AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Elsker tv serier ifra "gamle dager", enten det nå er ifra middelalderen eller Victoriatidens England. Kostymedrama.. Nå er jeg på leit etter nye tv serier å se...noen tips?
Fibonacci Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 The Tudors, The Borgias, Camelot, Merlin, Game of Thrones og Rome 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 The Tudors, The Borgias, Camelot, Merlin, Game of Thrones og Rome The Tudors har jeg sett, begge sesongene. Likte veldig godt den. The Borgias så jeg første episode av, likte ikke den noe særlig... Camelot har jeg som nevnt (i emnefeltet) nettopp sett, den var veldig bra men desverre kommer det ingen sesong 2. Merlin var for fjortisaktig, Game of Thrones er jo en fantastisk serie som heldigvis snart begynner å gå igjen, og Rome har jeg også forøvrig sett da den gikk for et par år siden. Flere forslag? TS
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 once upon a time , Nord og Sør og Against the Wind. Kan dere utdype disse? Nord og Sør høres forøvrig kjent ut, er det en gammel serie? TS
Gjest Applecore Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 Legend of the Seeker? Har ikke sett den selv, men den skal visst være underholdende...
otilie Skrevet 20. mars 2012 #8 Skrevet 20. mars 2012 Spartacus :D har ikke sjekka det, men lurer på om det er samma folka som har lagd game of thrones? Ihvertfall så har de noen likheter syns jeg:)
Fibonacci Skrevet 21. mars 2012 #10 Skrevet 21. mars 2012 (endret) The Tudors hadde 4 sesonger i alt Hva med Robin Hood (fra BBC), Boardwalk Empire, Deadwood eller Pride and Prejudice? Disse har jeg ikke sett, men hørt mye bra om: Fra Lark Rise til Candleford, The Pillars of the Earth, Upstairs Downstairs og The Forsyte Saga Endret 21. mars 2012 av La Traviata
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #11 Skrevet 21. mars 2012 The Hour (britisk drama fra 50-tallet) Matador (gammel dansk serie) Mildred Pierce (HBO miniserie fra 20-30 tallet) The Kennedys
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #12 Skrevet 21. mars 2012 Spartacus :D har ikke sjekka det, men lurer på om det er samma folka som har lagd game of thrones? Ihvertfall så har de noen likheter syns jeg:) Er det ikke bare blod og gørr i den serien? Greit med noen kriger innimellom men når handlingen stort sett foregår på en kamparena så virker det litt kjedelig. Har kun sett et par trailere av den så kan jo være jeg tar feil. Hvis du liker 50-60 tallet, må du se på Mad Men. Så de to første episodene av Mad Men. Kjedelig... The Tudors hadde 4 sesonger i alt Hva med Robin Hood (fra BBC), Boardwalk Empire, Deadwood eller Pride and Prejudice? Disse har jeg ikke sett, men hørt mye bra om: Fra Lark Rise til Candleford, The Pillars of the Earth, Upstairs Downstairs og The Forsyte Saga Stemmer! Har sett alle fire sesongene av The Tudors. Den serien var bra. Robin Hood har jeg sett flere versjoner av, jeg "kan" historien så gidder ikke se en remake av den. Kan du utdype Boardwalk Empire og Deadwood? Pride og Prejudice, er det en tv serie? Ser med med gang for meg boka/filmen til Jane Austen. Har tenkt å kikke på denne The Pillars of the Earth, håper den er bra. Og underholdende Upstairs Downstairs har jeg sett, den nyeste versjonen. Tror det var 4 episoder i alt? The Forsyte Saga har jeg ikke hørt om, sær tittel The Hour (britisk drama fra 50-tallet) Matador (gammel dansk serie) Mildred Pierce (HBO miniserie fra 20-30 tallet) The Kennedys Vil du utdype disse? (Dog, jeg skjønner jo hva The Kennedys handler om...)
Fibonacci Skrevet 21. mars 2012 #13 Skrevet 21. mars 2012 Stemmer! Har sett alle fire sesongene av The Tudors. Den serien var bra. Robin Hood har jeg sett flere versjoner av, jeg "kan" historien så gidder ikke se en remake av den. Kan du utdype Boardwalk Empire og Deadwood? Pride og Prejudice, er det en tv serie? Ser med med gang for meg boka/filmen til Jane Austen. Har tenkt å kikke på denne The Pillars of the Earth, håper den er bra. Og underholdende Upstairs Downstairs har jeg sett, den nyeste versjonen. Tror det var 4 episoder i alt? The Forsyte Saga har jeg ikke hørt om, sær tittel Boardwalk Empire er en gangster/mafiaserie fra forbudstiden i Atlantic City, med Steve Buscemi i hovedrollen. Den bygger dels på livet til en virkelig person, Enoch 'Nucky' Thompson, og har også mafiakarakterer som Al Capone, Lucky Luciano og Arnold Rothstein. Den er fra HBO og er veldig flott laget, med mye vold, sex, politikk og intriger. Den kan virke litt treg i perioder, men har absolutt sterke sider. Deadwood er et western-drama, lagt til 1870-tallets Sør-Dakota. Den er også delvis basert på virkelige hendelser og følger innbyggerne i den korrupte og lovløse lille byen Deadwood etter Custer's nederlag ved Little Bighorn. Hit kommer gullgravere og kjeltringer såvel som 'good guys' og konflikter følger. Timothy Olyphant fra Justified spiller en av hovedrollene. Den versjonen av Pride and Prejudice jeg tenkte på er en BBC miniserie (myyye bedre enn filmen med Keira Knightley) med Colin Firth som Mr. Darcy og Jennifer Ehle som Elizabeth Bennet. Jeg elsker den serien og kan se den gang på gang. Upstairs Downstairs er egentlig en gammel serie fra 70-tallet, litt samme greia som Downton Abbey etter hva jeg har forstått, hvor man følger livet til både herskapet og tjenerne deres. Det ble laget en ny versjon ja, som jeg ikke har sett. The Forsyte Saga er en miniserie fra 2002 som følger livene til tre generasjoner av den britiske øvre middelklassefamilien Forsyte, fra 1870 til 1920. Damian Lewis (fra Band of Brothers og Homeland) spiller en av hovedrollene.
FruN Skrevet 21. mars 2012 #14 Skrevet 21. mars 2012 Den versjonen av Pride and Prejudice jeg tenkte på er en BBC miniserie (myyye bedre enn filmen med Keira Knightley) med Colin Firth som Mr. Darcy og Jennifer Ehle som Elizabeth Bennet. Jeg elsker den serien og kan se den gang på gang. Enig, enig, enig, enig!!!!!!!! Men det er en miniserie da...4 deler. En annen miniserie er Fingersmith, victoria-tidens London.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #15 Skrevet 22. mars 2012 Vil du utdype disse? (Dog, jeg skjønner jo hva The Kennedys handler om...) The Hour handler om folkene i en TV-nyhetsredaksjon på 50-tallet (samtidig som Suez-krisen). En av dem vikler seg inn i et spion-mysterium, den kalde krigen har mye fokus. Ellers er det litt kjærlighet og karriere-intriger og sånt. Det er bare 6 episoder i den første sesongen, men det er bestemt at det blir en sesong 2. Matador gikk på norsk TV da jeg var liten, den følger flere danske familier i en liten by fra beg. av 30-tallet til slutten av 40-tallet. Koselig serie med mange fine karakterer! Mildred Pierce er en serie på 4 episoder (?) og handler om en alenemor på 30-tallet som prøver å starte sin egen restaurant og samtidig ta hånd om døtrene sine. Den eldste datteren er helt ufyselig, det er det eneste problemet jeg hadde med den. Men Kate Winslet i hovedrollen er veldig bra, og serien ser helt nydelig ut.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #16 Skrevet 25. mars 2012 Takk takk! Har nå begynt å se på The Pillars of the Earth, og den serien er fantastisk bra! Vanskelig å la være å se alt på en gang Skal sjekke ut Mildred Pierce og The Forsyte Saga også! TS
Tabris Skrevet 25. mars 2012 #18 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Kan dere utdype disse? Nord og Sør høres forøvrig kjent ut, er det en gammel serie? TS Beklager, så ikke denne før nå. Nord og Sør er en kjent serie, ja. Laget midt på 80-tallet med flere kjente skuespillere (Patrick Swayze, Lesley Ann-Down, Parker Stevenson, Kirstie Alley, Johnny Cash, Lloyd Bridges, David Carradine, Elizabeth Taylor, Linda Evans, Forest Whitaker...). Det er en storslått serie i tolv deler som omhandler en nordstats- og en sørstatsfamilie under den amerikanske borgerkrigen. Den tar for seg hvordan vennskapet mellom de to familiene settes på prøve både før og under krigen, og de ulike verdiene som de blir konfrontert med, f.eks slavehold. Against the Wind handler om fattige irer og engelskmenn som ble tvangssendt til Australia for den minste kriminelle handling, og deres liv der. Også en god serie. Begge seriene er historiske dramaer, og tar opp interessante perioder i historien. Endret 25. mars 2012 av Tabris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå