryllupet vårt Ellers blir menyen kamskjell med avokado/myntesjy, reisdyrfilet med sopp og bringebærsjy, og en "aldri så liten overraskelse for bruden til dessert" - og det må bli noe med sjokolade :blunke: Gleder meg!!!
Pip Skrevet 15. januar 2004 #10 Skrevet 15. januar 2004 Me hadde sjokoladekake med fyll av kvit sjokolade, og glasuren var sukkerglasur, som var heilt kvit. Her kan de sjå kaka vår - litt nedpå sida, 'Bryllupskaken for den som ikke liker kremkaker!'. Nyyydeleg god var ho! Flott syntest alle ho var òg (me hadde ikkje det brudeparet på toppen!) - så me anbefalar gjerne Monica Engelsen, for dei som bur der omkring! :D
9na Skrevet 15. januar 2004 #11 Skrevet 15. januar 2004 Pip, den hørtes fantastisk god ut! Akkurat noe sånt kan jeg tenke meg; at det er sjokoladekake, men at den samtidig er hvit utenpå.
April Skrevet 15. januar 2004 #12 Skrevet 15. januar 2004 Jeg også! *Mmm, junibrud elsker sjokoladekake*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå