AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Hei. Vi ble vervet til reiseklubben World Ventures i forrige uke. Representanen er en kollega av mannen min. Det virket som et fantastisk flott tilbud. Billige reiser og billig medlemsskap ( ca 250 kroner i mnd) Representanten viste frem bilder fra alle turene han hadde vært på , de va rasende billige og han hadde eksempel, på eksempel på hvor bra dette var. Om du vervet fire fikk du medlemsskap gratis sa han. Vi tenkte at det var jo ingen sak...verve fire i familien som var glade i å reise virket jo ufattelig enkelt.Representanten fortalte om hvordan han nå hadde gjentagende inntekt på de han hadde vervet og at dette var hovedjobben hans. Han hadde fått en bilbonus og var veldig klar på at dette kom til å ta av i Norge ganske snart. Vi SER jo at han har hatt suksess....eller har han det ? Kanskje begynner det å demre for ham også a dette er bløff, men så har han rota så mange i omgangskretsen sin inni det at han bare må opprettholde løgnen Det er flere på disse møtene WV arrangerer som forteller om at de har slutte og jobbe og bare tjener penger på nettverket de har bygget seg opp. Men hvor mange er det som kan få denne goden egentlig. Mye tyder på at det er veldig, veldig få. Vi hadde gjort avtaler om å komme hjem til familie og venner sammen med representanten fra WV. Turene på presentasjonen så fantastiske ut og vi har allerede booket oss på en weekend-tur i april som koster oss knappe 800 kroner for begge to ,tre dager på hotell. MEN vi begynte å grave på internett i går kveld og fant VELDIG mye negativt om WV. Det største problemet er at presentasjonen fremstiller det som om alle turene er superbillige og at det er enormt mange turer. Dette stemmer ikke. Det ser du allerede det øyeblikket du logger deg på hjemmesiden du får når du blir medlem.Det er FÅ slike 69 dollar turer de faktisk arrangerer hvert årgjennom WV, svært få. Med så mange medlemmer blir disse utsolgt på en dag eller to. De fleste turene så ut til å være dyrere og de er begrenset i tidsrom. Representanten som snakket med oss sa at de hadde massevis av allinclusive-ferier for barnefamilier bl.annet. Vi fant to- og begge var i Mexico og resorten så veldig "voksen- ferie" ut. Vi ble mer og mer skeptiske til å verve og overbevise venner og familie om at dette var noe de burde bli med på. Til slutt kom vi over denne bloggen: isworldventuresascam.blogspot.com/2011/09/honest-revealing-worldventures-review.html Og da bestemte vi oss for å avlyse ale møtene vi har satt opp i dag og i morgen. Vi sendte sms til representanten som vervet oss om dette uten å få svar. Det som kjennetegner de som er representanter for en slik pyramide er jo at de føler seg lurt selv og i tillegg har de lurt med sine venner og familie på bløffen (noe de oppdager for sent selvfølgelig) og da er det best å late som alt er ok og at de fortsatt tror på produktet. Vi kommer til å benytte oss av gode tilbud hos WV en stund, men vi kommer ikke til å anbefale dette til noen. Først vil vi se om det faktisk lønner seg å betale 500 kroner i mnd i medlemsskap ( tilsammen for to personer) !Men vi blir hjemme i dag. Kommer til å fortelle det akkurat som det er til de vi booket møter med også. Vi er veldig glade for at internett finnes og at vi kunne trekke oss FØR vi hadde fått med oss de rundt oss. Det var MANGE eksempler i debattforum der WV- fans hadde lagt ut sine gode reisekupp gjennom WV og skeptikerne fant akkurat samme turen like billig ( når du iberegner at du betaler 3000 i året for å være medlem i WV)Kanskje er det ikke så supre tilbud allikevel :/ Har noen av dere vært borti WV ? De sier at de er nyoppstartet i Norge. I USA har de holdt på en stund ser det ut til. Jeg snes dette lukter pyramide !
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har også blitt mast på om å bli medlem i dette. En venn av meg prøvde å få meg med, men jeg syntes det luktet pyramide og nektet. Vennen min har vervet mange, men har ikke hørt noe som helst om at han tjener penger på det, så det skal nok hard jobbing til for å få utbytte av det. Turene vet jeg ikke så mye om, annet enn presentasjonene de har vist på de møtene jeg var på (ja, jeg syntes det hørtes interessant ut, så jeg var med på noen av møtene). Noen av de som var der (folk som er høyt oppe i systemet, selvfølgelig) satt og skrøt over turene de hadde vært på, men jeg fikk en slags hjernevaskingfølelse av hele greia.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Ting som virker for godt til å være sant, er som regel nettopp det. Jeg er ikke medlem selv, men alt som handler om verving av medlemmer og som skal gi fantastiske resultater får alarmene til å kime skyhøyt hos meg. Om det kan kalles pyramide eller rett og slett nettverksmarkedsføring avhenger vel av hvor stor andel av inntektene som kun kommer fra verving. Det sier seg selv at det kun er de som er blant de aller første ute som tjener noe som helst på dette. Alle undersåttene blir kun betalende, og det de betaler går med til å lønne de som er over en i kjeden.
hmmz Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Verden er heldigvis så enkel at penger inn = penger ut. Mener de at de kan få flere penger ut enn penger som puttes inn så har de et seddeltrykkeri og det vil derfor være naturlig å spørre hvordan det går seg til. Som regel funker det ved å bygge god likviditet som kan finansiere en raskt voksende gjeld (eks ved høye inngangsbetalinger i stor skala, eller investeringer i prosjekter). For meg virker dette som en pyramide med mindre de kan forklare hvordan de får økonomien til å gå opp. Men det er fortsatt ikke umulig om de har avtale om å få restplasser billig f.eks. Men da er det kanskje ikke den forespeilede tjenesten du har kjøpt? Som alltid. Skjønner du ikke hvordan det funker så dropp det. Jeg er skeptisk til forretningsmodellen om å gamble på at folk reiser for mindre enn de 3000 i året de spytter inn. Hvis jeg da har forstått konseptet rett.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Hvorfor går folk på slike ting, gang på gang? Det må da ringe en bjelle hvis noen påstår at de selger et fantastisk billig produkt, faktisk så billig at alle medlemmene tjener på å bruke det, samtidig som de blir rike på å selge det? Som hmmz her over sier, penger inn = penger ut. Hvis noen har blitt rike på et slikt opplegg, så er det fordi medlemmene har gjort dem rike ved å naivt spytte inn penger. Man trenger ikke akkurat ha studert økonomi for å skjønne at her er det noe som ikke er så fantastisk som alle skulle tro... Det er jo flott at dere var skeptiske, TS, men alle er ikke det. Jeg glemmer ikke den gangen jeg var i en forelesning, og studentene skulle presentere noe helt valgfritt (for å lære seg presentasjonsteknikk). En av studentene forklarte entusiastisk om en organisasjon han var i. Foreleser ble raskt skeptisk, og spurte om ikke studenten synes dette lignet litt på et pyramidespill. "Nei, nei, det er ikke det, dette er SÅ bra, ikke noe lureri!". Alle andre studenter reagerte også etterhvert, "JO, dette ER et pyramidespill." Studenten ble ganske sur etterhvert, siden ingen ville tro han. Og alle, han inkludert, var økonomistudenter. Aner ikke om han greide å innse det selv da, at organisasjonen han var med i var et pyramidespill. 5
chepooka Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 Les denne artikkelen i Universitas angående "World Ventures" - rådet er: Hold deg unna! Et liknende "reiseklubb"-pyramidespill som også fikk en del medlemmer i Norge i 2010 var "Dream Style Vacation Club" - du kan lese om den her. Disse klubbene dukker opp med jevne mellomrom, og de er egentlig ganske like bare man vet hva man skal se etter. Lotteritilsynet har en liste over kjennetegn etc dersom du mistenker at noe er et pyramidespill - se her. Det er helt riktig som flere sier over her - virker det for godt til å være sant, så er det gjerne det. Synd dere allerede rakk å bli medlemmer - bra dere avslørte svindelen før dere rakk å involvere venner og familie 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #8 Skrevet 20. mars 2012 Det er jo flott at dere var skeptiske, TS, men alle er ikke det. Jeg glemmer ikke den gangen jeg var i en forelesning, og studentene skulle presentere noe helt valgfritt (for å lære seg presentasjonsteknikk). En av studentene forklarte entusiastisk om en organisasjon han var i. Foreleser ble raskt skeptisk, og spurte om ikke studenten synes dette lignet litt på et pyramidespill. "Nei, nei, det er ikke det, dette er SÅ bra, ikke noe lureri!". Alle andre studenter reagerte også etterhvert, "JO, dette ER et pyramidespill." Studenten ble ganske sur etterhvert, siden ingen ville tro han. Og alle, han inkludert, var økonomistudenter. Aner ikke om han greide å innse det selv da, at organisasjonen han var med i var et pyramidespill. Dagens! Fyren er jo komplett idiot! Trodde det var litt høyere krav enn som så for å komme inn på økonomistudiet. Jeg synes synd på den arbeidsgiveren som får ham i staben.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 If it walks like a duck, talks like a duck... 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 Jeg også har blott lurt til og melde meg inn og finner per dags dato like billige billetter på andre sider om man søker selv og blir trukket penger på fra kontoen.. Hvordan melder manseg ut av dette slik at man slipper og betale penger på tull..
Tabris Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 Enkleste måten å finne ut om noe er pyramidespill på, er å se om de som står bak synes det er viktig å understreke at de ikke er et pyramidespill. 2
Arlea Skrevet 11. mai 2012 #12 Skrevet 11. mai 2012 For å si det enkelt: WV forklarer at de kan tilby billige reiser fordi de kjøper inn mengder av dem i bulk. Disse reisene er mao. tilgjengelige for medlemmene, og i prinsippet kan hvem som helst melde seg inn. Dette skurrer med en gang en tenker over det. Det finnes store internasjonale reiseselskaper allerede, og hvis ikke disse klarer å tilby reiser til samme pris, hvorfor i all verden kan WV klare dette? Den eneste forklaringen er at WV skaffer penger gjennom kontinuerlig verving av nye medlemmer. De som klarer å verve mange kan sant nok tjene litt på det, men de er alltid avhengig av at det finns folk å verve for å holde dette oppe. WV selger garantert disse reisene med tap, så de skaper jo i realiteten ikke verdier: de flytter dem bare oppover i systemet. En slik forretningsmodell er kun bærekraftig så lenge det er noen på bunnen som betaler men ikke benytter seg av tilbudene, og vil før eller senere kollapse. En god pekepinn på hvorvidt det er snakk om pyramide eller pyramideliknende selskaper er å sjekke hva det er de egentlig selger. Ofte er det ingenting/luftslott, mens andre ganger er det varer som er vanskelige å omsette slik at de i realiteten får det til å gå rundt på verving/networking. Selskapene er ofte flinke til å legge skjul på at de ikke har rent mel ved å tilby enten utrolige eller kompliserte forklaringer på hvordan de kan tilby det de tilbyr. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #13 Skrevet 18. oktober 2012 Yepp, det er et pyramidespill. De flytter pyramidene stein for stein ut av Egypt, så er det om å gjøre å finne ut hvor de flytter dem. WOW for en smart gjeng. Anonym poster: b4166e944e3111fa6f8010604d29d747
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #14 Skrevet 22. januar 2013 jeg jobber med forever, der har vi nå fysisk og ekte produkt og med prisliste! Man trenger heller ikke verve noen får å tjene penger. Anonym poster: 8466fb4c642223196d4de02a2cd074d5 1
Timseh Skrevet 22. januar 2013 #15 Skrevet 22. januar 2013 Var noen gode venner som prøvde å få meg til å melde meg inn. De fant turer, jeg fant turer til tilsvarende pris eller billigere... 1
Østlandet Skrevet 22. januar 2013 #16 Skrevet 22. januar 2013 omat og omat.... Hvorfor lærer ikke folk? Selvfølgelig er dette bare til å la seg lure av. Kjøpe inn reiser i "bulk". Men, det er jo konseptet til alle charterselskaper også. Styr unna (selvfølgelig)
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #17 Skrevet 22. januar 2013 omat og omat.... Hvorfor lærer ikke folk? Selvfølgelig er dette bare til å la seg lure av. Kjøpe inn reiser i "bulk". Men, det er jo konseptet til alle charterselskaper også. Styr unna (selvfølgelig) Enig, derfor er jeg glad jeg valgte forever og verdens beste aloe vera produkter! Anonym poster: 8466fb4c642223196d4de02a2cd074d5 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #18 Skrevet 22. januar 2013 Enig, derfor er jeg glad jeg valgte forever og verdens beste aloe vera produkter! Jeg er glad jeg valgte å få meg en ordentlig jobb. Trenger ikke verve noen eller prakke overprisede produkter på venner og familie, og får penger hver måned. Anonym poster: 2d15882338d4a7f7019a0557bbacf877 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #19 Skrevet 22. januar 2013 Jeg er glad jeg valgte å få meg en ordentlig jobb. Trenger ikke verve noen eller prakke overprisede produkter på venner og familie, og får penger hver måned. Anonym poster: 2d15882338d4a7f7019a0557bbacf877 Ja helt til du mister jobben, blir sparket eller nedskjert. Dessuten kan jeg bruke tiden min på familien i stedet for å stå i trafikk kø og jobbe for noen andre mens du betaler andre for å passe ungene dine. Pluss min familie unngår gifte og kunstige matvarer og kosemtikk! Anonym poster: 8466fb4c642223196d4de02a2cd074d5 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #20 Skrevet 22. januar 2013 Ja helt til du mister jobben, blir sparket eller nedskjert. Da får jeg dagpenger i inntil 2 år. Dessuten kan jeg bruke tiden min på familien i stedet for å stå i trafikk kø og jobbe for noen andre mens du betaler andre for å passe ungene dine. Pluss min familie unngår gifte og kunstige matvarer og kosemtikk! Har fleksitid så jeg reiser ikke i rushen, ikke noen unger, og butikkene har godt utvalg i alle slags varer. Anonym poster: 2d15882338d4a7f7019a0557bbacf877 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå