Gå til innhold

Fliser til kjøkkenet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi pusser opp kjøkkenet og så har vi valgt fliser fra en katalog. Det jeg lurer på om er hvilke fliser som er lettest å legge på veggen? Jeg liker disse og disse her. Setter man de første en etter en og de mosaikkflisene i større "plater" med mange små, eller? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mosaikk er hvert fall veldig enkelt å legge. De sitter normalt på et rutenett.

Skrevet

Mosaikkflisene er nok enklast. Dei heng saman på rutenett (ofte ca 30x30 cm), og ein slepp i stor grad dette med skjering og tilpassing av enkeltfliser fordi det berre er å dele opp rutenettet.

Det er heller ikkje vanskeleg å legge "vanlege" fliser, men då er det dette med tilpassing, som det gjerne blir ganske mykje arbeid med når det er små flater med mykje kantar og hjørner i forhold til overflate (slik som over kjøkenbenken).

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Det var det jeg tenkte, at mosaikk blir lettere. Det blir fliser bare over kjøkkenbenken, så ikke veldig mye arbeid. Får man veiledning i butikkene hvordan legger man fliser eller må man finne ut av det selv?

Skrevet

TS her. Det var det jeg tenkte, at mosaikk blir lettere. Det blir fliser bare over kjøkkenbenken, så ikke veldig mye arbeid. Får man veiledning i butikkene hvordan legger man fliser eller må man finne ut av det selv?

Ja, i seriøse butikkar får ein gode råd. Hugs å spørre om de er usikre på noko, for dei som kan ting ser gjerne andre/færre "problemområde" enn dei som aldri har vore borti det før.

Skrevet

Siden det virker som dere allerede har bestemt dere for hvilke dere vil ha, så er det vel ikke så aktuelt, men en superenkel løsning for både kjøkken og bad er Fibo trespo veggpanel.

Du klarer helt sikkert å legge flisene selv :) De mer seriøse flisebutikkene gir kjempegode råd og er behjelpelige med å kutte opp flisene dersom det trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...