Gå til innhold

Dumt spørsmål - svetter ikke!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor hardt jeg trener, svetter jeg ikke.

Jeg kan bli helt mørkerød i ansiktet og kjenne blodsmaken i munnen, men det kommer ikke noe svette...

Vet også at jeg trener hardt da jeg trener med pulsklokke.

Trener for det meste spinning og løping, intervalltrening annenhver gang og langkjøring annenhver gang.

Trener 5 ganger i uka.

Hvorfor i all verden svetter jeg ikke? Og har dette egentlig noenting å si for effekten av treningen?

Sikkert dumt spørsmål, men jeg spør allikevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hvor hardt jeg trener, svetter jeg ikke.

Jeg kan bli helt mørkerød i ansiktet og kjenne blodsmaken i munnen, men det kommer ikke noe svette...

Vet også at jeg trener hardt da jeg trener med pulsklokke.

Trener for det meste spinning og løping, intervalltrening annenhver gang og langkjøring annenhver gang.

Trener 5 ganger i uka.

Hvorfor i all verden svetter jeg ikke? Og har dette egentlig noenting å si for effekten av treningen?

Sikkert dumt spørsmål, men jeg spør allikevel...

Slikt er forskjellig fra person til person. Om du virkelig ikke svetter bittelitt selv når du trener som hardest bør du kanskje ta en tur til legen. Svetting er kroppens avkjølingssystem og du bør passe på å ikke bli overopphetet når du trener. Om nødvendig får du ta et fuktig håndkle om nakken når du spinner for å kjøle deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å svette veldig lite i mange år. Etter at jeg begynte å trene regelmessig i stedet for bare av og til har jeg imidlertid begynt å svette mer og mer selv med samme trening. Kanskje det er en slags tilpasningsprosess kombinert med genetisk utgangspunkt? Ikke vet jeg:s

Skrevet

Heldige deg da ;) Skal endel til før jeg også svetter, kommer veldig ann på hvilke klær jeg trener i og temperaturen på treningssenteret.

AnonymBruker
Skrevet

Det sies at kroppen blir flinkere til å regulere temperaturen ved å svette når man har trent en stund. Hvor lang tid det tar vet jeg derimot ikke.

Skrevet

Hvis du ikke svetter i det hele tatt, uansett hvor hardt du trener, burde du kanskje høre med en lege ved anledning? Man svetter jo for å kjøle ned kroppen, og du må passe på å ikke bli overopphetet. Når det er sagt, så tror jeg svetting er en veldig individuell greie. Jeg svettet så godt som aldri før, men nå svetter jeg når jeg trener. Selv om svetting er sunt og naturlig, synes jeg det er en ekkel følelse så vær glad du slipper ;)

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg trener pleier jeg ikke å svette så mye, men da vil jeg tisse ofte hehe

• 1 år senere...
Skrevet

gammel tråd, men vil gjerne ta opp samme tema :)

Jeg svetta også utrolig lite før; sleit med samme greia om at jeg bare ble stupvarm, både ved trening og sommer-varme. Har veldig tørr hud, noe som har bidratt litt til dårlig svetting.
Men etter at jeg endra kosthold (mer lavkarbo-aktig), og begynte å trene samt drikke masse vann har svettinga kommet.
Jeg svetter imidlerrtid nesten bare i fjeset, har det noe å si mtp avkjølingsprosessen? Må man svette overalt, eller holder det at det kommer ut ett sted liksom? :P

Anonymous poster hash: 5abd8...355

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...