Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av dere som jobber turnus som kan hjelpe meg litt??

Jeg jobber 80% 3-delt turnus over 12 uker. Vaktene er veldig forskjellig fra uke til uke. Har f. eks alle nattevaktene mine i løpet av 2 uker.

Jeg er nå gravid og fryktelig dårlig, så jeg vurderer å be legen om en 14 dagers sykemelding...

Men hvordan blir da sykepengene?? får jeg utbetalt akkurat det samme som om jeg hadde fulgt vaktene?? selv om tileggene kommer etterskuddsvis og jo variere en del?? eller får jeg kun de få timene med tilegg som er fast??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

såvidt jeg har skjønt så er det vel kun de fastsatte timene uten tillegg som betales ut, det er ihvertfall sånn i min jobb.

AnonymBruker
Skrevet

TS

Oiii, da må jeg bare bite tenna sammen da!! Uansett hvor dårlig jeg blir denne gangen...

Gjelder dette i permisjonen også??? i så fall har jeg ikke råd til permisjon heller...

Skrevet

permisjonsregler har jeg ikke kjennskap til dessverre

Gjest Misteltein
Skrevet

Er det noen av dere som jobber turnus som kan hjelpe meg litt??

Jeg jobber 80% 3-delt turnus over 12 uker. Vaktene er veldig forskjellig fra uke til uke. Har f. eks alle nattevaktene mine i løpet av 2 uker.

Jeg er nå gravid og fryktelig dårlig, så jeg vurderer å be legen om en 14 dagers sykemelding...

Men hvordan blir da sykepengene?? får jeg utbetalt akkurat det samme som om jeg hadde fulgt vaktene?? selv om tileggene kommer etterskuddsvis og jo variere en del?? eller får jeg kun de få timene med tilegg som er fast??

I arbeidsgiverperioden er det vanlig at de utbetaler etter hva du skulle ha jobbet.

I permisjonen er det vanlig å ta en snittberegning:

Måned 1: 28000 kroner

Måned 2: 20000 kroner

Måned 3: 32000 kroner

= Gjennomsnittlig månedslønn 26 666 kroner, og det vil være lønnen som det utbetales foreldrepenger etter.

Folk som jobber i turnus har gjerne varierende månedslønner. Om du tar på deg ekstravakter opp mot 100% så vil dette også telle inn mot permisjonspengene. Alt som er overtid skal ikke tas med, men tilleggene (kveldstilegg, og natttilegg) etter en vanlig stillingsprosent tas med, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...