Gå til innhold

Ønsker ikke barn

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker ikke barn
Skrevet

Har det seg slik at alle må ha barn for og være normale?

Fordi det virker som om alle rundt meg mener at vi burde få barn, noe jeg ikke er klar for overhodet eller ønsker, har nok med meg selv å det har min mann også. Vi ønsker rett og slett ikke barn.

Våres lykke er vel våres valg. blir lei meg og føler at folk ser ned på oss fordi vi ikke ønsker småtroll :(

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg ser ned på folk som tvinger barn på folk som ikke ønsker å ta vare på et!

• Liker 2
Gjest ønsker ikke barn
Skrevet

Elsker barn, og er ikke at vi ikke vil ta vare på det. Men det er rett og slett det at vi har våres bakgrunner som gjør at vi har mye selv, å rett å slett ikke hadde hatt det riktige å gi et barn. jeg føler at man burde være litt ferdig med egen terapi før man starter opp å skal lære et barn alt om livet. å at man da skal være sikker på at man kan tilfredsstille et barns behov. For andre virker det som om alle for hver pris skal få barn :tristbla: :tristbla: ganske sårende.........

Gjest Søgni
Skrevet (endret)

Selvfølgelig er det helt greit å ikke ønske barn :) Og hvis man ikke kjenner seg rustet til å ta vare på et barn er det antagelig best å la være,eller vente, også.

Hva andre gjør kan du ikke ta ansvar for. Men hva er det folk sier til deg, da? At andre ønsker seg barn, og får barn, er jo ikke det samme som at de blander seg borti valget ditt.

Edit: Du må rett og slett bare si at det er ikke deres sak om du og dere velger å få barn.

Endret av Søgni
Gjest ønsker ikke barn
Skrevet

'' nå er det på tide å få barn , det er ikke bra å få barn for sent''

''Hvorfor vil dere ikke ha barn er forhåldet dårlig? ''

'' Alle har godt av å bli mor eller far en gang å bli ansvarsbevist og lære om livskvalitet''

''Alle er født til å få barn , det er unormalt å være ønskelig barneløs, det må ligge noe bak''

den skalaen :tristbla:

• Liker 1
Gjest Søgni
Skrevet

Slike folk som mener de er berettiget til å definere andres liv og lykke ut fra sitt eget liv og egne valg, ville jeg ikke brydd meg om. De har jo ingen rett til å vite årsaken bak deres valg. Det du skriver at de sier er jo bare tull fra ende til annen.

Gjest ønsker ikke barn
Skrevet

bryr meg heller ikke på den måten, men det får meg til å føle meg kjedelig/utenfor om du skjønner... at jeg ikke er likegod som demm.....

AnonymBruker
Skrevet

Samfunnet forventer at du skal finne deg en partner, kjøpe bolig og få barn. Men om du vil gjøre som samfunnet forventer er opp til deg. Husk at det er du som er herre over ditt eget liv, og ingen andre enn deg selv bestemmer hvordan du skal ha det.

Skrevet

si det rett ut når noen sier noe om saken. Folk gjør det gjerne i lag og forsamlinger

Vi gir ikke etter for presset. GOdt å være fir og frank. Har ikke behov for barn.

Rett og slett. Det holder med 1 gang, så er stormen over. Man trenger ikke si noe mer.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

det som er mest betenkelig ved ditt innlegg er ikke at du ikke vil ha barn,men at du faktisk starter en tråd på en side for mødre og om barn. dette tyder på at du er inne og leser om opdragelse,problem og ting som mødre er opptatt av. hvorfor gjør du dette om det å få barn ikke er noe du ønsker?

uansett hva men velger vil dem som har fått egne barn ha ein annen synsvinkel på livet enn en uten bio.barn. sån er det bare.

husk at det er ikke alle fom fikk barn på 18 årsdagen,noen av oss har levd uten barn i mange år og vet hvodan du tenker. fikk mitt første barn da jeg var 28 år og hadde ikke noe behov før dette.

AnonymBruker
Skrevet

det som er mest betenkelig ved ditt innlegg er ikke at du ikke vil ha barn,men at du faktisk starter en tråd på en side for mødre og om barn. dette tyder på at du er inne og leser om opdragelse,problem og ting som mødre er opptatt av. hvorfor gjør du dette om det å få barn ikke er noe du ønsker?

uansett hva men velger vil dem som har fått egne barn ha ein annen synsvinkel på livet enn en uten bio.barn. sån er det bare.

husk at det er ikke alle fom fikk barn på 18 årsdagen,noen av oss har levd uten barn i mange år og vet hvodan du tenker. fikk mitt første barn da jeg var 28 år og hadde ikke noe behov før dette.

Kanskje hun velger å starte tråden her fordi det passer til temaet? Eller mener du hun skal starte det under snikk-snakk eller noe bare fordi hun ikke har barn selv?

Mulig at dem som har fått egne biologiske barn har en annen synsvinkel på livet, men hvis det innebærer å se på barnløse som mangelfulle individ er jeg jaggu glad jeg ikke har den synsvinkelen. Da er det bedre å ha evnen til å ta sine egne valg uavhengig av andres forventninger og ha forståelse for at ikke alle kan eller vil få egne biologiske barn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres rart ut at dette virkelig skal være tabu i dag. Jeg sa i alle år at jeg ikke ville ha barn, og møtte ingen negative reaksjoner. Tror heller at mange frivillige barnløse er "paranoide" og har voldsomt behov for at beslutningen deres skal applauderes av alle. De fleste livsvalg man tar blir jo kritisert av andre, man kan umulig gjøre alle fornøyde. Bare vær fornøyd med det valget du tar selv og drit i hva andre sier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da lurer jeg på hvor man bør poste slike innlegg. "Barn og Familie" er en kategori og det betyr da ikke at man er inne og leser om alt mulig annet selv om man poster et innlegg som er relatert til egen situasjon og egne ønsker.

Og selv om man hadde gjort det så er det jo heller ikke noe uttrykk for at man ønsker egne barn. Bare fordi noen leser om andres livssituasjon så betyr ikke det at man ønsker det samme. Tvert imot viser det evne til refleksjon og at man evner å sette seg inn i andres liv, selv om de har ønsker som er diametralt forskjellig fra sine egne.

Skrevet

man kan da ha tanker om ting selv om man ikke vil reprodusere segselv, eller adoptere.

Jeg er ofte her inne å leser, trøster, støtter og sier min mening.

Om noen her inne er støtt fordi noen uten barn svarer -så har de en lang vei å gå i hen hold til respekt og aksept.

Vi er da en del av en familie, selv om vi ikke har egene unger.

:skravle:

Kjære vene så kjipe hentydninger dere kommer med.

Sorry, ts, jeg mener ikke kuppe trå'n din. Ville bare dele dette med holdningsproblemer selv blandt våre egene medlemmer...

• Liker 3
Skrevet

Æsj, du får bare prøve å ignorere dem så godt du kan... syntes de som maser på andre om å få barn virker skikkelig usikre på sitt eget liv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Idioter finnes i alle leirer. Ignorer dem. Det er du som bestemmer om du vil ha barn eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt. Min drøm innebærer en jobb der jeg er hjemmefra i perioder opptil 6 mnd. Kommentarene fra folk rundt er da "hvordan skal du kombinere det når du får barn?", tiltross for at jeg har nevnt utallige ganger at jeg ikke vil ha barn. Jeg klarer med lenge med å passe nieser og nevøer, jeg vil leve mitt liv og min drøm. Det passer ikke barn, og jeg har heller ikke bruk for det. Noen har til og med sagt at de ikke kan se mening i livet uten barn, stakkars folk :filer:

Gjest Gjest
Skrevet

Folk gjør så klart som de vil.

Jeg har det ikke med å gå og utbasunere ting, men de jeg kjenner som ikke har barn, er faktisk mer sære og egoistiske enn andre. Tenkte ikke på det da jeg var yngre, men nå som jeg nærmer meg 40 ser jeg faktisk forskjeller i venne/bekjentskapskretsen.

Jeg tror jo ikke at de som er frivillig barnløse i utgangspunktet er sære og egoistiske, men det virker som det gjør noe med deg å leve et helt liv uten andre enn deg selv og evt partner/ familie å bekymre deg over. Små ting, som jeg ser på som bagateller, kan være store irritasjonsmoment, spesielle vaner/ rutiner er kjempeviktige, og de er generelt mindre fleksible når det gjelder å finne løsninger og inngå kompromisser.

Har opplevd dette ved flere anledninger og med flere personer, og har faktisk også vært så ufin at jeg har diskutert dette med noen venninner, og vi er ganske enige om dette.

Skrevet

Folk gjør så klart som de vil.

Jeg har det ikke med å gå og utbasunere ting, men de jeg kjenner som ikke har barn, er faktisk mer sære og egoistiske enn andre. Tenkte ikke på det da jeg var yngre, men nå som jeg nærmer meg 40 ser jeg faktisk forskjeller i venne/bekjentskapskretsen.

Jeg tror jo ikke at de som er frivillig barnløse i utgangspunktet er sære og egoistiske, men det virker som det gjør noe med deg å leve et helt liv uten andre enn deg selv og evt partner/ familie å bekymre deg over. Små ting, som jeg ser på som bagateller, kan være store irritasjonsmoment, spesielle vaner/ rutiner er kjempeviktige, og de er generelt mindre fleksible når det gjelder å finne løsninger og inngå kompromisser.

Har opplevd dette ved flere anledninger og med flere personer, og har faktisk også vært så ufin at jeg har diskutert dette med noen venninner, og vi er ganske enige om dette.

Selv jeg som ikke ønsker barn syns det er i overkant mange tråder av denne typen her inne. Men jeg må bare si noe til denne kommentaren. Det at man ikke har barn betyr jo ikke at man kun bryr seg om seg selv og partneren. Mange som ikke har unger har for eksempel dyr. Og selv om det selvsagt absolutt ikke kan sammenlignes innebærer det ansvar, rutiner, å kunne være konsekvent, å ikke kunne gjøre alt man vil fordi man ikke har dyrepass etc. Man er kanskje langt mer istand til å være spontan enn folk med barn, men å ikke ha barn er ikke ensbetydende med å ikke ha noe som helst ansvar, kun bry seg om seg selv og være egoistisk.

Grunnene til at jeg ikke vil ha barn er mange, men først og fremst føles det rart og feil, og at jeg ikke er voksen nok til noe sånt. Jeg skjønner ikke barn så godt, og blir usikker rundt dem. De er bare små mennesker for meg, og jeg har ikke noe lyst til å være mamma. I tillegg skremmes jeg veldig av graviditet og fødsel.

Men jeg er enig i at dette var et litt rart underforum å starte denne debatten i...

Man får altså god bruk for slike egenskaper selv om man velger å ikke ha barn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke få barn før de kommer med lyddemper.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...