sequin Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 God kveld! For en uke siden dro jeg til frisøren med Dette bildet, og sa jeg ville bli litt mørkere slik at etterveksten ikke ble så fort synlig, men at jeg ville ha slike lyse striper som på bildet (var platinablond). Hun snakka med en annen frisør om blandingsforhold før hun satte i gang fargingen, under fargingen påpekte jeg at det var veldig mørkt, mye mørkere enn hva jeg hadde sett for meg, men hun beroliget meg med at hun skulle sette masse lyse striper. Hun satte striper og jeg ble ferdig, men nå er håret mitt som Dette, moren min og meg sa at vi hadde trodd det skulle bli mye lysere men frisøren sa "min mening med stripene var bare å lage litt spill". Nå en uke etterpå klarer jeg ikke vende meg til den nye fargen, jeg trodde kanskje det bare var en vanesak, men jeg kjenner ikke meg selv igjen inni dette håret. Så det jeg lurer på er hvor mange runder jeg må til frisøren for å få det lysere, lys brunt? Kan det gjøres på ett besøk eller vil det ødelegge håret? Håret mitt er veldig tynt og sprøtt og jeg prøver å ta vare på det, derfor er jeg redd det vil bli ødelagt om jeg drar for å fikse det denne uken. Noen råd til meg? Syns det er ekkelt å se i speilet og føler jeg må sminke meg masse for at ikke ansiktet mitt skal forsvinne i håret
Gjest Heyya Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 For det første fikk du ikke ca. det resultatet du uttrykket at du ønsket deg, enda du tilogmed nevnte det under frisørtimen. Så hovedsaklig kan du gå til frisøren din og klage og be om en gjenoppretting (evt. av en annen frisør) uten at du skal betale for det. Det må de godta, for er ikke kunden fornøyd er det frisørsalongens oppgave å gi ønsket resultat. Mest sannsynlig tåler håret ditt en ny behandling, da frisørprodukter er mer vennlige mor håret. Ei venninne av meg hadde nettopp samme situasjon som deg, og hun klaget og fikk ny time gratis. Resultater ble som ønsket andre gangen
Sulosi Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Jeg farget mitt hår fra platina til mørkt. Det er veldig vanskelig å beregne hvor godt fargen vil sitte og hvor intens den blir på såpass bleket hår. På meg holdt fargen max 4 uker av gangen, tenker jeg farget det 5 ganger før fargen satt skikkelig. Snakk med frisøren men sannsynligvis vil fargen bli en del lysere i løpet av kort tid. Ellers syntes jeg den siste fargen du linket til vår helt nydelig. 1
sequin Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2012 Heyya Hm jeg får ta mot til meg for å gå tilbake og forklare da, det var jo veldig dumt å bruke nesten 3000kr på noe jeg ikke egentlig hadde tenkt meg, og jeg er fast kunde der så de blir vel ikke furtne? hehe Baah, jeg er så feig når det gjelder slikt! Takk for råd Sulosi Så det kan hende at det blir mye lysere ja? For jeg har bare vasket hået to ganger, og skummet er jo fortsatt brunlig. Får bare vaske og vaske da Mhm fargen er veldig pen, og alle skryter veldig av den, men den matcher ikke bryna mine, de er tynna og veldig lyse så jeg må tegne dem så hardt og det ser veldig unaturlig ut.
Gjest Eld Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Kan være jeg leser feil, men hvorfor skulle hun sette i lyse striper om håret ditt var platinablondt? Da burde hun vel kun stripet det i brunt og latt striper av det lyse være? Uansett, platinablondt hår er ofte slitt og litt porøst så det er normalt at håret "suger" til seg godt med farge. Det er også sannsynlig at håret slipper en del farge siden det var så lyst i utgangspunktet (du kan prøve flasshampo eller å sitte lenge med balsam i håret for å fremskynde prosessen - det virker iallefall på å falme mine semi permanente hårfarger). Du fikk ikke det du ba om så du kan gå og klage, men jeg ville ikke lagt i lyse striper om jeg var deg da det sliter enda mer på håret. Du kan jo gå inn og si at du ikke er fornøyd, at du har tenkt å se om det falmer men om det ikke gjør det så vil du at de skal rette det opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå