Gå til innhold

Vil ha meg bæresele men ANER ikke hvilken!

hva anbefaler du?  

15 stemmer

1. 1. hva anbefaler du?

• Ergo
      6
    • meitai
      3
    • meitei med sjalstropper
      0
    • formsydd meitai
      1
    • Yamo
      0
    • Beco butterfly
      1
    • Chunei
      0
    • Manduca
      4
    • ingen av de over, skriver hva jeg mener i kommentar :)
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som overskriften sier er jeg alldeles lost i jungelen! Noen anbefaler det ene og andre noe annet! Bor på et lite sted så har ikke noe mulighet til å få testet diverse heller. Eneste jeg vet er at jeg ikke har lyst på BB.

Har listet opp de jeg kom over navnene på, men aner ikke noe om de forskjellige ;) Gi meg et pip om jeg skal legge til andre ;)

Jeg har Mobywrap og har brukt det mye, men nå er snuppa for tung og siger ned i det. (8 mnd/9kg nå )

Kriterier jeg syns en bæresele bør ha, uten å ha så mye peiling:

-Kunne bæres forovervendt

-må passe både til meg som er 170 og og sambo som er 195

-må kunne brukes lenge, helst fra ca 5 mnd (snuppa er 8 mnd nå, men jeg tenker på nestemann også ;) )

Vi bor nær barnehagen, så tenker å bære henne frem og tilbake derifra, og når vi har fått en evt nestemann kan jeg bære ham/henne og så kan snuppa holde hånda :)

(Håper å ha ca 2 år imellom barne om vi får det til ;) )

Håper på masse hjelp fra ivrige bærere!!! :D

Endret av Cherrytomat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen seler andre enn Babybjørn som barnet kan bæres forovervendt i. De andre selene kan du forøvrig alle bruke på rygg og får du barnet høyt nok, så ser det over skulderen din. :)

Med sjal kan du knyte barnet forovervendt, men det er ikke anbefalt og gir et veldig rart tyngdepunkt til bæreren.

Meitai med sjalstropper er genial til magebæring, formsydd sele med klips er enkel å feste, passer de fleste og alt dette kan brukes både på mage og rygg. :)

Sliter litt med å skrive mer detaljert, ivrig datter på fanget!

Skrevet

Ellers kan vel alt du har nevnt brukes til barnet du har nå oghelt fra nyfødt på neste. Jeg elsker nyfødtbæring i meitai med sjalstropper. :rodmer:

Gjest Marmot
Skrevet

Du ønsker deg ikke noe som kan brukes fremovervendt, først og fremst fordi det umuliggjør en ergonomisk sittestilling for barnet og dernest fordi det gir barnet ingen muligheter for å skjerme seg eller hvile seg når hun er sliten. Om du vil at barnet ditt skal se fremover, setter du henne på ryggen din. Da kan hun legge hodet på skuldrene dine og slappe av når hun vil det.

Jeg stemmer for Beco, den gjør bæring på rygg veldig mye enklere, og akkurat det er ofte noe folk kvier seg til, men som er utrolig fint når barnet er såpass gammel som jenta di.

Jeg er veldig glad i vevd sjal på rygg, men det er litt knotete, så det spørs om du vil teste det da?

AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn aksepterte kun å bli båret forovervendt (hun har alltid vært ekstremt nysgjerrig). Selv om vi hadde kjøpt en fin ergo sport (som er laget slik at den også passer for bredskuldrede pappaer) holdt hun kun ut i ca 5 minutt i den, og så strakk hun seg for å få utsikt, men det var vanskelig, så ble det vræl. Hun storkoste seg i babybjornen, smilte fra øre til øre, men vi hadde jo hørt så mye negativt om den at vi ikke torde bruke den så veldig ofte, og helst på korte turer. Dessverre. Så det ble lite bæring på oss.

Skrevet

Jeg sverger til meitei!

Skrevet

Vi har Angelpack og er storfornøyd :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ingen seler andre enn Babybjørn som barnet kan bæres forovervendt i.

Det er ingen andre seler som ødlegge ryggen -både din og barnet sin- som Babybjørn. Det er ikkje ergonomisk

Unngå det!!!!!

Skrevet

Bruker manducaen innimellom enda. Sønnen er 2,5

Skrevet (endret)

Det er ingen andre seler som ødlegge ryggen -både din og barnet sin- som Babybjørn. Det er ikkje ergonomisk

Unngå det!!!!!

Jeg prøvde liksom å være litt diplomatisk. ;)

Edit: Skriveleif.

Endret av Galadr1el
Skrevet

Om dere leser så skriver jeg at det eneste jeg vet er at jeg IKKE skal ha BB ;)

Takk for innspill sålangt damer! Tror nok der finnes mange flere enn disse jeg har skrevet opp, men fant ikke flere i farten :)

Foroverbæring er ikke så nøye om det bare går i en BB ;) Får heller prøve å ha høyt opp på ryggen :jepp:

Er det en fordel med formsydd syns dere? Jeg er jo vandt med knytting fra sjalet jeg har, men ser for meg at mannan kanskje også vil bære litt om det er litt enklere å få på :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg bare spørre hvorfor babybjørn er så negativt? Skal snart kjøpe bæretøy jeg også, og hadde egentlig tenkt på denne :sjenert:

En venninne har mejtai, og jeg syns babyen spriker sånn med bena i den, sitter jo nesten i spagaten!

Er det fysioterapeuter som er i mot BB, eller litt mer sånn alternative mennesker?

Beklager at jeg bryter inn i tråden din TS.

Gjest Marmot
Skrevet

Har du barn nå? Prøvd å løpte det opp, slik at du bærer på hoften. Se hvordan barnet naturlig spriker med beina. Den bærestillingen man får i meitai er den naturlige og ergonomisk riktige. Dette bildet illustrerer fint forskjellen mellom riktig og galt bæretøy. I feil bæretøy får barnet hele vekten av seg selv på bekkenet, det henger i stedet for å sitte.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk :)

Nei, er bare gravid. Lurer på om hun venninnen min kanskje begynte med den for tidlig, for den er kanskje for bred for den lille. Den stopper ikke ved knærne slik som på bildet ditt, men går langt ned på leggen, så det ser litt rart ut, bena rett ut til sidene liksom..

Gjest Marmot
Skrevet (endret)

På helt nyfødte bærer man oftest i froskestilling, men det er ingenting i veien for å bære med beina rett ut heller. Så lenge barnet ikke klager. Når du løfter en baby, og også når den ligger på rygg (forutsatt at den ikke plages av låsninger eller andre problemer), vil det trekke beina opp mot magen og spre dem i samme stilling som de får i ergonomisk bæretøy.

Endret av Marmot
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar altså! Men er det kun forovervendt at babybjørn ikke er anbefalt, eller er den feil uansett? Mannen har nok mest lyst på denne tror jeg (litt mer macho enn disse sjalene :fnise: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...