AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Håper noen kan hjelpe oss å finne ut av dette! sønnen til min kjæreste går i søvne for å tisse, han bruker vel og merke alle andre steder enn toalette og det skjedde igjen akkurat ikveld selvom han var på do rett før han la seg så fant vi han på vårt soverom vendt mot veggen med strålen ut. Vi er helt sikker på at han sover for han er ikke til å få kontakt med i det hele tatt og nå måtte han bæres tilbake i seng. Han er forresten 7år. Noen som har vært borti lignende og hva kan vi gjøre? Vi har valgt å ikke nevne dette for han for vi kan hverken kjefte, straffe eller le av dette foran han!
Tropic Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Vet ikke hva dere kan gjøre med det, men du kan iallefall ikke straffe gutten for noe han gjør i søvne! 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Vet ikke hva dere kan gjøre med det, men du kan iallefall ikke straffe gutten for noe han gjør i søvne! Helt forbanna seriøst, kan du få opp de ødelagte øynene dine og lese innlegget mitt en gang til før du kommer med så forbanna usaklig svar!? Jeg har INGEN planer om å straffe som jeg skriver lengre oppe, men søker råd og tips for å hjelpe. Jævla megge.... Mvh.TS 14
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Helt forbanna seriøst, kan du få opp de ødelagte øynene dine og lese innlegget mitt en gang til før du kommer med så forbanna usaklig svar!? Jeg har INGEN planer om å straffe som jeg skriver lengre oppe, men søker råd og tips for å hjelpe. Jævla megge.... Mvh.TS For en måte å svare på 15
Sugerøret Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Jøss til reaksjon da AB-TS En får ikke særlig lyst til å hjelpe,når en får slike svar Endret 18. mars 2012 av Kårky 10
Gjest Kvikklunsj Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Tenkte jeg skulle gi deg en haug med tips og råd, men nåf du svarer andre brukere på den måten så gidder jeg ikke.. 9
LexSuperior Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/sovngjengeri-29726.html?page=1 Fra denne linken kan du klikke deg rundt på behandling, hvordan diagnose stilles etc. Som forebygging nevnes blant annet mer søvn. Kanskje det ville hjelpe? Jeg har hørt om fler som har gjort det samme, så dere er ikke alene
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Grunnen til mitt noe overdrevent sinte svar er at jeg opplever stadig usaklig svar når det opprettes tråd av oss så kalte bonus-mammaer! Jeg nevner i mitt innlegg at vi ikke skal kjefte eller straffe, ber om hjelp til å få slutt på dette, men LIKEVEL er det noen som skriver "du kan ihvertfall ikke straffe!" TS 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Tenkte jeg skulle gi deg en haug med tips og råd, men nåf du svarer andre brukere på den måten så gidder jeg ikke.. Jeg er ikke TS, men synes faktisk du er mye værre enn han. Du har råd som du holder tilbake, råd som kan hjelpe en uskyldig gutt, bare fordi han svarte litt krasst. Man lar ikke slike ting gå ut over uskyldige barn. 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/sovngjengeri-29726.html?page=1 Fra denne linken kan du klikke deg rundt på behandling, hvordan diagnose stilles etc. Som forebygging nevnes blant annet mer søvn. Kanskje det ville hjelpe? Jeg har hørt om fler som har gjort det samme, så dere er ikke alene Takk
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Jeg er ikke TS, men synes faktisk du er mye værre enn han. Du har råd som du holder tilbake, råd som kan hjelpe en uskyldig gutt, bare fordi han svarte litt krasst. Man lar ikke slike ting gå ut over uskyldige barn. Google er jo ikke oppfunnet liksom, så da må barnet lide og det finnes heller ikke sykesøstre.. 4
LexSuperior Skrevet 18. mars 2012 #12 Skrevet 18. mars 2012 Takk Så lite så! Håper det var til hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 Helt forbanna seriøst, kan du få opp de ødelagte øynene dine og lese innlegget mitt en gang til før du kommer med så forbanna usaklig svar!? Jeg har INGEN planer om å straffe som jeg skriver lengre oppe, men søker råd og tips for å hjelpe. Jævla megge.... Mvh.TS Jøss! Kanskje du burde bli tørr bak ørene selv før du prøver deg på (ste)morsrollen? 1
Gjest fysj. Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 Wow, kanskje det er du TS som må få opp de "ødelagte øynene" dine når du skriver Mvh. Når det var det aller siste din hilsen var! Jeg tror den som svarte bare anerkjente og bekreftet din følelse av å være oppgitt og gjentok det du sa. Jeg så hvertfall ingen pekefinger ved det svaret. Ta deg sammen. 1
yes2yes Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Grunnen til mitt noe overdrevent sinte svar er at jeg opplever stadig usaklig svar når det opprettes tråd av oss så kalte bonus-mammaer! Jeg nevner i mitt innlegg at vi ikke skal kjefte eller straffe, ber om hjelp til å få slutt på dette, men LIKEVEL er det noen som skriver "du kan ihvertfall ikke straffe!" TS Ikke god nok grunn til å svare slik du gjorde. Ikke la din frustrasjon over misbruk av 'stemors-begrepet' gå utover uskyldige. Jeg har hørt at man ikke skal vekke folk som går i søvne, men av hvilken grunn vet jeg ikke. Anbefaler dere å ta med ungen til legen eller barnepsykolog for å se om dette er noe som er rent tilfeldig eller for eksempel forårsaket av sykdom eller psykisk belastning. Har aldri hørt om slike hendelser før, men vil vel tro man må finne roten til problemet for å kvitte seg med uvanen. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Jeg pleide å følge barnet mitt på do før jeg la meg. Men det spørs hos dere hvor lang tid det tar fra han legger seg til han går opp for å tisse. Barnet mitt gikk, av en eller annen grunn ofte å satte seg på badekarkanten å tissa om h*n gikk opp selv. Har dere i det hele tatt sagt til han at han går i søvne?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #17 Skrevet 20. mars 2012 Ts her! Jeg klikka nok en smule unødvendig og beklager det, noen dager er en mer hårsår enn andre! Etter å ha lest på linken viavitae posta her så tror vi dette er en form for søvgjengeri, vi har også videre formidlet dette til mor og prøver oss fram med de forhåndsreglene som gjelder rundt søvngjengeri rundt legge tiden. Dette er visst nok arvelig og vanlig mellom 4-12års alderen og går over av seg selv, vi har valgt å ikke fortelle om det til barnet. Vi pleier heller ikke å vekke han når dette skjer, men å guide han rolig tilbake i seng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå