AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 på de nødvendige attester når man skal søke jobb??
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 går ut fra at attestene ikke er å finne i NAV database, selv om det hadde vært greit
Helen Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 på de nødvendige attester når man skal søke jobb?? Det er bare å stikke innom et NAVkontor så gjør de det for deg
Gjest blackbird Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Det er bare å stikke innom et NAVkontor så gjør de det for deg er det attestene eller er det stempelet du tenker på nå?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 Politi og Folkeregister/Skatteetaten gjør det med sikkerhet. Litt usikker om andre steder. Men hvis det er bare for å søke på jobb, så kan de selv ta kopi av attestene Du trenger ikke å levere rett kopi hver eneste gang du går på intervju. Skriv i CVen at attester, vitnemål og andre sertifikater kan vises ved et intervju. Jeg har aldri opplevd at noen krever å ha rett kopi av papirene mine.
Sykepl.student Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 bibliotekene har også rett kopi-stempel
Wit1 Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 Jeg jobber i Staten, og vi har stempel og kan gjøre dette.
otilie Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 en offentlig person holder. Jeg har en revisor i kommunen som skriver under og stempler mine papirer
Gjest blackbird Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 (endret) det hadde vært greit om alle attester lå i en database slik at jeg slipper å måtte ringe til den skolen jeg har gått osv. Endret 19. mars 2012 av blackbird 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 Rett kopi brukes da først og fremst for vitnemål. Har aldri opplevd at noen har spurt om rett kopi av attestene mine.
Gjest blackbird Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 Rett kopi brukes da først og fremst for vitnemål. Har aldri opplevd at noen har spurt om rett kopi av attestene mine. hva er forskjellen på ordet "attest" og "vitnemål" da??
Rainbow Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 Kan også få det på Posten, biblioteker og skoler. Kunne i alle fall det før.
Gjest blackbird Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 ifølge ordboken er "attest" og "vitnemål" synonymer
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Bla. på samordnaopptak sine sider stod det for et års tid tilbake at post, bank og politi gjorde det. Vel, jeg prøvde dem og opplevde at posten ikke ville gjøre det uten noen spesiell grunn, banken påstod hardnakket at de ikke kunne gjøre det og politiet "prioriterte ikke lenger denne typen oppgaver". Da jeg så at hun i skranken satt og mer eller mindre bare drev og tvinnet tommeltottene så spurte jeg om de kunne gjøre et unntak i en rolig periode. Det kunne de ikke, så iblant er det rimelig håpløst å få stemplet slike dokumenter. Men prøv på et bibliotek eller et annet offentlig kontor. De kan jo ikke være mindre serviceminded enn de jeg kom ut for.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Hvem som helst som arbeidsgiveren stoler på kan gjøre det, det er bare til bankbruk at det er ekstremt strengt.
Sportiva Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 Min far jobber i bank og han har ordnet kopier til meg flere ganger.
Gjest blackbird Skrevet 19. mars 2012 #18 Skrevet 19. mars 2012 det er jeg som er trådstarter jeg skal selvfølgelig prøve å få tak i de attestene jeg trenger, men siden jeg bare gar grunnskoleutdannelse + at jeg har "fulgt undervisning" på vgs(er uføretrygdet nå) så vurderer jeg å skrive CV uten å legge ved attester + "rett kopi" stempel. det kan jo tenkes at arbeidsgiver tror meg på mitt ord om at jeg har gått på grunnskole og fulgt undervisning på vgs, og siden dette ikke akkurat er en jobb som krever sikkerhets-klarering eller jobb som kirurg eller flypilot så synes jeg at det kanskje er like greit å skrive en vanlig CV uten de attestene jeg egentlig trenger. det er snakk om en ganske liten stilling men jeg får se
Gjest Wolfmoon Skrevet 19. mars 2012 #19 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Du har ikke vitnemålene i det hele tatt? Hjelper jo ikke med rett kopi hvis du ikke har originalen Jeg har fått rett kopi på servicekontoret i kommunen, men har bare trengt det til samordna opptak. Er det søknad til jobb og du har originalen kan du skrive: vitnemål kan fremlegges ved forespørsel. Så kan de evt kopiere den selv. Mulig attest og vitnemål er synonymer, men attest brukes om langt mer en bare vitnemål og er nok mer vanlig å brukes om attest fra arbeidsgiver o.l. Endret 19. mars 2012 av Wolfmoon
Gjest blackbird Skrevet 19. mars 2012 #20 Skrevet 19. mars 2012 Du har ikke vitnemålene i det hele tatt? Hjelper jo ikke med rett kopi hvis du ikke har originalen Jeg har fått rett kopi på servicekontoret i kommunen, men har bare trengt det til samordna opptak. Er det søknad til jobb og du har originalen kan du skrive: vitnemål kan fremlegges ved forespørsel. Så kan de evt kopiere den selv. Mulig attest og vitnemål er synonymer, men attest brukes om langt mer en bare vitnemål og er nok mer vanlig å brukes om attest fra arbeidsgiver o.l. det er sant at jeg ikke har attestene i form av de 2 papirene jeg trenger. Det er mulig jeg fikk dem da jeg sluttet på henholdsvis ungdomsskolen og vgs, men det er så lenge siden nå og den gang så var det ikke noe jeg tenkte på engang, dette med å søke om jobb. Så de er nok rotet vekk eller gått tapt på en eller annen måte. Men nå som dette er aktuellt, så trenger jeg jo de papirene!! Tenker å gå til NAV for å få tatt kopi og få stempel(kvittet meg med den eldgamle printeren min for litt siden og har ikke prioritert å kjøpe en ny ennå).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå