Gå til innhold

Vil ha meg bæresele men ANER ikke hvilken!

hva anbefaler du?  

15 stemmer

1. 1. hva anbefaler du?

• Ergo
      6
    • meitai
      3
    • meitei med sjalstropper
      0
    • formsydd meitai
      1
    • Yamo
      0
    • Beco butterfly
      1
    • Chunei
      0
    • Manduca
      4
    • ingen av de over, skriver hva jeg mener i kommentar :)
      0

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, neida, han går jo selvfølgelig for det som er best for barnet!

Gjest Manduca
Skrevet

Manduca!

Har brukt det fra mini var ca to uker gammel, og bruker den fortsatt av og til når vi skal gå langturer. Mini er over tre år nå.

Manduca er like "macho" som BB. ...Og jeg er ikke alternativ, bare litt belest ang hva som ikke er bra for deg eller babyen din.

Skrevet

Vi har brukt BabyBjørn til begge våres, visste ærlig talt ikke at de var dårlige, og det har da heldigvis fungert bra for oss...

Så ble det bæremeis fra de kunne sitte, det har de begge likt godt.

Skrevet

Beklager at jeg bryter inn i tråden din TS.

Helt i orden! :jepp:

Tusen takk for svar altså! Men er det kun forovervendt at babybjørn ikke er anbefalt, eller er den feil uansett? Mannen har nok mest lyst på denne tror jeg (litt mer macho enn disse sjalene :fnise: )

Det er ikke anbefalt uansett, fordi det partiet barnet sitter i er så smalt.

Se for deg at du må sitte på et sykkelsete uten å få ha beina på noe, og der må du sitte en stund........................................................... :tristbla:

BabyBjørn skal bare brukes i korte perioder om man må bruke den. (Mange barn vil ikke sitte i noe annet)

Den bæringsmåten du fortalte om som venninna di gjorde tror jeg ikke er vanlig, uten at jeg skal si det sikkert.

Jeg vil absolutt anbefale et elastisk sjal mens babyen er liten! HELT fantastisk for både meg og vesla! :jepp: Hun storkoste seg når hun fikk bli bært litt :)

Ser det er ergo som blir anbefalt mest her nå... Noen som vet noe om den passer til både meg som er 170 høy og sambo som er 195?

Gjest Jytte
Skrevet

Kan jeg bare spørre hvorfor babybjørn er så negativt? Skal snart kjøpe bæretøy jeg også, og hadde egentlig tenkt på denne :sjenert:

En venninne har mejtai, og jeg syns babyen spriker sånn med bena i den, sitter jo nesten i spagaten!

Er det fysioterapeuter som er i mot BB, eller litt mer sånn alternative mennesker?

Beklager at jeg bryter inn i tråden din TS.

Vel, jeg brukte Baby-bjørn da min eldste ble født for 26 år siden og han har hverken problem med rygg eller ben. Jeg har ikke hørt noe negativt om denne typen sele før jeg leste her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var akkurat på babyshop for å sjekke bæreseler og fikk beskjed om at babybjørn IKKE er anbefalt. Det skal vist være noe unaturlig med sittestillingen som KAN (sier ikke MÅ) skade/ødelegge for ben/rygg eller noe. Fokuserte mer på en annen som ble anbefalt. Ergo funker som om baby ligger i magen og gjør at barnet beveger seg på en måte slik at luft presses ut av magen som forhindrer kolikk.

Skrevet

finner ikke ergo eller manduca i butikk her jeg bor. noen som vet om jeg kan bestille begge noested, få prøvt dem, og så evt sende tilbake ene....?

Gjest Marmot
Skrevet

Ja, du har jo 3 ukers angrerett på kjøp du gjør på internett, du må bare ikke klippe av lapper og slikt. Du kan ta det ut av eksen, men du får jo ikke gjort mer enn å bare så vidt teste da.

Skrevet

Jeg bestilte meg en manduca i dag :)

Har lest litt og var først på ergo... men så leste jeg litt til og var på nippen til å bestille en beco i steden.....men etter enda mer lesning endet jeg da opp med at det viktigste for meg var å kunne bruke den lenge siden jeg vil bruke den til og fra barnehagen :)

Jeg har jo mabywrapen til nyfødt baby :) (ble så forvirret av dette med innleggsputer og sånt uansett, og det var heller ikke optimalt på en manduca som jeg skjønte))

Syns DETTE var en kjempebra side der set sto litt om de forskjellige! :jepp:

Så da ble det en sort manduca med røde detaljer på meg!

Gleder meg til å prøve!

Likte at:

-man kan velge å ha selene i kryss eller som en ryggsekk

-man kan bære både foran og bak

-barnet sitter "fast" i selen, så man kan få de på ryggen uten problemer

-panelet kan forlenges ved å åpne en glidelås

-at den kan brukes leeenge!

Tusen takk for alle som har svart meg! :klemmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...