Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det urealistisk av meg?

Har lyst til å studere noe innenfor samfunn og har en drøm å kunne bli forsker. Kunne tenkt meg å ta bachelor og master.

Noen som har kunnskap om det og kan tipse meg hva jeg kan gjøre og hva jeg skal av studie?

Videoannonse
Annonse
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Hvorfor skulle det være urealistisk? Mange voksne studerer. Hva du sal studere har jeg imidlertid ingen innspill på. Gå på åpne dager, karrieredager og finn ut om du finner noe som frister ;)

AnonymBruker
Skrevet

Får man jobb etterpå da?

Skrevet

Syns det er flott at du ønsker å studere. Du er absolutt ikke for gammel. På mitt studie (psykologi) er det flere damer i 50-årene. Det er ikke noe problem. Da jeg studerte på UIO var det også mange gode voksne mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er flott at du ønsker å studere. Du er absolutt ikke for gammel. På mitt studie (psykologi) er det flere damer i 50-årene. Det er ikke noe problem. Da jeg studerte på UIO var det også mange gode voksne mennesker.

Neida, man er aldri for gammel til å studere, men man må jo også tenke på jobbmuligheter etterpå. Er man en 40-50 år så kan en fort slite med å finne ny jobb uansett.

Ser jo i min egen bransje at mange sliter etter allerede fylte 30 (og det er ikke engang tull!).

AnonymBruker
Skrevet

Neida, man er aldri for gammel til å studere, men man må jo også tenke på jobbmuligheter etterpå. Er man en 40-50 år så kan en fort slite med å finne ny jobb uansett.

Ser jo i min egen bransje at mange sliter etter allerede fylte 30 (og det er ikke engang tull!).

Oi! Skummelt! Hvilken bransje er det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har studert psykologi, og da var jeg rett ut fra videregående. Kan fortelle deg at de i 20 årene var i klart mindretall på samfunnskunnskapelige forelesninger! De fleste var fra 30 og opp til 60 årene!

Det er ALDRI for sent, og spesielt innen sammfunnsfeltet er det heller mer vanlig med 30-40 årene!

Stå på og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...