Blåklokke Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Jeg trenger en god olje til håret mitt og bruker Moroccan Oil som fungere kjempefint. Problemet er bare at med min tykke og uregjerlige hårmanke er flasken til kr 300,- veldig udrøy. Er det noen som har et forslag til en rimeligere olje?
gladidag Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Til Blåklokke..oljer.... flere alternativer Weleda Jojoba ren jojobaolje!! jeg bruker jojoba til nattkrem, badeolje og noen dråper i hårtuppene Endret 19. mars 2012 av gladidag
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 jeg bruker Moroccan Oil fra H&M og den koster 40 kr el no pr flaske;P synes den fungerer bra;P
Gjest Dagdrømmer Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Moroccan Oil er jo arganolje og jeg har sett at de selger adskillig billigere flasker av det hos en rekke helsekostbutikker. Så du kan jo sjekke ut der? 1
laperla Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Jeg trenger en god olje til håret mitt og bruker Moroccan Oil som fungere kjempefint. Problemet er bare at med min tykke og uregjerlige hårmanke er flasken til kr 300,- veldig udrøy. Er det noen som har et forslag til en rimeligere olje? Hei Jeg vil gjerne anbefale deg å prøve Healthy soy renewal nourishing treatment fra Sexy hair. Brukte denne før jeg ble overtalt av frisøren min til å prøve Maroccan oil isteden. Skal jeg være helt ærlig, så vet jeg ikke om jeg synes at Maroccan oil var så mye bedre. Når min flaske er tom, vil jeg gå tilbake til Sexy hair. Healthy soy har en meget behagelig pris også, 107 kr. Denne flasken er også svært drøy.
Stellia Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Orofluido liker jeg veldig godt. Fås på Feelunique blant annet.
Gjest BabyBlue Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Her er naturlig arganolje til en langt billigere pris. Om du avhenger av glansen silikon gir deg, kan du kanskje vurdere denne? Vet at mange misliker å bli henvist til iherb, men du kan lese på tilbakemeldinger og se om produktet høres bra ut : D Bruker rosemary oil fra weleda, og er kjempefornøyd med den. Den er perfekt til frizzy hår, da den glatter godt ned. Den er i tillegg veldig drøy, og glatter ned håret fint så lenge man ikke pøser på. Da ser det fett ut.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 terre d'oc har en helt ren økologisk arganolje som er enda bedre for håret. Koster litt over 200kr.
RedFox81 Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Moroccan Oil er en silikon basert leave-in balsam med litt Argan olje, så du får ikke samme effekt hvis du kjøper en ren Argan olje. Et bra alternativ for den er One n Only Argan Oil, her på ebay. Den skal være nesten identisk i ingredienser og i virkning; Moroccan Oil har litt flere forskjellige silikoner, og føles lettere på håret, One n Only Argan Oil er mer fettete og mer drøy i bruk - man må være forsiktig og ikke bruke for mye. Info er fra internett, jeg har ikke prøvd den selv (men bestilt og skal prøve). Ellers, Kerastase Oleo Relax Serum har eksistert i mange år, og er akkurat samme produkt, silikon basert leave-in balsam med litt naturlig olje i, men det er brukt en annen olje i den, ikke Argan. Den har jeg brukt i mange år, den er ganske dyr (men fortsatt billigere enn Moroccan Oil) men er veldig drøy i bruk. Og gir samme effekt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 Her er naturlig arganolje til en langt billigere pris. Om du avhenger av glansen silikon gir deg, kan du kanskje vurdere denne? Vet at mange misliker å bli henvist til iherb, men du kan lese på tilbakemeldinger og se om produktet høres bra ut : D Bruker rosemary oil fra weleda, og er kjempefornøyd med den. Den er perfekt til frizzy hår, da den glatter godt ned. Den er i tillegg veldig drøy, og glatter ned håret fint så lenge man ikke pøser på. Da ser det fett ut. De som har nøtteallergi må holde seg unna(består hovedsaklig av peanøttoje), sånn ifht hudkontakt Er visst flere håroljer som inneholder det - men har ikke oversikt over hvilke.
Gjest BabyBlue Skrevet 20. mars 2012 #11 Skrevet 20. mars 2012 De som har nøtteallergi må holde seg unna(består hovedsaklig av peanøttoje), sånn ifht hudkontakt Er visst flere håroljer som inneholder det - men har ikke oversikt over hvilke. Takk for at du nevnte det! Har faktisk lest om folk på makeupalley som reagerte på weleda sin hårolje pga. mengden peanøttolje : O
Chocoholic Skrevet 20. mars 2012 #12 Skrevet 20. mars 2012 Jeg liker veldig godt Kérastase ELIXIR ULTIME Versatile Beautifying Oil som jeg faktisk synes er bedre enn Moroccanoil. Også denne koster 300,- (på nett, vet ikke hva den koster i butikk), men flasken er litt større med 125 ml mot 100 i Moroccanoil. Jeg har veldig langt hår og 1 dråpe er nok til lengdene.
Wonders Skrevet 21. mars 2012 #13 Skrevet 21. mars 2012 Jeg bruker AMLA oil i utenlandske butikker og det har jeg alltid brukt.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #14 Skrevet 21. mars 2012 Jeg bruker Billy in the Tree Arganoil. Veldig drøy! http://www.amazon.co.uk/Argan-Oil-Organic-100ml-Nails/dp/B004LYL4F6/ref=sr_1_1?s=drugstore&ie=UTF8&qid=1332323691&sr=1-1
pandabear Skrevet 23. april 2012 #15 Skrevet 23. april 2012 Orofluido liker jeg veldig godt. Fås på Feelunique blant annet. Dette er min nye favoritt! Var helt ok fornøyd med Morrocain Oil, men da den ble tom ville jeg prøve noe nytt og valget falt på Orofluido. Jeg liker denne bedre!
sirups Skrevet 23. april 2012 #16 Skrevet 23. april 2012 Denne Agranoljen synes jeg gjør jobben like godt som Moroccan Oil. Husk at den er mer konsentrert og dermed også drøyere.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #17 Skrevet 24. april 2012 Nå er jeg ikke helt sikker på priser og slikt, men Orofluido er min favoritt <3 Den klarte å få mitt flisete halmhår til å se nogenlunde fint og sundt ut, den lukter godt synes jeg og man trenger ikke særlig mye for å få fin glans som ikke tynger håret noe særlig. "Hår-botox" på flaske som jeg liker å kalle den
Illicitus Skrevet 24. april 2012 #18 Skrevet 24. april 2012 Jeg vil gjerne ha et godt alternativ, for jeg klarer ikke lukten av Morrocain Oil... Synes den er grusom og orker derfor ikke bruke den flasken jeg har kjøpt, mer enn høyst nødvendig tilfeller. *Grøss*
Miah Skrevet 24. april 2012 #20 Skrevet 24. april 2012 Det i Moroccan Oil som faktisk er bra er jo argan oljen. Man betaler mye for et merke, og den er virkelig ikke SÅ bra... et mye billigere alternativ kan du f.eks. finne her: http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=100%25+argan+oil&_sacat=0&_odkw=argan+oil&_osacat=0&_from=R40 , 100% argan olje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå