Gå til innhold

Frossen basilikum

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker basilikum, og kjøper en del fersk basilikum siden den tørkede ikke er like god. Men så dør alltid planta så fort uansett hvor mye jeg passer på den. Så jeg lurer på om noen vet om det går an å få kjøpt frossen basilikum et sted? Eller kanskje ferdigplukkede blader uten å måtte kjøpe hele planten.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Hva med å plukke bladene av en fersk plante og fryse ned selv? Om du legger det lagvis i en plastboks med bakepapir mellom lagene er det lett å ta opp litt om gangen.

Jeg vet ikke om det selges frossen basilikum i matvarebutikker, men spør i den med størst utvalg du måtte ha i nærheten, om de ikke har vet de kanskje om det går an å ta inn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å plukke bladene av en fersk plante og fryse ned selv? Om du legger det lagvis i en plastboks med bakepapir mellom lagene er det lett å ta opp litt om gangen.

Jeg vet ikke om det selges frossen basilikum i matvarebutikker, men spør i den med størst utvalg du måtte ha i nærheten, om de ikke har vet de kanskje om det går an å ta inn.

Jo, jeg har tenkt på det. Men når jeg kjøper basilikum, så bruker jeg opp omtrent alle de store bladene. Og da er det bare bittesmå blader igjen.

Har dessverre bare små butikker i nærheten, men kan prøve å rekke å besøke en del store neste gang jeg skal inn til byen :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har sett at de har frossen basilikum på Ica der jeg bor :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke det du spør om.

Jeg klarer å holde liv i basilikum i månedsvis.

Jeg kjøper den på gartneriet. Den plantes i en selvvanningspotte. Sørger for at den for nok lys. I sommerhalvåret står den ute.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! :)

Ja, kanskje jeg skal prøve å kjøpe en plante på gartneriet. Har aldri hatt problemer med å holde liv i planter, men har ikke fått det til med krydderplantene fra matbutikken.

Og jeg skal ta turen innom Ica neste gang jeg får mulighet :D

AnonymBruker
Skrevet

Findus hadde før, men det er det lenge siden jeg har sett i butikken. Fant det heller ikke på nettsiden deres.

AnonymBruker
Skrevet

Har nå vært på Ica maxi, Ica supermarked, Rema 1000 (2stk), Obs, Mega, Meny, Rimi og Bunnpris (2stk) uten å ha funnet noe :/

Ser de har tilbud på krydderurter på Obs neste uke, så spørs om jeg må dra dit og kjøpe noen jeg kan fryse ned. Men synes det er veldig rart at det er så vanskelig å finne basilikum på pose. Fant flere ulike blader fra krydderplanter på Obs, men ikke basilikum.

Skrevet

Ica hos meg har også.

Gjest fjosa
Skrevet

Ica har i sortimentet. Merket Ica. Har funnet både basilikum og gressløk.

Gjest Survival
Skrevet

Jeg kjøper alltid ferske urter (persille, dill, gressløk, basilikum) i bunter og fryser ned i bokser :) Da kan man ha den frosne urten direkte oppi matretten, og det gir kjempe god smak og aroma.

Ellers vet jeg ikke det er svar på spørsmålet ditt, TS. Bare et tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...