AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 For litt over et pr siden flyttet jeg inn i en leilighet i oslo. Etter en kort stund så var det flere feil og mangler i leiligheten. Eks: stikkontakter henger ut av veggen, det er overledning her (pærene ryker hele tiden, det er støtt og stadig problemer med rørene i blokka, så hele tiden graves det og vannet stenges. Jeg har og en bod som jeg trenger å oppbevare ting i, men de har verken giddet å rydde ut av den de tror er deres bod (de vet ikke hvilken bod de har?). For få dager siden fortalte vaktmesteren meg at de hadde tettet igjen luftelukene i leiligheten her under oppussing, slik at de hadde fått et brev fra styret her om å åpne de igjen, og visstnok driter de i hele greia og svarer ikke på styrets forespørsel. Styret har visst også en slags tvist ang, dem. Jeg har klagd på ting mtp stikkontaktene, boden, etc. Ang vannet forsvarte de seg med at de ikke sto til ansvar for slikt. Det var styret i blokkas ansvar, noe som sikkert er tilfellet, men alt det andre driter de totalt i. At det er overfylt her med pappesker osv, et helt år senere driter de i, og svarer ikke på sms. Til slutt ba en advokat meg å holde tilbake en husleie for å få respons. Han ba meg sette tilside pengene, for så å betale de når de rettet opp i ting. Det som skjedde var at kvinnen på nærmere 40år som eier leiligheten kom med sin far på døren. De oppførte seg truende og skulle ha meg kastet ut på flekken. Dette skjedde selvfølgelig ikke. Derimot tok de mitt 2. nøklesett og ga inntrykk av at de kunne komme når de ville i denne leiligheten. Jeg er sliten, og vil ikke innrede i et slikt hjem. Advokat har jeg ikke råd til, og jeg blir mer og mer oppgitt. Pga at lufteluken er avsteng blir det fort skittent her og jeg må skrubbe flere av møblene mine. Jeg er så sliten, og så lei. De er jo ikke riktig kloke. PS: vil legge til at jeg betalte husleien dagen de kom på døren, og de lovet å ordne opp i ting her. Dette skjedde ikke, og de svarer ikke på sms (kvinnen får enten sin far eller sin ektemann til å svare pr tlf). Kontrakten jeg har rettet de på i ettertid (den dagen de skulle kaste meg ut), noe som ikke er gjeldende eller lov. Hva gjør man med slikt? Merker jeg ikke vil betale full leie for å bli rundlurt, og jeg er ikke grådig. Bare lei av å konstant vaske, ha sgtrømproblemer, etc. De har ikke engang brannvarslere her, så hafslund kom på døra tilfeldig ang. et salg. Han fortalte at denne leiligheten ville aaaldri fått igjen noe på forsikringen hvis en ulukke skulle forekomme. Har noen vørt borti noe lignende? Jeg har ikke råd til å flytte enda.
Gjest Heyya Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Faktisk er dette en sitausjon du kan gå til politiet med. Ikke for å anmelde, men for å kartlegge hva som er lov og ikke. Om huseieren din oppfører seg truende overfor deg med tanke på pengene du holdt igjen, med mulig håp om orden, så sier det mer om eieren enn deg. Jeg syns du har all rett til å tilbakeholde leiepenger når standaren i boligen du bor i overhodet ikke er tilstrekkelig slik en bolig skal være. At det ikke er brannvarslere engang gjør meg bekymret! Hva om det skulle skjedd noe? Ikke bare mister boligen sin forsikringsverdi, men tingene dine blir totalt ødelagt. Dine huseier virker ufattelig umoden som er i stand til å stelle i stand et slikt styr for en leietaker. At de heller ikke rydder opp etter seg viser mangel på respekt overfor medmennesker og at de absolutt IKKE egner seg som husutleiere. Jeg forstår godt at du vil flytte, og at du blir usikker på hva du skal gjøre med dette. De har på ingen måte rett til å kaste deg ut hvis du unnlater å betale leiepenger igjen, da de brøyt et muntlig løfte sist. Hvis jeg var deg hadde jeg skrivd et brev til de at de får fikse opp i rotet sitt og gi deg brannvarsler på flekken, ellers unnlater du å betale for leieoppholdet ditt. Et slikt opphold er uakseptabelt, og dette er IKKE grunnlag for å kaste deg ut. Få de til å skrive under, hvis ikke får de gi deg penger tilbake for tapt energi i de mnd. du har bodd der, slik at du kan flytte til en annen plass, så får de leve i rotet sitt selv! Ønsker deg lykke til!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 Takk for svar. I dag snakket jeg med en i styret jeg tilfeldigvis traff utenfor her. Han fortalte at de har en vifte på badet her som de har satt opp selv, og det er visst ulovlig å sette opp slikt selv. I tillegg så skal visst en fra kommunen komme og utrede ting ganske snart ang. viftene her. Fordi disse har tettet igjen lukene her, så virker visstnok ikke peisen til de over, samt at blokka generelt for et problem med luftingen, siden "hovedlukene" mtp leilighetens beliggenhet er i min leilighet. Men jeg mener, hva kan politiet gjøre med dette? Når jeg leide boligen var det umulig å få tak i bolig og jeg ble sjeleglad over å få tak i denne boligen. Stikkontaktene så ikke slik ut som de gjør noe, men i det jeg trykket på den fra dag en, så datt den ut av veggen og samtidig raste det murstein (den var ikke festet ordentlig, den var dyttet inn i veggen i håp om at ingen skulle merke noe). Samtidig så var andre kontakter dekket til av noen tv-dekodere o.l, så jeg så ikke at det bare hang og slang i et hjørne. Nei, jeg kan jo forsøke å kontakte politiet.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 jeg hadde flyttet..hørtes ikke bra ut med tanke på leiligheten,styret,de som eier og hvordan du har det i situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 vil jo flytte, men flyttebil koster jo litt, samt å finne leilighet er ikke bare-bare merker jeg med husdyr. ellers hadde jeg dratt på flekken.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 vil jo flytte, men flyttebil koster jo litt, samt å finne leilighet er ikke bare-bare merker jeg med husdyr. ellers hadde jeg dratt på flekken. åja da blir det litt vanskeligere...har du ingen venner som kan hjelpe deg med å flytte? leie en tilhenger jeg leide for ca 300 kr for 6 timer.og et annet sted rundt 300 for 1 døgn. og ja med husdyr blir ting straks vanskeligere...mitt forslag er å sette en annonse på finn og/eller avis....å skrive at du ønsker leilighet til deg og dyret ditt..venninna mi fikk kjempe mange som responderte på en slik annonse.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 For litt over et pr siden flyttet jeg inn i en leilighet i oslo. Etter en kort stund så var det flere feil og mangler i leiligheten. Eks: stikkontakter henger ut av veggen, det er overledning her (pærene ryker hele tiden, det er støtt og stadig problemer med rørene i blokka, så hele tiden graves det og vannet stenges. Jeg har og en bod som jeg trenger å oppbevare ting i, men de har verken giddet å rydde ut av den de tror er deres bod (de vet ikke hvilken bod de har?). For få dager siden fortalte vaktmesteren meg at de hadde tettet igjen luftelukene i leiligheten her under oppussing, slik at de hadde fått et brev fra styret her om å åpne de igjen, og visstnok driter de i hele greia og svarer ikke på styrets forespørsel. Styret har visst også en slags tvist ang, dem. Jeg har klagd på ting mtp stikkontaktene, boden, etc. Ang vannet forsvarte de seg med at de ikke sto til ansvar for slikt. Det var styret i blokkas ansvar, noe som sikkert er tilfellet, men alt det andre driter de totalt i. At det er overfylt her med pappesker osv, et helt år senere driter de i, og svarer ikke på sms. Til slutt ba en advokat meg å holde tilbake en husleie for å få respons. Han ba meg sette tilside pengene, for så å betale de når de rettet opp i ting. Det som skjedde var at kvinnen på nærmere 40år som eier leiligheten kom med sin far på døren. De oppførte seg truende og skulle ha meg kastet ut på flekken. Dette skjedde selvfølgelig ikke. Derimot tok de mitt 2. nøklesett og ga inntrykk av at de kunne komme når de ville i denne leiligheten. Jeg er sliten, og vil ikke innrede i et slikt hjem. Advokat har jeg ikke råd til, og jeg blir mer og mer oppgitt. Pga at lufteluken er avsteng blir det fort skittent her og jeg må skrubbe flere av møblene mine. Jeg er så sliten, og så lei. De er jo ikke riktig kloke. PS: vil legge til at jeg betalte husleien dagen de kom på døren, og de lovet å ordne opp i ting her. Dette skjedde ikke, og de svarer ikke på sms (kvinnen får enten sin far eller sin ektemann til å svare pr tlf). Kontrakten jeg har rettet de på i ettertid (den dagen de skulle kaste meg ut), noe som ikke er gjeldende eller lov. Hva gjør man med slikt? Merker jeg ikke vil betale full leie for å bli rundlurt, og jeg er ikke grådig. Bare lei av å konstant vaske, ha sgtrømproblemer, etc. De har ikke engang brannvarslere her, så hafslund kom på døra tilfeldig ang. et salg. Han fortalte at denne leiligheten ville aaaldri fått igjen noe på forsikringen hvis en ulukke skulle forekomme. Har noen vørt borti noe lignende? Jeg har ikke råd til å flytte enda. BRANNFARE! Kontakt iallefall branntilsynet,de kan pålegge huseier mangler.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 Ta kontakt med JussBUss! http://jussbuss.no/ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå